سلامت و تندرستیمعرفی کسب و کار

درمان اوتیسم با طب سنتی

اولین نسخه برای بهبود اوتیسم یک داروی ترکیبی است که از ترکیب مقدار مساوی از ، برگ خرفه، ، کدو، ، به، دانه به، ، ، تخم کرفس، ساقه کرفس، برگ ، هلیله و شکر بدست می آید. لباس پسرونه مرد عنکبوتی برای پوشیدن زیر لباس اصلی و به منظور افزایش راحتی و دفاع از پوست بدن استفاده می‌شوند . این دارو ضعف ناشی از اوتیسم را نیز از بین می برد. علائم اوتیسم در افراد با شرایط سنی، شرایط بدنی و روحیات مختلف شکل های متفاوتی دارند. این علائم شدت و ضعف دارند و ممکن است در بعضی افراد فقط تعداد کمی از این علائم رویت می شود و در برخی دیگر علائم حاد این بیماری بروز می کند.

  1. فشار دادن مدام دست ها.
  2. راه رفتن مکرر روی پنجه پا.
  3. کوبیدن مداوم سر و انجام حرکات ضربه ای مکرر.
  4. جیغ و داد در مکان های عمومی و آن هم به خاطر سر و صدای محیط.
  5. رفتارهای پرخاشگرانه افراطی نسبت به کودکان دیگر.
  6. عدم پاسخ به صدا. این به دلیل نشنیدن صدا نیست بلکه برعکس کودکان اوتیسمی بیشتر از بقیه صداها را می شنوند ولی قدرت تفکیک و تجزیه و تحلیل آن ها را ندارند.
  7. عدم توانایی برقراری ارتباط چشمی.
  8. علاقمند به تنها بودن.
  9. علایق خاص و محدود.

نسخه حکیمان و طبیبان برای درمان اوتیسم

نسخه بعدی اقدامات زیر است که در یک دوره 120 روزه باید انجام شوند: روزی ۱۴ عدد دانه دانه مثل آدامس جویده شود. اگر این کار برای بیمار سخت است همین ۱۴ عدد بادام را داخل مخلوط کن ریخته (یک لیوان آب یا یک سوم لیوان + یک سوم لیوان گلاب + یک سوم لیوان ) را به آن اضافه کنید سپس به آن دو قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. پس از خوب مخلوط شدن عصرها میل شود. روغن سیاه دانه را شب‌ها روی ملاج بمالید. جوشانده اسطوخودوس + سنبل الطیب شبی یک لیوان میل شود با کمی عسل شیرین شود. شب‌ها جلوی بینی عطرهای گرم (عطرمحمدی، عطریاس، نرگس و..)مالیده شود.

روغن مالی ملاج سر با روغن بادام شیرین. چکاندن در بینی یا گوش. پرهیز از غذاهای دیرهضم مانند سرخ‌ کردنی ها، انواع فست فود، پنیر و … استفاده از غذاهای رطوبت بخش مانند آش و سوپ که در آن از دنبه استفاده شده باشد. استشمام عطرهای مناسب و آرامبخش. ضربه زدن به کف پا (فلک کردن) چرا که موجب فراخوان حرارت از مغز به سمت پا شده و از پرخاشگری فرد می‌کاهد. قطره ی نازیل هر هشت ساعت پنج قطره  میل کنید.( به مدت شش ماه). شربت سینا (شربتیست با خواص بسیار که می توان آن را از عطاری های معتبر تهیه کرد) هرروز یک قاشق مرباخوری ( به مدت چهار ماه). عام یک مرحله.

قطره ی لاویگل (قطره لاویگل قطره ای کاملا گیاهی است که از ترکیب عصاره گیاه اسطوخودوس و سنبل الطیب مطابق با نسخه های طب سنتی برای درمان بیخوابی، از بین بردن استرس و اضطراب و کمک به درمان افسردگی تجویز میشود.) هر هشت ساعت ده قطره با آب میل شود ( به مدت شش ماه) آب سیب تازه روزی یک لیوان. بادام درختی روزی ۱۴ عدد دانه دانه مثل آدامس جویده شود. اگر این کار برای بیمار سخت است همین ۱۴ عدد بادام را داخل مخلوط کن ریخته (یک لیوان آب یا یک سوم لیوان عرق بیدمشک + یک سوم لیوان گلاب + یک سوم لیوان عرق بهارنارنج) را به آن اضافه کنید سپس به آن دو قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. پس از خوب مخلوط شدن عصرها میل شود.

روغن سیاه دانه را شب ها روی ملاج بمالید. جوشانده (+) شبی یک لیوان میل شود، با کمی عسل شیرین شود. شب ها جلوی بینی عطر گرم (محمدی، یاس، نرگس و …) مالیده شود. لباس کارتونی پسرانه با طرح‌های شگفت‌انگیز و مورد علاقه کودکان در بازار موجود است . دمنوش گیاهانی مانند بابونه، علف چای، بادرنجوبه برای کاهش علائم اوتیسم مفید است. حذف مواد حاوی گلوتئن وکازئین مانند گندم، ، شیرینی، بیسکویت و ماکارونی و فرآورده های شیر مانند بستنی به دلیل داشتن کازئین (پروتئین شیر) از رژیم غذایی. حذف کنسرو و غذای آماده، شکلات، رنگ های مصنوعی و فست فودها از رژیم غذایی.

مصرف زیاد میوه و سبزیجات تازه و نوشیدن آب کافی. مصرف گیاه جینکو. جینکو در تقویت حافظه و کمک به تکامل مغز مفید است. رایحه درمانی با روغن های معطر مانند چوب صندل، عطر بهار نارنج، وانیل، اسطوخودوس، دارچین، نعنای تند و اکالیپتوس. نسخه بعدی شامل موارد زیر است: الف: برای کم شدن مقدار آمونیاک خون در بیماران اوتیسم اول از همه انگور و یا آب انگور تجویز می شود. انگور به سرعت میزان آمونیاک خون را پایین میاورد. با توجه به سن و میزان آمونیاک خون حکیم دزهای مختلفی برای درمان تجویز می کند به عنوان مثال برای نوزادان مبتلا به اوتیسم چون نمی توانند انگور را بجوند آب انگور توصیه می شود.

خوراکی بعدی که یک داروی ضد سرطان با خواص آنتی اکسیدانی قویست به نام های شکاعی، کنگر خوراکی، خوار زن بابا، چرخه و چرخله که علاوه بر اینکه خواص ضد سرطانی دارد باعث افت شدید سطح آمونیاک خون در بیماران اوتیسم می شود. عسل آویشن رقیق شده هر روز صبح میل شود. آب شلغم با عسل عصر ها میل شود. هویج رسمی یا همان در وسط روز خورده شود. آب سیب تازه با عسل بعد از شام میل شود. ب: برای درمان عارضه شبه لالی در بیماران اوتیسم، انار شیرین، آب انار شیرین و رب انار شیرین توصیه شده است. ج: برای درمان عدم کنترل ادرار و شب ادراری جوشانده پوست چوبی سخت قهوه ای دور مغز گردو تجویز شده است.

درمان بعدی برای بیماران مبتلا به اوتیسم، کودکانی که شب ادراری دارند، افراد سالخورده که کنترل ادرار ندارند و همچنین بیماران دیابتی که ریزش ادرار غیر ارادی دارند به انداره یک دانه عدس زیر زبانشان بگذارند. د: اهلیجات در عسل پرورانده شود (یعنی 10 گرم هلیله سیاه + 10 گرم هلیله زرد + 10 گرم هلیله کابلی را آسیاب کرده و در عسل اسطوخودوس یا عسل نعناع یا عسل آویشن می‌ریزیم و این مخلوط را به مدت 2 هفته دور از نور می‌گذاریم) این دارو برای درمان کندی حافظه بیماران اوتیسم تجویز شده است.

