فرهنگ و هنر

تلویزیون چند ساعت تریبون نامزدها و انصرافی ها شد؟

در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، آنتن های شبکه های تلویزیونی ملی حدود 9 ساعت به هر نامزد تبلیغات می دادند. این علاوه بر سه مناظره است که هر یک از آنها بیش از 180 دقیقه پخش می شد و به طور کلی ، در طول سه مناظره حدود یک ساعت و نیم ، به هر یک از نامزدها فرصت داده می شد تا نظرات خود را بیان کنند. از رقبا انتقاد کنید.

به گزارش امروزنگار ، اعلامیه های تلویزیونی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه 27 ژوئن آغاز شد که در آن هفت نامزد واجد شرایط شورای نگهبان فرصت داشتند تا آخرین روز انتخابات رأی دهند. این برنامه (16 ژوئن) اجازه می دهد تا از آنتن رسانه ملی و مخاطبان آن برای معرفی برنامه های خود و همچنین انتقاد از دولت فعلی و سایر رقبا استفاده کند.

بر این اساس فقط شبکه تلویزیونی “دوربین” (رئیس جمهور) (40 دقیقه) و مستندهای تبلیغاتی نامزدها (دو مستند 30 دقیقه ای) را پخش كنید ، و در هر ساعت در شلوغ ترین ساعت خود ، هشت شب و 19 و 30 دقیقه ، به هر كاندیدا فرصت دهید و تبلیغات خود را پخش كند. اما برخی از نامزدها از پخش یکی از فیلم های تبلیغاتی خود منع شدند زیرا آنها از سانسور مستند خود امتناع ورزیدند یا آن را دیر قبول کردند.

مناظره های انتخاباتی که از شبکه اول جمهوری اسلامی ایران پخش می شد ، همانند قسمت های قبلی ، شامل 180 دقیقه در هر قسمت بود که در آن به هر نامزد تقریباً 29 دقیقه – در دو بخش مختلف – فرصت داده می شد تا به س wasالات پاسخ دهد. در بحث از نظرات رقبای خود انتقاد کنید ، در مورد نظرات مطرح شده صحبت کنید و از خود دفاع کنید.

شبکه سیما را بسازید وی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، 100 دقیقه از آنتن خود را به هر نامزد اختصاص داد. بخش اخبار 20:30 (مصاحبه ویدئویی بدون توصیه) در کل 10 دقیقه برای هر داوطلب و دو مصاحبه ویژه خبری به مدت 45 دقیقه برای هر داوطلب.

شبکه سه سیما برنامه “رئیس جمهور و جوانان” از جمعه ، 5 ژوئن آغاز شد و به هر نامزد 60 دقیقه فرصت داد تا نظرات خود را در مقابل یک گروه از جوانان در یک استودیو در ساعت 18:00 بیان کنند.

شبکه چهار در انتخابات 1400 ، او یک برنامه “نخبه” داشت که برای هر نامزد به مدت 60 دقیقه پخش می شد. شبکه پنج وی برنامه “دست خط” را به مدت 60 دقیقه برای هر کاندیدا پخش کرد امروزنگار وی همچنین مصاحبه ضبط شده از نامزدها را به مدت 30 دقیقه برای هر یک پخش کرد.

برنامه “ایران ما” در شبکه جام جم این اجازه را به همه نامزدها داد تا دو بار (هر کدام به مدت 60 دقیقه) در یک ساعت بامداد به وقت تهران نظرات خود را بیان کنند.

بر اساس این واقعیت که هر نامزد در کل 90 دقیقه مناظره داشت ، شبکه های تلویزیونی به هر یک از هفت نامزد ریاست جمهوری 530 دقیقه فرصت دادند تا برنامه های تبلیغاتی خود را ارائه دهند. این یعنی چیزی در حدود 8 ساعت و 50 دقیقه.

اما در حالی که شبکه های ملی این بیشترین میزان آنتن دهی خود را در بیشترین ساعات روز در دسترس این افراد قرار می دادند ، پس از پخش همه این برنامه ها و در آخرین روز اعلامیه نامزدها از رادیو ، از هر هفت کاندیدا سه نفر اعلام کردند استعفا برای اینکه آنتن رسانه ملی در واقع نگرانی برخی از افرادی شود که سرانجام از انتخابات کناره گیری کردند.

علاوه بر کانالهای تلویزیونی ملی ، کانالهای استانی نیز بیکار نمانده و با دادن فرصت به نامزدها ، می خواستند تورهای استانی را که در طول تاج امکان پذیر نبودند ، جایگزین کنند. با این حال ، اکثریت نامزدها در آخرین روزهای قبل از انتخابات این رویه را نقض کرده و در استان ها نمایان بودند.

علاوه بر همه این ارقام ، نباید از تبلیغات نامزدها در شبکه های رادیویی و همچنین اختصاص سهم زیادی از اخبار رسمی و آنلاین در رسانه ها به نامزدها غافل شد. نامزدهایی که تقریبا نیمی از آنها دو روز قبل از انتخابات انصراف دادند ، تا بیشترین میانگین کشور را صرف کنند ، به معنای قرار دادن نظرات کسانی است که سرانجام انصراف دادند به نفع دیگری و شاید تصمیمی از ابتدا جدی باشد. از قوه مجریه بخواهید روی صندلی بنشیند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا