سلامت و تندرستی

بهترین قهوه کافئین بالا چه قهوه ای است؟

بسیاری از موادی که روزانه می خوریم حاوی کافئین هستند. کافئین به طور طبیعی در انواع گیاهان از جمله دانه های قهوه ، برگ چای ، دانه های کاکائو و غیره یافت می شود. کافئین محرکی است که بر سیستم عصبی ، قلب و عضلات بدن تأثیر می گذارد. هیچ آمار دقیقی از مصرف کافئین در جهان وجود ندارد ، اما حدود 70٪ از مردم جهان هر روز قهوه می نوشند.

کافئین موجود در قهوه چیست؟

کافئین خالص یک پودر سفید تلخ است. این ماده از مخلوطی از کربن ، هیدروژن ، نیتروژن و اکسیژن تشکیل شده است. کافئین پرمصرف ترین دارو در انسان است ، تقریباً 90٪ افراد روزانه از آن استفاده می کنند. مهمترین اثرات کافئین افزایش متابولیسم بدن ، تحریک سیستم عصبی مرکزی و افزایش هوشیاری و آگاهی محیطی است.

نوشیدن قهوه شما را خوشحال می کند. و حالا ما بعد از خوردن آنها بهتر می شویم. این احساس در مورد کافئین است. قهوه بعداً به بزرگترین نوشیدنی جهان تبدیل شد و قهوه به دلیل کافئین بسیار محبوب شد.

مردم قبل از شروع روز ، پس از بازگشت از محل کار و مهمانی ها و جلسات ، قهوه می نوشیدند. در میان منابع طبیعی ، قهوه حاوی بیشترین مقدار کافئین است. انواع مختلف قهوه دارای مقادیر مختلف کافئین هستند.

به طور متوسط ​​، یک فنجان قهوه حاوی 90 تا 100 میلی گرم کافئین است که بسته به نوع دانه قهوه و روش دم کردن ، در قهوه با کافئین بالا بیشتر است. در این مقاله ، ما قصد داریم کافئین قهوه و بهترین قهوه حاوی کافئین بالا را بررسی کنیم ، منتظر قهوه Mang باشید.

کافئین در بدن چگونه کار می کند؟

کافئین بر سیستم عصبی بدن انسان تأثیر می گذارد و بنابراین محبوب ترین داروی تحریک کننده در جهان نامیده می شود.

پس از تخلیه ، به سرعت از معده به جریان خون منتقل می شود. از آنجا به کبد وارد می شود و به ترکیباتی متصل می شود که ممکن است بر عملکرد اندام های مختلف بدن تأثیر بگذارد.

با این حال ، مهمترین تأثیر کافئین بر روی مغز است. کافئین جلوی آدنوزین را می گیرد. آدنوزین یک انتقال دهنده عصبی است که باعث آرامش مغز و آرامش مغز ما می شود.

سطح آدنوزین در طول روز به تدریج افزایش می یابد و احساس خواب آلودگی می کنیم. کافئین به گیرنده های آدنوزین در مغز متصل می شود و فعالیت آنها را مسدود می کند و انتقال دهنده های عصبی دیگر مانند نوراپی نفرین و دوپامین را آزاد می کند.

در نتیجه ، احساس خستگی کاهش می یابد و سطح هوشیاری افزایش می یابد.

چه عواملی بر میزان کافئین قهوه تأثیر می گذارد؟

برای خرید قهوه با کافئین بالا ، باید بدانید که هر فنجان قهوه حاوی مقدار متفاوتی از کافئین است. تعدادی از عوامل تعیین کننده اندازه آن وجود دارد:

  • نوعی قهوه زن
  • روش دم کردن
  • تفاوت در ترکیب قهوه

روش های دم کشیدن قهوه

روش ها و تکنیک های مختلفی برای دم کشیدن قهوه وجود دارد. هر یک از این تکنیک ها بر میزان کافئین موجود در یک فنجان قهوه تأثیر می گذارد: این روش ها شامل موارد زیر است:

  • اسپرسو
  • قهوه را به روش قطره ای و فیلتر دم کنید
  • مطبوعات فرانسه
  • قهوه ترک (با جوشاندن قهوه یا عدس)

میزان کافئین موجود در قهوه به نوع آن بستگی دارد

همانطور که گفته شد ، قهوه برای کافئین مفید است. قهوه با کافئین بالا بیشتر از دانه های روبوستا تشکیل شده است. عربیکا محبوب ترین زن قهوه در جهان است. اما باید بدانید که قهوه Robesta دو برابر قهوه Arabica کافئین دارد.

بهترین قهوه حاوی کافئین بالا چیست؟

فواید و خواص قهوه حاوی کافئین بالا

کاهش وزن و چربی سوزی قهوه

کافئین یکی از بهترین روش های طبیعی برای افزایش چربی سوزی و متابولیسم است که به افراد کمک می کند تا با خوردن کالری بیشتر وزن کم کنند.

یک مطالعه نشان داد زنانی که بین 2 تا 4 فنجان قهوه در روز می نوشند ، اکسیداسیون چربی بیشتری دارند و سریعتر وزن کم می کنند.

کافئین برای عملکردهای ورزشی

کافئین می تواند عملکرد بدنی را در آستانه امتیاز بدنسازی بهبود بخشد. کافئین می تواند ثبات عملکرد و توانایی استقامت را افزایش دهد و اثرات ادراکی و غلظت را کاهش دهد. با این حال ، اثرات آن در کوتاه مدت و با ورزش با شدت زیاد بی اثر است.

کافئین قهوه و جوان سازی پوست صورت

کافئین حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید محافظت می کند ، که به خلاص شدن از چین و چروک صورت و اطراف چشم کمک می کند و پوست را جوان می کند.

کافئین برای عملکرد مغز

کافئین بر گیرنده های آدنوزین در مغز تأثیر می گذارد. کافئین همچنین حاوی آنتی اکسیدان های پلی فنول است که به روش های مختلف نیز کار می کنند. مطالعات نشان می دهد که نوشیدن کافئین می تواند به بهبود برخی از مهارت های تفکر کمک کند و عقب ماندگی ذهنی ناشی از افزایش سن را کاهش دهد.

کافئین برای بیماری آلزایمر و پارکینسون

تحقیقات نشان داده است که مصرف کافئین در طول زندگی ممکن است خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد. مطالعات همچنین نشان می دهد که افراد با مصرف کافئین زیاد خطر کمتری در ابتلا به بیماری پارکینسون دارند.

با قهوه حاوی کافئین زیاد استرس و افسردگی را برطرف کنید

تحقیقات نشان می دهد که تولید روزانه 200 تا 250 میلی گرم کافئین تولید سروتونین و دوپامین را افزایش می دهد و با بهبود روحیه به درمان استرس و افسردگی کمک می کند. کافئین خستگی را برطرف کرده و هوشیاری را افزایش می دهد.

تأثیر کافئین موجود در قهوه بر بیماری کبد و سرطان

مطالعات متعدد نشان می دهد که کافئین موجود در قهوه خطر ابتلا به بیماری کبد ، از جمله فیبروز کبدی ، هپاتیت C و سیروز کبدی را کاهش می دهد. کافئین به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی آنتی اکسیدان از جمله سرطان دهان ، در معرض خطر بالای سرطان است. و باعث کاهش گلو ، سرطان کبد ، سرطان روده بزرگ و سرطان پوست می شود.

چه مقدار کافئین در روز مناسب است؟

مصرف 400 میلی گرم کافئین (معادل حدود چهار فنجان) در طول روز برای بزرگسالان سالم بی خطر است. به خاطر داشته باشید که مقدار واقعی کافئین در نوشیدنی های مختلف متفاوت است.

کافئین برای افرادی که بیش از حد حساس هستند یا از داروهای خاصی استفاده می کنند ، گزینه مناسبی نیست. زنان باردار یا کسانی که قصد زایمان دارند یا شیرده هستند باید در مورد مصرف کافئین با پزشک خود مشورت کنند.

* گزارش اعلان

دکمه بازگشت به بالا