دومین دارو زنجبیل یا زنجفیل پرورده در عسل می باشد. داروی بعدی برای درمان کندی حافظه دارو مرکبه اسلامی متشکل از سنای مکّی، سُعد هندی، فلفل سفید، ، کُندُر سفید مرغوب خوراکی، این‌ها را پودر کرده به نسبت مساوی (از هر کدام 5 گرم) در نیم کیلو عسل آویشن یا نعناع مخلوط کنید، بین 7 تا 14 روز، روزی یک قاشق چایخوری از این دارو مرکبه اسلامی بخورید. به خاطر وجود فلفل سفید در این دارو ممکن است فدری گلو را بسوزاند بیمار می تواند بعد از خوردن دارو مقداری آب بنوشد ولی اگر چیزی نخورد بهتر است. در درمان بیماران اوتیسم به موارد زیر توجه کنید:

  • حمایت خانواده و اطرافیان از بیمار مبتلا به اوتیسم است.
  • آموزش و توانبخشی در بهبود شرایط و توانایی های افراد مبتلا به اوتیسم بسیار مهم و اثربخش است.
  • روش و فعالیت آموزشی مختلفی برای تعادل حواس پنجگانه بیمار اوتیسمی وجود دارد.

گفتاردرمانی و کاردرمانی نیز تاثیر بسزایی در کمک به توانااوتیسم یا درخودماندگی یک بیماری رشدی عصبی است که هنگام ارتباطات اجتماعی نمایان می گردد. انواع اختلال در این بیماری اختلال فکری، زبان، عصبی، کاتاتونیا (حالت خلسه ای) و مرتب با یک بیماری زمینه ای که فرد مبتلاء ممکن است یک یا چند نشانه از آن را داشته باشد و به صورت مشکلاتی نمایان گردد. عوامل به وجود آورنده اوتیسم ژنتیک، مبتلاء بودن اعضای درجه یک، سندرم ایکس شکننده، وزن کم زمان تولد، عدم تعادل متابولیک، تاثیر مواد شیمیایی و فلزات سنگین، عفونت ویروسی قرار گرفتن جنین تحت تاثیر برخی داروهای مشکل آور می باشند.

  1. جینکوبیلوبا گیاهی است که میتواند در درمان بیماری اوتیسم ( اوتیسم چیست ) موثر واقع شود.
  2. در بیماران اوتیسم افزایش آمونیاک در خون دیده می شود. انگور  مخلوط عسل و در آب و آب شلغم به همراه عسل میزان آمونیاک خون را به میزان زیادی کم میکند.
  3. بعد از شام خوردن آب سیب طبیعی و عسل توصیه میشود.
  4. از جمله راههای درمان اوتیسم ( اوتیسم چیست ) در کودکان دارای مشکل لکنت زبان استفاده از انار شیرین ، آب انار یا رب انار شیرین است.

رژیم غذایی

  • مطالعات نشان داده است مصرف ویتامین ۶ B و ۱۲ B، منیزیم و سلنیوم نیز در این بیماران مفید است. به همین دلیل توصیه می شود افراد مبتلا به اوتیسم از منابع غنی از منیزیم مانند: سویا، اسفناج، بادام، تخم کدو و آفتابگردان، عدس، جو و کلم بروکلی استفاده کنند.
  • حبوبات و مغزها نیز به دلیل غنی بودن از ویتامین B توصیه می شود.
  • بهتر است این افراد از مصرف زیاد شیرینی، بیسکویت و ماکارونی به دلیل دارا بودن گلوتن و نیز مصرف و بستنی به دلیل داشتن کازئین (پروتئین شیر) اجتناب کنند، زیرا گلوتن و کازئین باعث تشدید علائم اوتیسم می شود.
  • کنسرو و غذای آماده، شکلات، رنگ های مصنوعی و فست فودها نیز مضر است.
  • مصرف زیاد میوه و سبزیجات تازه و نوشیدن آب کافی توصیه می شود.
  • مطالعات زیادی تاثیر مثبت گیاه جینگکو را نیز در بهبود شرایط بیماران اوتیسم نشان داده است. جینگکو در تقویت حافظه و کمک به تکامل مغز مفید است.
  • طب سوزنی نیز از روش های درمانی توصیه شده و اثربخش در بهبود شرایط مختلف بیمار اوتیسم است.
  • تمرینات فیزیکی، ورزش و ماساژ نیز به این بیماران کمک می کند.

از جمله این مشکلات می تواند مسائل ارتباطی و عاطفی، مشکل در ارتباطات غیر کلامی، حرکات تکراری، پایبندی محکم به قواعد و روال های خاص افزایش یا کاهش واکنش به مسائل محیطی خود و داشتن دغدغه های ثابت باشند. لباس مرد آهنی بزرگ ، با توجه به نیازهای کاری و محیط کار، برای ارتقای کارایی و راحتی کاری طراحی می‌شوند . روش های روانشنایی درمان اوتیسم برای سازگار شدن افراد مبتلا به اختلال اوتیسم با زندگی روزمره و بالا رفتن کیفیت زندگی آن ها تلاش های زیادی شده است بسیاری از این افراد مشکلات ارتباطی بسیار شدیدی دارند و بدون حمایت و مراقبت دایم از سوی دیگران نمیتوانند زندگی عادی داشته باشند.

  • کار آمدترین روش درمانی، روش توان بخشی است. برای درمان اوتیسم کودک باید بطور فشرده و ترجیحا هر روز تحت خدمات گفتاردرمانی و کاردرمانی قرار گیرد. کاردرمانی و گفتار درمانی به تقویت مهارتهای مختلف کمک میکند. ارزیابی وضعیت حسی – حرکتی کودک به وسیله کارشناسان کار درمانی صورت می پذیرد. و در صورت لزوم جلسات کاردرمانی ذهنی کودک بطور منسجم برگزار می گردد.
  • این روش درمان اوتیسم اولین روشی بود که برای کودکان اوتیستیک بکار گرفته شد . نام این روش مخفف عبارت _درمان و آموزش کودکان اوتیستیک و ناتوانی های ارتباطی مرتبط با این بیماری  میباشد .در این راه کار درمانی اعتقاد بر این است که محیط زندگی کودک باید با او تطبیق داده شود نه اینکه کودک با محیط تطبیق داده شود .
  • در این شیوه درمان اوتیسم از تکنیک خاصی استفاده نمیشود بلکه برنامه درمانی بر اساس سطح عملکرد کودک پایه ریزی می شود توانائی های کودک بر اساس معیار های آ موزش های روانی بررسی می شود و تکنیک های درمانی در جهت بهبود ارتباط، مهارت های اجتماعی و انطباقی طراحی می شوند در این روش بجای اینکه به کودک یک مهارت و توانائی خاص آموزش داده شود .

داستان‌های اجتماعی از طریق داستانهایی به کودک آموزش داده می شود که چگونه احساسات، منظور و برنامه های دیگران را درک کند . کودک از طریق گوش کردن به داستان ها میفهمد که چه جواب یا عکس العمل مناسبی را باید از خود نشان دهد. یی این افراد دارد. اطرافیان باید تفاوت های فردی و ناتوانی فرزندشان را بپذیرند و با کشف استعدادهای وی او را راهنمایی و حمایت کنند تا بتواند در تحصیل و کار خود پیشرفت کند. بسیاری از بیماران مبتلا به اوتیسم می توانند حتی تحصیلات دانشگاهی داشته باشند.

دکمه بازگشت به بالا