فرهنگ و هنر

حرفه‌های نامتعارف با واقعیت در آثار نمایشی!

حتماً برخی از مشاغل را در تولیدات تئاتری، چه در سینما، چه در تلویزیون و چه در نمایش های خانگی دیده اید و به این نقطه رسیده اید که بعید است برخی از مشاغل از واقعیت اجتماعی دور باشند و در مقایسه با آن به اندازه کافی واضح است. شغل. یا حرفه های اصیل کامل برای کار در آن زمینه یا کار در آن زمینه و درک این موضوع که این حرفه بازخورد اشتباهی در نمایش دارد و نه تنها جنبه های مختلف حرفه به درستی معرفی می شود، بلکه از ابعاد مختلف با نگاهی کاملا سطحی و به عنوان یک حرفه یا شغلی که به درستی و واقع بینانه تعریف نشده باشد.

چرا که طبیعتا در همه آثار نمایشی در رابطه با شخصیت پردازی و مراحل شکل گیری درام به موقعیت های مختلفی می رسیم که گاهی این جایگاه ها جدا از تخصصشان نقش مهمی در درام دارند. و تعریف اجتماعی و اقتصادی و در خصوصیات شخصیت ها قهرمان بودن یا نبودن آنها ضدقهرمان یا حتی شخصیت های بدنه اثر موثر است واضح است که گروه نگارش و پژوهش باید ظرایف را بررسی کند. شغل یا تخصص و شغل از ابعاد مختلف و نقاط و نقاط مختلف کاربرد شغلی در نگارش کار با تحقیقات میدانی و اجتماعی.

طبیعی است که نویسندگان می توانند در انتخاب و شکل دادن به یک حرفه به سراغ تخیل و دارایی های شخصی و حتی نظرات خود بروند، اما نمی توانند با واقعیت های عینی حرفه ای که تعریفی جدی برای مخاطب عام و خاص و آنها دارد، فانتزی بازی کنند. ایمان. او تعریف اشتباه و نام نیکی ارائه کرد.

البته برخی مشاغل هستند که برای مخاطب عام کاملاً تعریف نشده است و شاید تنها نمایشگاه، حرفه ای باشد که از قبل برای مخاطب تعریف شده است و لایه های تخصصی تمرکز را نمی شناسند زیرا به جای قصه گویی. و روایت یک فیلم یا سریال و غیره، کار اطلاعات دادن و رفتن از واقعیت مسیر اشتباهی است که ناخواسته برای مخاطب خود می گذاریم.

پرویز فلاحی پور

این روزها سریال های زیادی در تلویزیون و شبکه خانگی در دل داستان خود به حرفه خبرنگاری رسیده اند و هر کدام با چشم و سلیقه خود این شغل خاص و حساس را بررسی کرده و در دل مجله قرار داده اند. . داستان انتخاب آیتم های مختلف مانند;

– ادبیات حرفه ای

– ماهیت تعامل این شغل با جامعه

– تعریف واقعی حرفه برای مخاطب

– شخصیت پردازی بازیگر مورد نظر در این پست

– موقعیت اجتماعی شغل

– موقعیت خانوادگی فردی که در این حرفه فعالیت می کند

و در بسیاری موارد دیگر دقت لازم را نداشتند و آشکارا این حرفه خاص و مؤثر را به تحقیقات کم عمق اضافه کردند.

شاید درام قوی، حضور بازیگران و فضای حاکم بر کار کمک کند و کار به هدف تیم سازنده برسد و حتی شخصیت بتواند ارتباط لازم را با مخاطب برقرار کند. درام او پایه در کار است، اما بد جلوه دادن یک شغل در دل را فراموش نکنیم یک اجرا یک اتفاق مبارک است که می تواند مخاطبان زیادی را جذب کند، در ابعاد مختلف می تواند آسیب زا باشد، بنابراین;

– تداخل با باورهای مخاطب

– ابعاد نادرست اطلاعات برای انواع مخاطبان

– مسیر داستان را به چالش بکشید

– داشتن شیوه نادرست ارائه کار به مخاطب

با این اوصاف، باید گفت در چنین شرایطی، تعریف نادرست و نادرست از مشاغل آثار نمایشی، مشکلی مهم و دراماتیک تلقی می شود که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت و معمولاً در میان افراد مرتبط با آن، اعتراض محدودی وجود دارد. کار. که غیر منطقی است و موضوع حل می شود. اگرچه این موضوع به جای ایراد منطقی، می تواند ایراد تخصصی بر اثر نمایشی باشد. البته در مرحله اول نویسنده اثر و در مراحل دیگر تیم سازنده به خصوص کارگردان و بازیگر که باید نسبت به نقشی که بازی می کند شناخت کامل داشته باشد و در مورد ظرایف آن تحقیق کامل و میدانی داشته باشد. جنبه های مختلف شخصیت آن نقش، مقصر تلقی می شود.

توصیه می شود برای مثال نقش های پلیسی، پزشکی، قضایی و … که با حضور مشاوران و نویسندگان آگاه و خبره نوشته می شود، ضمن ورود به پست های مختلف دیگر از جمله حرفه خبرنگاری که این روزها در یک سریال به عنوان . بیسان، آفتاب ما به شیوه های مذهبی و حتی خونسرد شاهد آن هستیم، باید قوام نمایشی، رفتار باورپذیر، اعمال مربوط به حرفه و… وجود داشته باشد.

دکمه بازگشت به بالا