فرهنگ و هنر

عملکرد یک مدیر هنری زیر ذره‌بین خودش

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی عملکرد این دفتر را در زمینه تحقق برنامه ریزی شده بررسی کرد ، همچنین در پاسخ به این سوال که کدام یک از تعهدات و برنامه ها اجرا نشده است؟ وی خاطرنشان کرد: “می توان گفت که همه قول هایی را که دادیم شروع کردیم ، اما برخی از آنها را به پایان نرساندیم.

هادی مظفری سه سال پیش در چنین روزهایی روی صندلی دفتر هنرهای تجسمی نشست و جایگزین مجید ملانوروزی شد که پس از 5 سال استعفا داد.

سید مجتبی حسینی ، معاون وزیر هنر ، مظفری ، که ریاست معاون فرهنگ و هنرهای شهری سازمان زیبایی تهران را بر عهده داشت ، به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شده است.

مظفری پس از سه سال اداره ، با امروزنگار در مورد اهداف نهایی دفتر صحبت کرده است. وی در این زمینه یادآور شد: یکی از اصلی ترین رویکردها و شعارهای قبل از ورود کرونا این بود که ایران فقط تهران نیست و بسیاری از رویدادها باید به استانها و شهرهای کم درآمد بروند. این برنامه ها در ایلام ، پاکستان و بلوچستان ، خراسان جنوبی ، اصفهان ، کاشان و … ساخته شده است. سازگار با تحقق همان رویکرد. متأسفانه به دلیل شرایط بیماری کرونا ، این برنامه ها ادامه پیدا نکرد و در نیمه راه متوقف شد.

وی بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران را از دیگر فعالیت های دفتر هنرهای تجسمی عنوان کرد. البته روند بازسازی موزه بیش از دو سال به طول انجامید ، اگرچه پیش بینی می شد شش ماه به طول انجامد. مظفری گفت: “به هر حال ، این موزه برای 43 سال مورد مرمت قرار نگرفته بود و پذیرفتن این خطر با وجود همه دشواری ها آسان نبود.”

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی همچنین با تأکید بر لزوم حضور هنرهای تجسمی ایران در عرصه بین الملل خاطرنشان کرد: این موضوع از دیگر رویکردهای جدی ما بود که در آن توانستیم حضور خوبی داشته باشیم. دوسالانه ونیز. حضور بی سابقه در دوره های دیگر. البته این حرف ما نیست و این حرف رسانه ها و منتقدانی است که حتی در دوره های گذشته به حضور ایران اشاره ای نکرده اند ، اما در این دوره مهمترین نشریات هنری و منتقدان جهان درباره هنر ایران و غرفه ایران به عنوان یکی از شش غرفه برتر. آنها دوسالانه را آموختند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از رویکردهای جدی مرکز هنرهای تجسمی ، اقتصاد هنر و توسعه بازار هنر بوده است. در همین راستا ، در اوایل سال 1997 ، بخش چهارسو با حضور 55 گالری تاسیس شد. از طرف دیگر ، ما سعی کردیم به سمت راه اندازی نمایشگاه های بین المللی برویم که به دلیل شرایط همه گیر امکان پذیر نبود.

مظفری همچنین در مورد عملکرد دفتر هنرهای تجسمی در جبران خسارت عروق بیماری کرونا به هنرمندان و گالری ها گفت: “در جایی که مهمترین رویدادهای هنری متوقف شده اند ، مرکز هنرهای تجسمی سعی کرده است اطلاعات مرکز هنر را در طی این وام و تسهیلات به روز کند. “طبق آخرین اطلاعات من ، برای جبران خسارت وارده به کرونا ، تعدادی از افرادی که ثبت نام کرده و وارد سیستم شده اند منتظر دریافت وام خود هستند.

وی ادامه داد: “بسیاری از گالری های اجاره شده در این مدت تحت فشار شدید بودند. این بدان معناست که آنها حداقل سه ماه نتوانسته اند هزینه های خود را تأمین کنند و وامهایی که در حال حاضر پرداخت می شود برای جبران خسارات سال گذشته این گالری ها است. بسیاری از گالری ها از این دوره دوام نیاورده اند ، اما امیدوارم بتوانیم با این وام ها بخشی از خسارات را جبران کنیم.

مظفری همچنین به گالری ها و آیین نامه های مربوط به نصب مجسمه های شهری و تفکیک استان ها اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این آیین نامه برای اجرای حراج ها و بازارهای هنری برای اولین بار نوشته شده است اما هنوز تصویب نشده است.

برگزاری رویدادهای غیرضروری را نادیده گرفت و رویدادهای بزرگتری مانند جشنواره هنرهای تجسمی فجر و جشنواره جوانان را برجسته کرد و اعتماد و اعتقاد به اتحادیه های هنری و احیای دوسالانه را از دیگر فعالیت های دفتر هنرهای تجسمی ذکر کرد.

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی در پاسخ به این س whichال که کدام یک از تعهدات و برنامه ها برآورده نشده است ، گفت: می توان گفت ما همه قول هایی را که دادیم شروع کردیم ، اما بعضی از آنها این عمل را نکردند. به عنوان مثال ، رویداد Art Fair از سال 1997 آغاز شد و ما در سالهای بعد به توسعه کمی و کیفی آن فکر کردیم ، اما این امکان وجود نداشت. همچنین ، ما بیش از آنچه مشتاق توسعه بازار بودیم ، متأسفانه ، ما قادر به برگزاری نمایشگاه های بیشتری در داخل و خارج از کشور نبودیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا