سلامت و تندرستیمعرفی کسب و کار

بالا کشیدن ابرو هم بی هوشی می خواهد؟

مدت زمان مطالعه6 دقیقه

در این مقاله به اظهارات جناب آقای دکتر رحیمی، متخصص جراحی پلک در رابطه با روش های جراحی لیفت ابرو می‌پردازیم و بررسی خواهیم کرد که اینکه آیا بالا کشیدن ابروهم بی هوشی می خواهد؟

بلفاروپلاستی چیست همه ما تمایل به زیبایی و جوانی داریم. بنابراین طبیعی است که در جستجوی راهی برای جوان تر شدن چهره باشیم. جراحی پلک یا بلفاروپلاستی پروسه ‏ای است که طی آن پوست پلک بریده شده تا چربی‏ های اضافه برداشته شود. عمل بلفاروپلاستی باعث جمع شدن حجم چربی پشت پلک و باز شدن چین و چروک های اطراف چشم می شود که کمک به شادابی و جوانی چهره می کند.

لیفت ابرو چیست؟

به مرور زمان و تاثیرات نیروی جاذبه چین و چروک‌هایی بر تمام قسمت‌های بدن نمایان می‌شود که این چروک‌ها در محدوده‌ی صورت ممکن است اثرات نامطلوبی را بر زیبایی، احساس جوانی و اعتماد به نفس افراد بگذارد. یکی از قسمت‌هایی که چین و چروک‌های آن سریعتر نمایان می‌شود در قسمت پیشانی و ابرو می‌باشد که به خطوط اخم هم معروف می‌باشند، این چروک‌ها باعث می‌شود که شما چهره‌ای همیشه عبوس و عصبانی داشته باشید. با ظاهر شدن چروک‌ها در ناحیه ابرو حالت ابروهای شما تغییر خواهد کرد و به صورت آویزان پدیدار می‌شوند که حالتی غمگین به شما می‌دهد. افتادگی ابروها بر روی پلک‌ها هم اثر می‌گذارد و چشمان شما همیشه خسته به نظر می‌رسند و دچار می‌شوند.

روش های بالا کشیدن ابرو

برای درمان تمام مواردی که بیان کردین روش‌ها مختلفی وجود دارد که برخی از آن‌ها مانند بوتاکس به صورت مقطعی مشکل شما را حل می‌کنند و برخی مانند جراحی لیفت ابرو می‌توانند برای همیشه این مشکل را برطرف نمایند. به طور کلی می توان روش های جراحی بالا کشیدن ابرو را بر اساس محل برش جراحی به 6 دسته تقسیم کرد.

  • روش 1: برش مستقیم در بالای ابرو و برداشتن بخشی از پوست آن ناحیه و دوختن دو طرف باقی مانده و طبیعتا بالا رفتن ابرو است. این روش به دلیل اسکار باقی مانده (جوشگاه ) و پیدا بودن آن و اثر آن در ظاهر بیمار به ندرت انجام می شود ولی گاهی مواردی وجود داردکه قابل انجام است. این روش اگر چه با بی هوشی عمومی نیز امکان پزیر است. ولی با توجه به سادگی و عدم ضرورت بی هوشی عمومی بهتر است یا بی حسی موضعی صورت بگیرد.
  • روش 2: بالا بردن و فیکس کردن ابرو هم زمان با عمل جراحی زیبایی پلک () است. در این روش در حین عمل بلفاروپلاستی از طریق تونلی، ابرو در محلی بالاتر فیکس می شود. این روش اگر چه از روش قبلی طولانی تر است ولی هنوز روش ترجیحی در انجام آن به صورت بی حسی موضعی است. اگرچه در بعضی بیماران به دلیل ترس از عمل یا عدم عمل تحمل روحی روانی و بی حسی موضعی، این عمل تحت بی هوشی عمومی قرار می گیرد.
  • روش 3: برش در خط های افقی وسط پیشانی و برداشت قسمتی از پوست آن ناحیه و دوختن دو طرف باقی مانده و طبیعتا بالا رفتن ابروهاست. این روش نیز به دلیل ایجاد اسکار واضح در پیشانی به ندرت انجام می شود. در این روش به دلیل سادگی و کوتاهی زمان عمل بی حسی موضعی توصیه می شود و اگر چه بی هوشی عمومی ممنوع نیست ولی ترجیحا نباید انجام شود.
  • روش 4: برش در جلوی خط مو است. در این روش، پوست و عضله پیشانی معمولا از روی استخوان جدا شده و بالا کشیده می شود. در این روش به دلیل منطقه وسیع ترعمل و مسایل روحی روانی بیمار در حین عمل، روش بی هوشی عمومی ترجیح دارد. اگر چه امکان عمل به روش موضعی نیز وجود دارد.
  • روش 5: برش در پشت خط پوست سر می باشد. در این روش که  معمولا حدود چند سانتی متر پشت خط مو انجام می شود. خط برش از بالاتر از یک گوش شروع شده و به گوش دیگر ادامه می یابد. این روش نیز به دلیل وسعت محل جراحی، کار کردن روی استخوان با لایه ها و دیگر طولانی تر بودن زمان و نیز مسایل روحی و روانی بیمار بهتر است تحت بی هوشی عمومی صورت بگیرد. اگر چه انجام بی حسی موضعی ممنوعیت قطعی ندارد.
  • روش 6: برش های کوچکی در حدود یک سانتی متر پشت خط مو داده می شود و عمل جراحی از طریق اندوسکوپ در زیر پوست به طور بسیار دقیق صورت می گیرد. این روش که دارای کمترین میزان اسکار در بین تمام روش های فوق است ولی به دلایل دیگر از جمله وسعت ناحیه، کار کردن روی استخوان با لایه های دیگر و نیز آرامش روحی  و روانی بیمار، با وجود عدم ممنوعیت بی حسی موضعی، بهتر است بی هوشی عمومی صورت بگیرد.

جراحی لیفت ابرو یک جراحی زیبایی می‌باشد که به آن لیفت پیشانی، جوانسازی پیشانی، جراحی ابرو یا لیفت گیجگاهی نیز گفته می‌شود. مواردی که طی این جراحی قابل اصلاح می‌باشند عبارتند از:

  • برطرف کردن چین و چروک‌ها در پیشانی از جمله خطوط افقی که در تمام پیشانی و روی پل بینی قرار گرفته‌اند.
  • برطرف کردن خطوط اخم بین ابروها
  • اصلاح افتادگی ابرو

جراحی لیفت ابرو با آندوسکوپی

لیفت آندوسکوپی: در این روش چند برش کوچک در سر ایجاد می‌شود و یک اسکوپ (لوله‌ی نازکی که سر آن به یک دوربین متصل است) از طریق یکی از برش‌ها وارد می‌شود تا بافت‌ها و ماهیچه‌ها مورد بررسی قرار بگیرند. از طریق ابزار جراحی که از برش دیگر وارد شده است پزشک تغییرات لازم را انجام می‌دهد. این روش به دلیل اینکه برش‌های کوچکی ایجاد می‌شود کم تهاجمی‌تر می‌باشد و جای زخم کمتری باقی می‌ماند و زمان بهبودی آن نیز کمتر می‌باشد.

مزایای روش جراحی لیفت ابرو

با انجام این جراحی نه تنها قسمت پیشانی بلکه کل صورت تغییراتی خواهد داشت، با بالارفتن ابروها و از بین رفتن خطوط اخم پیشانی، چهره‌ی شما جوانتر و با نشاط دیده می شود و به جای حالتی غمگین و عصبانی چهره‌ای شاد و خوشحال خواهید داشت.

عوارض لیفت ابرو

ممکن است پس از جراحی تعدادی اسکار یا جای زخم در پیشانی شما وجود داشته باشد که البته جراح سعی می‌نماید این زخم‌ها در خط موی شما پنهان باشد.
عفونت: مانند تمام جراحی‌های دیگر احتمال عفونت ممکن است وجود داشته باشد که با مصرف آنتی‌بیوتیک و رعایت نکاتی که پزشک به شما ارائه خواهد کرد میزان آن به حداقل ممکن خواهد رسید.
پس از این جراحی ممکن است در حرکت دادن ابروهای خود دچار مشکلاتی شوید.
خارش شدید پوست سر

چه افرادی می‌توانند، جراحی لیفت ابرو را انجام دهند؟

برای انجام این جراحی نیز مانند بسیاری از جراحی‌های دیگر باید واجد شرایط جراحی باشید، افرادی می‌توانند این جراحی را انجام دهند که ویژگی‌های زیر را داشته باشند:

  • غیرسیگاری باشند.
  • از نظر جسمانی دارای وضعیت سلامتی مناسبی باشند.
  • از این جراحی انتظارات واقع گرایانه داشته باشند.

نحوه جراحی لیفت ابرو

  • زمان جراحی حدود یک تا سه ساعت می‌باشد.
  • جراحی ممکن است تحت بیهوشی کامل یا بی‌حسی موضعی قرار بگیرد.
  • این جراحی در دسته‌ی جراحی‌های سرپایی قرار می‌گیرد یعنی نیازی به بستری شدن در بیمارستان وجود ندارد و پس از پایان جراحی در صورتی که حال عمومی شما مساعد باشد می‌توانید به منزل بازگردید.
  • جراحی ممکن است تحت بیهوشی کامل یا بی‌حسی موضعی قرار بگیرد.
  • در این جراحی با ایجاد برش‌هایی در خط مو، ماهیچه‌ها و بافت‌هایی که باعث ایجاد خط اخم عمیق هستند برداشته می‌شوند سپس برش‌ها با بخیه بسته می‌شوند و تحت پانسمان قرار می‌گیرد.

نکات مهم لیفت ابرو

  • لیفت ابرو، حالت ابروها و پیشانی شما را تغییر می‌دهد و اثری بر حالت چشم‌های یا فرم و اندازه‌ی آن ندارد.
  • چین و چروک‌هایی که در قسمت زیر چشم‌ها قرار دارد و به اصطلاح به آن پنجه کلاغی گفته می‌شود با این جراحی قابل برطرف شدن نیستند.
  • می‌توانید حین این جراحی، موارد دیگری مانند لیفت صورت، لایه‌برداری صورت، جراحی پلک پایین را نیز داشته باشید، بنابراین در صورت تمایل به انجام اصلاحات دیگر در صورت خود، پیش از جراحی تمام این موارد را با پزشک خود در میان بگذارید.

مدت زمان مطالعه7 دقیقه

زیبایی و شادابی صورت برای بانوان از اهمیت زیادی برخوردار است به طوری که با مشاهده یک خط ریز بر پیشانی آن ها اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند. زمانی که پیشانی دچار افتادگی شود، یعنی در حال طی کردن روند پیری پوست است و در پس آن ابروها به سمت پایین افتاده شده و فرد دچار چهره ای عبوس می‌شود. حتما تاکنون شما هم نام لیفت پیشانی به گوشتان رسیده است و شاید برایتان سوال شده باشد که این روش به چه کار می‌آید؟ حال ما این مقاله را در جهت آشنایی شما با لیفت پیشانی که یکی از موثرترین روش های درمان چین و چروک و داشتن پوستی صاف و کشیده محسوب می‌شود، گردآوری کردیم. در ادامه با ما همراه باشید تا جزئیات استفاده از این روش را واضح شرح دهیم.

لیفت پیشانی چیست؟

گذشت زمان و افزایش سن موجب افتادگی پیشانی و ابرو ها می‌شود و ظاهر چهره فرد، فرمی دیگر به خود می‌گیرد که این امر کاملا طبیعی است زیرا پوست در حال طی کردن روند پیری بوده و به هر حال روزی این مورد را همه تجربه خواهند کرد. امروزه از روش هایی استفاده می‌شود که به از بین بردن اثر پیری کمک شایانی داشته و بافت های پیشانی را ترمیم و موجب بازگردانی به حالت نرمال نیز می‌شود. لیفت پیشانی که ممکن است بسیاری از افراد با عنوان لیفت ابرو از آن یاد کنند، اینگونه است که با کمک گرفتن از برش هایی ظریف به لیفت و بالا کشیدن پیشانی کمک شایانی به جوانسازی صورت خواهند کرد.

لیفت پیشانی چه زمانی توصیه می‌شود؟

برای افرادی مناسب است که افتادگی ابرو هایشان در حدی باشد که فرم چهره را تغییر دهد و نمونه ی چهره خسته یا ناراحت نشان دهد.

  • افرادی که به سلامت خود اهمیت می‌دهند.
  • وجود خطوط اخم عمیق حد فاصل ابرو ها
  • به وجود آمدن خط های ریز افقی در سطح پیشانی
  • به وجود آمدن تجمع سطحی از چربی ها در بالای پلک ها
  • دارای سلامت جسمی و عاری از بیمار ی های زمینه ای هستند.
  • به دلیل افتادگی سطح پیشانی در بالای پلک های خود احساس سنگینی دارند.
  • اشخاصی که در رابطه با اخذ نتیجه از جراحی ها انتظارات واقع بینانه ای دارند.

نکات مثبت جراحی لیفت پیشانی

  • بهبود افتادگی پلک
  • جوانسازی چهره فرد
  • رفع برخی از سردرد ها
  • تغییر موقعیت ایجاد شده برای ابروها

معایب عمل لیفت پیشانی

ابتدایی ترین موردی که برای جلوگیری از معایب باید به آن توجه داشت، انتخاب بهترین جراح برای انجام لیفت پیشانی است زیرا از حساسیت برخوردار است. در برخی موارد احتمال اینکه حین لیفت پیشانی نیز لازم شود، وجود دارد زیرا ممکن است بسته به شرایط فردی و میزان آسیب، لیفت درناحیه پیشانی نتواند به بهبود تجمع پوست و کیسه های اقتاده بر سطح پلک موثر واقع شود. تصمیم برای انجام هر گونه از روش های لیفت پیشانی امری کاملا شخصی است و ممکن است این عوارض برا شما نیز ایجاد شود:

  • ترومبوز
  • عارضه های جانبی بیهوشی
  • ریزش مو در نواحی بخیه ها
  • درد و کندی روند بهبود جای بخیه
  • احساس بی حسی در پوست سر تا دو هفته

مراحل انجام لیفت پیشانی

در ابتدا باید این مورد را بدانید که لیفت پیشانی در دسته جراحی های باز و جزراحی های آندوسکوپیک قرار داشته که بر سطح پیشانی انجام می‌شود. نوع روش انتخابی در جلسه مشاوره با پزشک برگزیده می‌شود.در ادامه هر یک از این روش ها را به طور جداگانه بازگو خواهیم کرد.

لیفت پیشانی به روش باز

در لیفت پیشانی به روش باز، بالای سطح پیشانی جایی که مو رشد کرده است، برشی ایجاد کرده و در مرحله بعدی پوست از روی سطح بافت های تحتانی برداشته می‌شود. سپس پوست اضافی حذف و برداشته می‌شود که این موجب رفع افتادگی ابروها شده و همچنین پیشانی به حالت قبلی و نرمال خود باز می‌گردد.

لیفت پیشانی به روش آندوسکوپی

در روش آندوسکوپیک لیفت پیشانی، در قسمت پوست سر برش های کوچکی توسط آندوسکوپ ایجاد می‌شود. در این روش به دلیل اینکه آندوسکوپ دارای لنز دوربین می‌باشد، بنابراین ساختارهای داخلی ناحیه پیشانی قابل مشاهده می‌باشد و در این صورت انجام روند، برای جراح ساده تر می‌شود. روش آندوسکوپ برای همه افراد توصیه نمی‌شود و در صورت صلاحدید در جلسه های مشاوره ای، این مورد به کار گرفته می‌شود.

لیفت پیشانی با برش محدود

در این تکنیک، در قسمت انتهایی جمجمه، برشی ایجاد می‌شود تا امکان بررسی ها بیشتر شود. یکی از مهمترین مزایی که برای این روش می‌توان در نظر گرفت، پنهان شدن برش در خط رویش مو می‌باشد و حتی برای آقایان که در ناحیه شقیقه خود دارای کم پشتی مو هستند، نیز مناسب است. اما باید این نکته را بدانید که لیفت پیشانی با این روش، در بالا رفتن سطح ابرو ها تاثیر فوق العاده زیادی ندارد اما چروک های اطراف چشم را به خوبی برطرف می‌کند.

نوع برش ها در لیفت پیشانی

برش ها در این روش بر اساس تکنیک انتخابی به گونه ای به کار گرفته می‌شود که هیچگونه جای اسکار و زخمی در ظاهر باقی نماند.

  • در لیفت پیشانی با جراحی باز، برش ها در ناحیه فوقانی در قسمت بالایی گوش ها ایجاد می‌شود که در نهایت مابین خط رویش موی آن ناحیه پنهان شود.
  • در آندوسکوپی لیفت پیشانی، در قسمت فوقانی سر، 3 برش کوچک ایجاد می‌شود که در هیچ صورت اسکار آن ها نمایان نمی‌شود.
  • در تکنیک لیفت با برش محدود، در قسمت شقیقه و گیجگاه برش هایی ایجاد می‌شو که کاملا پنهان هستند.

بیشتر بخوانید: dani mag 

لیفت پیشانی همزمان با چه عمل های دیگری امکان پذیر است؟

همزمان با لیفت صورت انجام پذیر است.

همزمان با برخی از روش های جوانسازی پوست

همزمان با جراحی بلفاروپلاستی نیز امکان پذیر است و تاثیر دو چندانی ایجاد می‌کند.

مشاوره پیش از انجام لیفت پیشانی

جراح ابتدا در جلسات مشاوره ای با مراجعه کننده ، با بررسی سوابق و موارد دیگر در می‌یابد که آیا متقاضی لیفت پیشانی، کاندید مناسبی برای استفاده از این تکنیک می‌باشد یا خیر؟ در قدم بعدی مشاوره، با در نظر گرفتن میزان انتظارات، بهترین روش را انتخب می‌نمایند. شما باید در این جلسه مشاوره ای ، مواردی مانند سوابق بیماری، سوابق حساسیت به بی حسی یا بیهوشی، سوابق جراحی های گذشته و انتظارات خود از لیفت پیشانی را در اختیار پزشک قرار دهید.

اقدامات قبل از لیفت پیشانی

  1. انجام برخی از تست های آزمایشگاهی
  2. تهیه کمپرس های یخ برای بعد از لیفت
  3. قطع مصرف دارو های رقیق کننده خون
  4. عدم مصرف دخانیات و مشروبات الکلی به مدت 4 هفته قبل از لیفت

مراقبت های بعد از لیفت پیشانی

  1. مصرف به موقع دارو های آنتی بیوتیک
  2. رعایت نکات بهداشتی از نواحی برش ها و زخم ها
  3. استفاده از کمپرس سرد برای رفع التهابات و کبودی ها
  4. رعایت تمامی مواردی که از جانب پزشک تجویز می‌گردد.
  5. بهتر است تا دو روز بعد از عمل لیفت پیشانی از استحمام خودداری فرماید.
  6. به مدت یک هفته فقط به حالت پشت خوابیده شود. به هیچ عنوان  به پهلو و روی شکم نخوابید.

مدت زمان ماندگاری چقدر است؟

قبل از انجام این روش باید بدانید که نتایج حدودا تا 6 ماه زمان می‌برد که کامل مشاهده شوند. برش ها تا این مدت کامل بهبود می‌یابند. چهره با گذشت این زمان طبیعی تر شده و از شدت بالا رفتن ابرو ها نیز کاسته می‌شود بنابراین نیازی نیست که فرد نگران این موضوع باشد. اما در ارتباط با ماندگاری باید ذکر کنیم که هر چه موارد مراقبتی بهتر رعایت شود، مدت زمان ماندگاری این روش نیز بالاتر می‌رود.

هزینه لیفت پیشانی

هزینه جراحی برای بهبودی افتادگی پیشانی و ابرو به مواردی از جمله: نوع روش انتخابی، بیهوشی یا بی حسی، تجهیزات استفاده شده و دستمزد پزشک و هزینه های بیمارستان بستگی د ارد. برای اطلاع از میزان هزینه ها می‌توانید به صورت حضوری مراجعه د اشته باشید تا بعد از معاینات، هزینه ها برآورد شود.

کلینیک آرشان خالق زیبایی برتر برای شماست یکی از مهمترین عوامل. کمر باریک و اندام ساعت شنی اونم با این کیفیت و قیمت فرصت بنظیری را برای شما فراهم می کند

 

دکمه بازگشت به بالا