عمومیمعرفی کسب و کار

نکاتی که هنگام خرید انواع سنباده برقی باید در نظر بگیریم

اگر شغل شما به گونه ای است که با سنباده سر و کار دارید، بهتر است اول بدانید سنباده برقی چیست؟ سنباده برقی انواع مختلفی دارد، که با انتخاب مناسب ترین با توجه به نیازتان، به شما کمک می کند تا سنباده زنی را با دقت بیشتری انجام دهید و در وقت خود هم صرفه جویی کنید. اگر هر روز در کار و شغل خود از سنباده استفاده می کنید، باید به فکر تهیه یکی از این سنباده های برقی باشید.ما در این مقاله به شما کمک می کنیم سنباده ها را بهتر بشناسید.

راهنمای خرید سنباده لرزان و انواع آن | فروشگاه اینترنتی ابزارآلات یوتول

در اینجا به تشریح انواع سنباده های برقی که در جدول بالا ذکر شد، می پردازیم؛ که شامل موارد زیر می باشد:

این دستگاه دارای موتوری در انتهای خود می باشد که با قدرت بسیار بالایی کار می کند. این دستگاه که به سنباده تانکی هم معروف است، می تواند سطح های بسیار ناصاف را بدون کوچک ترین مشکلی صاف و یکدست کند.

کار کردن با این دستگاه بسیار راحت است و حتی افراد آماتور هم می توانند با آن به سادگی کار کنند. دارای سایز های مختلفی است، که کار کردن با سنباده های کوچک تر آن راحت تر می باشد، اما سنباده های بزرگ تر قوی تر هستند اما اگر تازه وارد هستید، بهتر است از سنباده های کوچک استفاده کنید. پس از خرید سنباده رول – سنباده پارچه ای نگران نحوه کار کردن با آن نباشید، چرا که کار کردن با این دستگاه بسیار راحت است

استفاده از سنباده تسمه ای برقی چه مزایایی دارد؟

امروزه تمامی سنباده های برقی در صنایع مختلف کاربرد و مزایای زیادی دارند؛ که سنباده تسمه ای برقی هم از این قاعده مستثنا نیست و دارای مزایایی است که شامل موارد زیر می باشد:

  1. سنباده کاری با این دستگاه با سرعت و پر قدرت انجام می شود.
  2. کنترل کردن این دستگاه و کار با آن بسیار ساده و راحت می باشد و حتی افراد کم تجربه و آماتور هم می توانند با آن به سادگی کار کنند.
  3. برای سنباده کاری قطعه کار های کوچک، بسیار مناسب است و به راحتی می توانید با این دستگاه انجام دهید. فقط باید سنباده تسمه ای را برعکس روی میز قرار دهید و قطعه کار را بر روی رل در حال چرخش قرار دهید.

ظاهر این دستگاه شبیه به سنباده مشتی می باشد؛ اما نحوه عملکرد آن بیشتر مشابه با سنباده تسمه ای می باشد. در این دستگاه از سنباده گرد استفاده می شود و دارای حرکت های دوار ارتعاشی است و از این طریق عمل سنباده زنی را انجام می دهد.

در واقع سنباده زنی با این دستگاه با سرعت بالا و با دقت بیشتری انجام می شود. توجه داشته باشید که شما از این دستگاه می توانید به عنوان یک ابزار همه کاره، در کارگاه خود استفاده کنید. تنها نکته ای که در مورد سنباده های برقی لرزان باید دقت کنید این است، که کنترل کمی سخت می باشد و برای افراد تازه کار مناسب نیست و افراد حرفه ای بهتر می توانند با این دستگاه کار کنند.

موتور این دستگاه سرعت و قدرت بسیار بالایی دارد و به دو حالت عمودی و افقی کار می کند. به دلیل نیروی تولیدی بالای این دستگاه و چرخش بالای نوار سنباده، فرآیند سنباده کاری با این دستگاه با شدت بیشتری انجام می شود؛ به همین دلیل حین کار با این سنباده باید با احتیاط بیشتری کار کنید. سنباده برقی نواری یکی از پرکاربرد ترین دستگاه های سنباده کاری در هر کارگاهی می باشد

و از آن برای پرداخت و صیقل دادن نهایی قطعه های چوبی، شیرآلات، جواهرات و سنگ های قیمتی استفاده می شود. در واقع به شکل یک کمربند در دستگاه قرار گرفته است و برای آخرین مرحله ی صیقل کاری، پرداخت سطح و هم چنین از بین بردن ناصافی گوشه ها و لبه های تولیدات از آن استفاده می شود.

نحوه استفاده از سنباده نواری برقی

زمانی که می خواهید از سنباده نواری برقی استفاده کنید، باید یک سری نکات را در نظر داشته باشید که آسیب نبینید. هنگام کار با سنباده نواری برقی دستگاه را به سمت پایین فشار ندهید و اجازه دهید دستگاه با وزن خودش کار کند و آرام دستگاه را حرکت دهید،

و هر بار کمی از مسیر قبلی را پوشش دهید و هم چنین جهت حرکت دستگاه، سرعت و یا زاویه آن را حین کار تغییر ندهید. توجه داشته باشید که به هنگام عبور از انتهای قطعه دستگاه از دست شما نیفتد هم چنین سیم سنباده را روی شانه بیندازید تا مزاحم کار شما نشود.

همان طور که از نام این دستگاه پیداست سنباده های برقی دیسکی به صورت دایره ای شکل و یا همان دیسکی می باشند. این دستگاه دارای قابلیت حرکت های سریع چرخشی برای صاف کردن سطوح است. هم چنین این دستگاه دارای قابلیت تنظیم سرعت، سیستم لرزش گیر و وزن کم می باشد. این دستگاه برای از بین بردن خط های جوش و سطح های ناهموار، سابیدن فلز های نرم و پلاستیک و هم چنین براده برداری فلز های آهنی کاربرد دارد.

مزایای استفاده از سنباده دیسکی برقی

برقی دارای مزایای زیادی هستند، از جمله:

  • کار ها با سرعت بیشتری انجام می شوند.
  • تحمل حرارت بیشتری را دارا می باشد.
  • این دستگاه دارای قابلیت تنظیم سرعت و لرزش گیر می باشد.
  • مدت نگهداری سنباده های دیسکی پشت کرکی نسبت به سنباده های دیسکی پشت چسبی طولانی تر می باشد.
  • سطوحی را که با سنباده های دیگر نمی توان صاف و صیقلی کرد را می توان با استفاده از این سنباده انجام داد.

در حین استفاده از سنباده های دیسکی برقی، احتمال شکستگی یا پرت شدن تکه های جدا شده از سنباده به چشم و صورت کاربر بسیار پایین است.

سنباده دیسکی در کجا ها کاربرد دارد؟

سنباده ها برای صیقل دادن سطوح می باشند. امروزه افراد زیادی در زمینه صنایع چوبی و نقاشی ساختمانی با استفاده از سنباده دیسکی برقی به راحتی سطوح مورد نظر خود را صاف و صیقلی می کنند. یکی دیگر از کاربرد های این سنباده ها برای از بین بردن خط های جوشکاری است

، زیرا بعد از انجام فرآیند جوشکاری روی سطوح مختلف، خط های جوش باقی می مانند که به کمک سنباده دیسکی می توان سطح مورد نظر را صاف کرد. در آخر علاوه بر صاف کردن سطح فلزات، می توان برای صاف کردن سطوح بزرگ پلاستیکی هم از سنباده دیسکی استفاده کرد.

این نوع سنباده برقی برای صاف کردن سطح های ناصاف و زبر استفاده نمی شود و بیشتر برای صیقلی کردن سطح های نرم به کار می رود هم چنین می توان از آن برای محو کردن رنگ های قدیمی، که بر روی اشیای مختلف باقی مانده هم استفاده کرد. نحوه ی کار کردن با این دستگاه به گونه ای است که کاغذ های سنباده را به شکل مربع در آورده و با کمک گیره هایی بر روی پد سنباده محکم می کنند.

با روشن شدن دستگاه، پد ها با حرکت دورانی و لرزشی روی سطح حرکت می کند و عمل سنباده زدن را انجام می دهد. از ویژگی های مثبت این دستگاه این است که جمع وجور و کوچک هستند و می توانید آن را با یک دست نگه دارید و با آن کار کنید و هم چنین دارای سر و صدای کمی هم می باشد.  فروشگاه اینترنتی ما بهترین گزینه برای خرید سنباده است

کاربردهای سنباده زن برقی

در ادامه برای خرید سنباده زن برقی، به کاربردهای این محصول اشاره می‌کنیم.

۱- پاک کردن رنگ یا لاک قدیمی از روی چوب

۲- آماده سازی سطح برای تکمیل

۳- صاف کردن لبه‌های تخته چوب

۴- حذف مواد اضافی از سطح

۵- لایه‌برداری و آماده‌سازی سطوح

زهرا رضی

زهرا هستم، نویسنده ای که با جسارت به واکاوی مسائل پرداخته و از پرسیدن سوالات سخت نمی‌ترسم. در این سایت، با نگاهی موشکافانه به مسائل اجتماعی و اقتصادی، به دنبال یافتن پاسخ‌های واقعی و ارائه راه حل‌های خلاقانه هستم.
دکمه بازگشت به بالا