اقتصادی

رسوب گندم در بندرامام به حداقل ممکن رسیده است

امروزنگار/خوزستان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از واردات یک میلیون و 350 هزار تن گندم به بندر امام خمینی (ره) در چهار ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: خوشبختانه با توجه به اقدامات پیشنهادی، رسوب گندم وجود دارد. در بندر امام خمینی تکمیل شده است. به حداقل ممکن کاهش یافته است.”

امید جهان نژادیان در گفت وگو با امروزنگار، با اشاره به واردات گندم به کشور از طریق بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: واردات گندم مورد نیاز کشور بر اساس آیین نامه تا پایان امسال انجام می شود. . طرح شرکت بازرگانی دولتی ایران.

وی گفت: از ابتدای امسال یک میلیون و 350 هزار تن گندم از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور شده و سپس با کامیون ها و قطارهای باری به نقاط مختلف کشور منتقل می شود.

مدیرکل غلات و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: این میزان گندم با هدف تامین و حفظ امنیت غذایی کشور توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران وابسته به وزارت جهاد کشاورزی سفارش و خریداری شد.

جهان نژادیان ادامه داد: دو کشتی اقیانوس پیمای حامل 140 هزار تن گندم نیز اخیرا وارد بندر امام خمینی (ره) شده و طی روزهای آینده تخلیه می شود.

وی گفت: خوشبختانه با توجه به تدابیر پیشنهادی تا حد امکان رسوب گندم در بندر امام خمینی (ره) کاهش یافته و این محصول پس از ورود به بندر به سرعت به نقاط مورد نیاز حمل می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در پایان گفت: از آنجایی که بدون تحمیل به دولت به دنبال هزینه اضافی هستیم، شرکت بازرگانی دولتی ایران برای حمل و نقل یکجا و بدون توقف در دستور کار قرار دارد. نفرت از بندر امام خمینی به کل کشور

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا