سلامت و تندرستیعمومیمعرفی کسب و کار

جوراب واریس را چند ساعت بپوشیم؟

بیماری وریدی یکی از شایع ترین بیماری های مزمن در جهان است. حرکت ناکافی و رژیم غذایی ناسالم به گسترش این مشکل دامن زده است. حدود 45 درصد از مرگ و میرها در ایران ناشی از بیماری های قلبی عروقی است.

اگر نارسایی مزمن وریدی دارید، اغلب در پایان روز دچار سنگینی پاها و مفاصل متورم می شوید. ممکن است در طول شب درد یا گرفتگی در پاهای خود احساس کنید.

این علائم زمانی اتفاق می‌افتد که دریچه‌های وریدها آسیب می‌بینند و خون در حرکت از پاها به سمت قلب در برابر نیروی جاذبه دچار مشکل می‌شود. همچنین ممکن است خون در اطراف مچ پا و پا چکه کند. با گذشت زمان، اگر سیاهرگ ها به خوبی تخلیه نشده و خون جریان پیدا کنند، ممکن است واریس ظاهر شود. اینها رگه های آبی یا بنفش پیچ خورده و بند ناف مانند هستند که در زیر پوست یافت می شوند.

اگر رگ های واریسی به اندازه ای شدید هستند که نیاز به درمان دارند، جوراب های فشاری می توانند کمک کنند. اگر برای بهبود گردش خون در پاها برای شما واریس تجویز شده است؟ این جوراب ها را باید سال ها و در برخی موارد مادام العمر بپوشید. با کلینیک فیزیوتراپی فانتوم زنجان همراه باشید.


جوراب های گرفتگی برای چیست؟

جوراب واریس از زمان های قدیم برای بهبود گردش خون استفاده می شده است. سربازان رومی اغلب پاهای خود را در باندهای چرمی می پیچیدند تا جریان خون را در طول راهپیمایی های طولانی بهبود بخشند. جوراب های واریس مدرن خاص تر هستند و به افزایش فشار روی پاها برای بازگشت خون به قلب کمک می کنند. جوراب‌ها در اطراف مچ پا و پا سنگین‌تر می‌شوند که جریان خون را افزایش می‌دهد.

مطالعات نشان می دهد که جوراب های فشاری می توانند برخی از علائم واریس را بهبود بخشند، اما شواهد کمی برای حمایت از این ایده وجود دارد که جوراب به تنهایی می تواند در درمان رگ های واریسی موثر باشد و روش های دیگر درمان واریس ممکن است برای بیماران موثر باشد.

انواع مختلف جوراب فشارهای متفاوتی اعمال می کنند و برای فشرده کردن پای شما و حفظ جریان خون و کاهش تورم و ناراحتی پا استفاده می شوند. یک متخصص واریس ممکن است در صورت مشاهده هر یک از موارد زیر که باعث کاهش جریان خون در پاهای شما می شود، واریس را تجویز کند:

رگهای واریسی (وریدهای متورم و بزرگ شده)

لنف ادم (بافت های متورم در بدن شما)

درمان واریس

جوراب های واریس در اندازه ها، طول ها و رنگ های مختلف وجود دارند. این جوراب ها از نظر کشش و فشرده سازی نیز بسیار متنوع هستند. ابتدا اندازه پای شما گرفته می شود تا بهترین سایز برای شما انتخاب شود. متخصص واریس یا پرستار شما بر انتخاب جوراب های واریسی نظارت خواهد داشت. ممکن است برای هر دو پا یا فقط یک پا به جوراب واریس نیاز داشته باشید.

چند ساعت باید جوراب واریس بپوشید؟

شما باید تمام روز جوراب واریس بپوشید و قبل از رفتن به رختخواب آن را در بیاورید. باز هم، اولین کاری که باید صبح انجام دهید این است که جوراب های واریس خود را بپوشید. سعی کنید برای هر پا حداقل 2 جوراب تهیه کنید تا بتوانید مرتباً آنها را بشویید و بپوشید.

برای شستن جوراب ها از آب با دمای ۴۰ درجه استفاده کنید و حتما با دست بشویید. همچنین برای خشک کردن جوراب های خیس از حرارت مستقیم استفاده نکنید. پزشک بهبودی شما را زیر نظر خواهد داشت. وضعیت وریدهای پا باید هر 6-3 ماه یکبار بررسی شود و در صورت لزوم جوراب جدید تجویز شود.

دکمه بازگشت به بالا