فرهنگ و هنر

داستان زندگی مهمان هرچه بکرتر، بیننده اش بیشتر!

تهیه کننده ویژه برنامه افطار افطار با بیان اینکه این برنامه قرار بود امسال در جو دیگری انجام شود ، اوضاع کشور را به دلیل شیوع ویروس کرونا مانع مهمی برای دستیابی به این هدف دانست و با تأکید بر اینکه تنوع دارد ، بنابراین به سراغ محتوا و داستانی می رود که بکر و جذاب باشد.

مجتبی کشاورز ، تهیه کننده و کارگردان برنامه “دعوت” که چندین سال به عنوان برنامه افطار ویژه از شبکه یک پخش می شد ، در مورد نگرانی های کرونا برای این برنامه به امروزنگار توضیح داد: “این در برنامه های قبلی اتفاق افتاده است.” اینکه مهمانی به دلیل تاجگذاری برنامه ریزی نشده است ؛ میهمان اخبار مربوط به کرونا را می شنود ، نگران می شود و تصمیم می گیرد فردا در برنامه حاضر نشود ؛ کار ما امسال بسیار دشوارتر از سال گذشته است ؛ زیرا امسال هر دو نفر از تاج بسیار می ترسند ، که البته درست است و داستان بسیار ویژه است ، یا آنها با آن بسیار صبور هستند ؛ همچنین این نگرانی در مورد گروه و عوامل برنامه وجود دارد.

وی درباره تغییرات این فصل از برنامه “دعوت شده” اظهار داشت: “ما امسال افراد را برای تکمیل تیم” دعوت شده “به گروه اضافه کردیم ؛ عملا و فقط شکل حضور و مدل همکاری تغییر کرد. آقای محمد بخشایش و آقای محیا اسناوندی امسال به گروه ما اضافه شدند زیرا ما احساس کردیم نیاز داریم ایده ها و افکار جدیدی را برای جلوگیری از یکنواختی کار وارد پروژه کنیم ؛ نیازهای کار ممکن است به دلیل وجود تغییراتی در حضور عوامل ضروری باشد بهبود کار

این تهیه کننده درباره مسابقه برنامه رمضان گفت: امسال ، من می خواهم مردم از برنامه “دعوت شده” لذت ببرند ، حتی اگر در جایگاه بیستم قرار بگیریم. اولین قدم برای ما خوشایند است اما هدف آن نیست. انتخاب شدن بسیار جذاب است و احساس بسیار خوبی دارد ، اما هدف ما نیست. هدف ما اجرای هرچه دقیق تر ذهن و ذهنیت ما است. در هر زمان مشخص ، احساس می کنیم مخاطب این طرح را دوست نداشته است ، در این صورت مطمئناً در آینده با توجه به سلیقه مردم و مخاطب برنامه ، طرح خود را برای برنامه تغییر خواهیم داد. به طوری که مخاطب آن را پسندیده و با برنامه ارتباط برقرار می کند.

وی با بیان اینکه “دعوت” امسال 10 دقیقه کمتر از سال گذشته است ، اضافه کرد: “زمان بندی واقعاً م effectiveثر است ، اما باید بگویم که حضور آقای اسناوندی ، سردبیر برنامه های بسیار موثر. به عنوان یک مجری ، او مدیریت زمان را به خوبی درک می کند. آنجاست که بلافاصله تصمیم می گیرد بخشی از مکالمه را حذف یا اضافه کند.

کشاورز درباره تأثیر امور فوری در جذب مخاطب توضیح داد: بکر بودن موضوع مخاطب را جذب و ارتباط برقرار می کند ؛ در طول برنامه ، مخاطب باید احساس کند که در حال شنیدن داستان های جدید است و داستان جالبی را برای شنیدن انتخاب کرده است. در هنگام افطار ، مخاطبان گزینه های مختلفی برای دیدن و شنیدن دارند. بنابراین ، به عنوان یک قاعده ، او می رود و محتوا و روایتی را انتخاب می کند که بکر و جذاب باشد. تمام تلاش تیم “دعوت شده” نشان دادن نهایت احترام به نظر و سلیقه مخاطبان بود.

در پایان ، سازنده “داوات” اظهار داشت که سال گذشته صحبت از ساخت برنامه ای در فضای متفاوت بود و می توان آن را به کل سال تعمیم داد ، اما همچنین گفت: “ما قرار بود این کار را انجام دهیم ، اما کشور را امسال غیرقابل پیش بینی می کند ، ممکن است مناسب نیست که دوباره این تیم در بحران کرونا متحد شود ؛ خواه من باشم و نه ، “دعوت” به شبکه ساده است ؛ حتی اگر “پنج سال دیگر” “پخش شود” و اگر من در این برنامه حضور ندارم ، خوشحالم که مروج “دعوت شده” بودم و توانستم با کمک دوستانی که در تمام این سال ها با من بودند آن را به یک برنامه تبدیل کنم ؛ همیشه برای من در کنار تیم بزرگ “Dawat” باشم ، اما هر کجا که هستم ، از تماشای این برنامه لذت می برم.

برنامه “دعوت” کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیما به تهیه کنندگی و کارگردانی مجتبی کشاورز و تهیه کنندگی حجت الاسلام محمد برمایی است که هر روز در ماه مبارک رمضان ساعت 19:15 پخش می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا