جامعه

افزایش نیم نمره ای میانگین امتحانات نهایی امسال/فعالیت آموزشی مدارس در تابستان تخلف است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به رفتار شخصی امتحانات نهایی ، که ممکن است معیاری برای ارزیابی اثربخشی آموزشهای ارائه شده در دوره تاج گذاری باشد ، گفت: “میانگین نمره امتحان نهایی امسال است. نسبت به سال گذشته نصف افزایش یافته است. ”

به گزارش امروزنگار ، محسن حاجی میرزایی ضمن حضور در برنامه “یک نگاه” با اشاره به بازگشایی مدارس در تاریخ 6 سپتامبر ، اظهار داشت: ما از مسئولیت جدی که در سال تحصیلی آینده خواهیم داشت آگاه هستیم. از یک سو ، خانواده ها به آنها احترام بیشتری به آموزش می دهند و از سوی دیگر آینده دولت در اختیار آموزش و پرورش است و بنابراین نمی توان تعطیل کرد.

وی اظهار داشت: سال تحصیلی بعدی زودتر شروع می شود زیرا ما می توانیم کسری های سال قبل را جبران کنیم و اگر بحران کرونا ویروس شدیدتر باشد ، زمان بیشتری را اختصاص می دهیم و باید آموزش را از بستر مجازی ادامه دهیم.

حاجیمیرزایی با بیان اینکه شکل شروع سال تحصیلی متفاوت است گفت: بسته به نوع و وضعیت ، روش های شروع سال تحصیلی متفاوت است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما با اجماع اقلیت ها و خبرگان آشنا به چارچوب های بهداشتی ، وضعیت آینده را در موارد مختلف پیش بینی کرده ایم؛ این یک پرونده قرمز است که دانشجویان مجاز به شرکت در آن نیستند. حضور در شرایط زرد امکان پذیر است اما باید فاصله اجتماعی رعایت شود. 40٪ مدارس قادر به برگزاری کلاسها طبق فاصله کلاس هستند ، این مدارس کمتر از 50 دانش آموز و در هر کلاس کمتر از 20 نفر دارند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه دانش آموزان را در مدارس پر فشار به دو گروه تقسیم می کنیم ، برخی حتی در روزها به مدرسه می روند و برخی در روزهای عجیب به مدرسه می روند: گفت: آنها بخشی از درس را در شرکت می کنند بعضی اوقات در غیاب غیبت و بخش دیگر درس. آنها گرفتند. پنج شنبه ها مجاز به افتتاح مدارس هستند.

وی با اشاره به وضعیت سفید ، توضیح داد: در مورد سفید احتمال بازگشایی کامل مدارس وجود دارد. وقتی با عدم قطعیت روبرو هستیم ، هیچ کس آینده روشنی ندارد ، بنابراین باید انعطاف پذیر باشیم و برنامه ریزی کنیم. برنامه ما آنقدر بزرگ است که می تواند از یک حالت به حالت دیگر منتقل شود. ممکن است در یک زمان حضور داشته باشد و در یک زمان دیگر. برنامه ترکیبی نیز هست.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا این بازگشایی به صورت استانی و منطقه ای تهران برنامه ریزی شده است؟ وی اظهار داشت: درصدی از معلمان ما فعال هستند و از یک منطقه به منطقه دیگر می روند و حتی بین شهرهای مختلف نیز سفر می کنند. ما باید طبق شرایط استان تصمیم بگیریم.

حاجی میرزایی درباره اخباری مبنی بر برگزاری کلاسهای حضوری در برخی از مدارس ویژه در تابستان گفت: “این قطعاً در مدارس دولتی انجام نمی شود ، اما در برخی مدارس غیر دولتی ممکن است به دلیل عدم آگاهی از قوانین انجام شده باشد. “” ما هشدار صادر کرده ایم و مشکل برطرف شده است. در صورت شناسایی هرگونه تخلف دیگر ، شورای نظارت بر سازمان های غیر دولتی اقدام خواهد کرد.

وی اظهار داشت: وقتی مقام معظم رهبری صریحاً بر لزوم رعایت پروتکل و استانداردهای بهداشتی تأکید دارند ، هیچ کس نباید نقض کند و اهمیت حفظ سلامتی از هر چیزی مهمتر است.

وزیر آموزش و پرورش خواستار کمک به تلویزیون برای ادامه آموزش در دوره کورونا به صورت به موقع ، کارآمد ، مسئولانه و جهادی شد و گفت: “بیش از 2،000 برنامه ضبط و پخش شد و کمکهای مهم او به ما کمک کرد تا اینکه قابل مشاهده زنده ” و ما توانستیم آن را بارگیری کنیم ، پس از راه اندازی شبکه Shad ، مطالب آماده شده را در شبکه Shad بارگذاری کردیم و این یک دستیار برای معلم بود. در همین زمان ، یک قدم بزرگ به سوی عدالت آموزشی در این راه برداشته شده است.

حاجی میرزایی ادامه داد: “ما در مصر هستیم تا آموزش تلویزیون را دنبال کنیم.” روشهای مختلفی وجود داشت که ما می توانیم دریابیم که برنامه چقدر مؤثر بوده است. میزان نفوذ برنامه های تلویزیونی در استان ها مورد بررسی و قابل قبول بود. علاوه بر این ، تعداد نظرات و بارگیری ها حاکی از آن است که این برنامه مورد استقبال خیلی خوبی از سوی مردم قرار گرفته است و این دروس تا 27 میلیون بار بارگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه ما به طور واضح به ارتباط تعاملی احتیاج داریم ، اظهار داشت: با راه‌اندازی شبکه Shad ، همزمان از امکانات شبکه شاد و مدرسه تلویزیون استفاده کردیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به ترتیبات اتخاذ شده برای دانش آموزانی که دسترسی به شبکه مبارک ندارند؟ وی گفت: وقتی مدرسه تعطیل شد ، ما باید به یک برنامه فکر کنیم. راه ها چه بود؟ ما از امکان پخش تلویزیونی استفاده کردیم که خوب اما تعاملی نبود. راه دیگر استفاده از پیام رسان های داخلی و خارجی بود و مشکل آن این بود که ما نمی دانیم دانش آموزان به کدام یک آموزش داده شده اند. هیچ راه حلی در ایران یا هر کشور دیگری وجود ندارد که قاطعانه و کاملاً مشکل را حل کند و هر راه حل دارای معایبی است.

حاجی میرزایی افزود: برای تکمیل پوشش آموزشی ، به مدیران استانی گفتیم که وظیفه آنها آموزش همه دانش آموزان است و حق تحصیل را نباید از کسی گرفت. در صورت عدم استفاده از تلویزیون و تلویزیون شاد در بعضی از مناطق ، مدیران آموزش و پرورش بسته های آموزشی 10 روزه را تهیه و در اختیار دانشجویان قرار می دهند. مناطقی از 11 استان مانند مناطق روستایی و دورافتاده با تعداد کمی دانش آموز کلاسهای در فضای باز برگزار می کردند.

وی در پایان گفت: برای اطمینان از اتمام آموزش ، مدارس در ماه مه بازگشایی شدند و ما اعلام کردیم هرکسی با هرگونه ابهام و مشکلی باید به مدرسه برود و مشکلات خود را توسط وی با مشاهده پروتکل ها گفت: حداکثر 20 درصد در روستاها و در شهرها حدود 15 درصد برای حل مشکلات رفتند.

وی با اشاره به برگزاری شخصی امتحانات نهایی به صورت حضوری که ممکن است ملاکی برای ارزیابی اثربخشی آموزش ارائه شده باشد ، اظهار داشت: نمرات امتحان نهایی امسال نسبت به سال گذشته نصف افزایش یافته است. سال گذشته “

حاجی میرزایی همچنین در ارزیابی شبکه Shad افزود: “اگر زمان کافی برای اجرای کامل و آزمایشی کلیه مؤلفه های آن در برخی مناطق داشتیم ، مطمئناً مشکلات کمتری خواهیم داشت.” اما ما فرصتی نداشتیم همکاران من در ایام عید کار می کردند و شبانه روز کار می کردند. اما پس از به پایان رسیدن شبکه ، به تدریج مشکلات شناسایی و برطرف شد. این سیستم به یک ابزار تست و ارتباط تصویری زنده بین معلم و دانش آموز نیاز دارد که به تدریج آن را اضافه کردیم.

وی ادامه داد: همه تلاش ما این است که قابلیت های بیشتری را در سیستم فعال کنیم. ما فعالیت خود را با تولید کنندگان و واردکنندگان تبلت های ویژه دانشجویان آغاز کردیم و در مورد تهیه قرص های ارزان قیمت برای دانشجویان مذاکره کردیم. مناطقی که تحت پوشش اینترنت نیستند به صورت نقطه به نقطه مشخص شده و داده ها به وزارت ارتباطات گزارش شده است. در اینترنت دانشجویی نیز صحبت هایی صورت گرفت.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه درباره آموزش سازمان های مردم نهاد اظهار داشت: سقف تدریس و فعالیت های خارج از برنامه درسی در مدارس تعیین شده است. ما بارها اعلام کردیم که اگر مدارس سال گذشته خدماتی ارائه ندادند ، باید آنها را برگردانند یا آنها را برای سال آینده با رضایت خانواده در نظر بگیرند. در تهران تعدادی از مدارس اعتراض کرده بودند که این پرونده شکایت شد و امتیاز برخی مدارس به همین دلیل لغو شد.

حاجی میرزایی افزود: در دفتر مرکزی و کابینه کرونا 10 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای کلیه مراکز آموزشی و فرهنگی برآورد شده است و بنیانگذاران سازمانهای مردم نهاد می توانند از این امکان و 16 میلیون تومان d استفاده کنند. وام کم بهره برای همه کارمندانشان. برخی این امکانات را ثبت و حذف کرده اند.

وی همچنین در مورد اجرای سند تحول اظهار داشت: سند تحول مهمترین رسالت در آموزش است. ما باید براساس سند فعالیت های خود را سامان دهیم. این سند 9 سال پیش تصویب شد و در این دوره اقدامات پیشگامانه مختلفی انجام شد. بخش های اسناد تحول در شورای آموزش عالی گردآوری و تصویب شده و توسط رئیس جمهور اعلام شده است. اهداف دوره نیز تأیید می شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: طبق سند ، باید از آموزش مرکزی به سمت مرکز حرکت کنیم. انتقال از معلم به معلم و از محتوای آموزشی به آموزشی که یکی را برای ورود به زندگی آماده می کند ضروری است. آموزش باید در شش زمینه انجام شود. تمرین فعالانه فقط به آموزش بستگی دارد و فعالیتهای پرورشی به شکل فعالیتهای خارج از برنامه است.

حاجی میرزایی با تأکید بر اینکه مخاطب هدف انتظار دارد این تغییر را با نگاه خود ببیند ، گفت: معلمان ، خانواده ها و دانش آموزان باید درک روشنی از سند تحول داشته باشند. نحوه انتخاب همکاران ما در طول سالها توضیح این سند برای ایجاد گفتمان است. این توضیح لازم است اما کافی نیست. به عنوان مثال ، اگر می توانیم نشان دهیم كه دانش آموز در حین تحصیل مهارت خود را پیدا می كند و باعث افزایش توانایی های وی می شود ، مورد استقبال خانواده و دانش آموز و معلم قرار می گیرد. این نه تنها هنگامی که در سطح اهداف و سطح گفتگو باقی بماند ، تأثیر لازم را می گذارد ، بلکه هنگام حضور در صحنه مدرسه نیز مؤثر و جذاب می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سیاست هم ترازی برنامه درسی با سندی که چند سال پیش تهیه شده بود ، 25 برنامه تحول را حذف کرده ایم ، گفت: این روش تراز کافی و مناسب نبود. هم اکنون تولید مواد مبتنی بر اسناد آغاز شده است و راهنمای تولید برای هر بسته یادگیری برای هر کلاس تا پایان امسال به اتمام می رسد و از سال 1400 تاکنون مطالبی که بر اساس اهداف سند تهیه شده اند ، بر روی یک کار طولانی مدت انجام شده است. آی تی.

حاجی میرزایی ادامه داد: “سند اساسی تحول نیاز به بودجه دارد و در آموزش و پرورش 98٪ از پولی را که از حقوق دریافت می کنیم هزینه می کنیم و فرصت کمتری برای توجه به جنبه های کیفی داریم.”

وی با بیان اینکه هیچ راهی برای توسعه پایدار جامعه وجود ندارد جز اصلاح جریان یادگیری ، گفت: هرگونه تغییر پایدار به حدی است که به یادگیری جامعه رفته است. بیشترین افزایش حقوق کارمندان خود بین سالهای 1992 تا 1999 مربوط به چهره های فرهنگی بوده است و این افزایش محدود به کارمندان اداری بوده است. با افزایش 50 درصدی در ماه مارس ، که در مارس به دست آمد ، همه کارکنان ما در معرض این افزایش ها بوده اند ، اما ما در 9 ماه گذشته چهار بار حقوق معلمان را افزایش داده ایم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 320 هزار معلم شاغل و بازنشسته برای استفاده از مسکن ثبت نام کرده اند ، گفت: در حال حاضر اطلاعات 75 هزار نفر تأیید شده و اولویت دارد و مقدمات ساخت این واحد برای تقریباً 25 هزار پرونده فراهم شده است. “” وام 4000 میلیارد تومانی با نرخ سود 4 درصدی از طرف بانک ملی برای اولین درآمد دانش آموزان در نظر گرفته شده است و همچنین یک وام از طرف بانک مسکن در نظر گرفته شده است و شرایط مناسبی فراهم شده است تا این افراد صاحب خانه شوند.

حاجی میرزایی در مورد وضعیت تامین نیروی انسانی گفت: در این قانون آمده است: افرادی که می خواهند شاغل شوند باید منحصراً از دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی بیایند. اما طبق قانونی اصلاح شده در سال 1988 ، 11 بار اصلاح شده است ، 197،000 نفر استخدام شده اند و 100000 نفر دیگر منتظر پیوستن هستند. اما این روش مناسب نیست و باید بتوانیم بهترین انتخاب را در بین مردم داشته باشیم. از این تعداد ، براساس امتیازاتی که دریافت می کنند ، امسال 25000 نفر شاغل هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا