معرفی کسب و کار

لپ تاپ ایسوس بخرم یا اچ پی؟

لپ تاپ ایسوس یا اچ پی بهتر است؟

با پیشرفت تکنولوژی، بازار لپ تاپ نیز روز به روز در حال گسترش است. در حال حاضر، برندهای مختلف در سراسر جهان برای ارائه بهترین لپ‌تاپ‌های هوشمند با هم رقابت می‌کنند. اگر قبلا به فکر خرید لپ تاپ افتاده اید، حتما با دو برند محبوب Asus و HP مواجه شده اید. در ادامه این مقاله به بررسی این دو برند می پردازیم و به این سوال که لپ تاپ های ایسوس بهتر هستند یا اچ پی پاسخ خواهیم داد.

ایسوس

ایسوس طی سالیان متمادی به عنوان یک شرکت با کیفیت در صنعت سخت افزار کامپیوتر و گوشی شناخته شده است. لپ تاپ های ایسوس از جمله محصولات در دسترس، با کیفیت و مقرون به صرفه هستند که با عملکرد و قابلیت های مناسب خود طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده اند.

سایر محصولات این برند تایوانی به دلیل نوآوری و مقرون به صرفه بودن جایگاه ویژه ای در بین طرفداران فناوری دارند. این شرکت در سال 1368 تاسیس شد و شروع به تولید محصولات هوشمند کرد. در حال حاضر ایسوس با تولید مادربرد، بازی های کامپیوتری و لپ تاپ های مختلف به شهرت جهانی رسیده است.

 لپ تاپ ایسوس یا اچ پی بهتر است؟

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که با برندهای مختلف کامپیوتر، لپ تاپ، ماشین های اداری و مواد چاپ آشنا هستید، حتما نام HP را شنیده اید. در واقع اچ پی در بین مصرف کنندگان دنیای دیجیتال به عنوان پیشرو در تولید و تولید محصولات کامپیوتری و چاپگرهای رنگی و سیاه و سفید شناخته می شود.

لپ تاپ I-Asus noma i-HP

شاید به دنبال خرید لپ تاپ هستید و انتخاب بین برندهای معروف «ایسوس» و «اچ پی» کار شما را سخت کرده است. اگر باز هم پاسخی دریافت نکردید و مدام از خود می پرسید لپ تاپ ایسوس بهتر است یا اچ پی، حتما به موارد زیر توجه کنید.

قیمت لپ تاپ hp چقدر است؟

در مورد لپ تاپ ایسوس یا اچ پی؛ نکته ای که همه در هنگام خرید لپ تاپ روی آن تمرکز می کنند قیمت آن است. وقتی به قیمت لپ تاپ نگاه می کنیم، تفاوت زیادی بین مدل های مختلف وجود دارد. ایسوس و اچ پی شرکت های بزرگی هستند که لپ تاپ ها را با قیمت های متفاوتی در بازار عرضه می کنند.

با این حال، لپ تاپ های ASUS به طور کلی ارزان تر از لپ تاپ های HP هستند. با پول کمتر می توانید لپ تاپ های ایسوس را با ویژگی های مشابه یا حتی بهتر از لپ تاپ های HP تهیه کنید. با این حال، HP اغلب از نظر عملکرد و دوام امتیاز بهتری کسب می کند.

احساس کنید

HP برند قابل اعتماد تری نسبت به ایسوس دارد. HP در واقع یک شرکت بزرگ با سابقه طولانی در تولید کامپیوتر است. بر اساس برآوردهای فعلی، اچ پی 30 درصد از بازار رایانه های شخصی را در اختیار دارد. برای مقایسه، این سهم برای ایسوس تنها 6 درصد است. این بدان معناست که در یک تعریف ساده، HP پنج برابر بیشتر از ایسوس ضریب نفوذ بازار دارد. از آنجایی که ایسوس در حال حاضر در تایپه، تایوان مستقر است، احتمالاً حضور منطقه ای قوی دارد، در حالی که HP به طور کلی یک برند شناخته شده تر است.

پشتیبانی مشتری

لپ‌تاپ‌های اچ‌پی و ایسوس خدمات و پشتیبانی عالی به مشتریان ارائه می‌دهند. البته HP به دلیل کسب و کار بزرگش یک تیم پشتیبانی محلی بسیار قوی دارد. خدمات آنلاین و تلفنی این شرکت تاکنون موفق به کسب امتیازات بالایی شده است.

گفته می شود پشتیبانی مشتری ایسوس نسبتاً خوب است، اما به جای تماس تلفنی، یک سرویس آنلاین گروهی وجود دارد. هر دو شرکت ضمانت نامه های استاندارد تهیه کرده اند. اچ پی به مشتریان خود یک سال گارانتی کامل داده است. این شرکت یک برنامه توسعه یافته برای مشتریان تعریف کرده است که به مشتریان امکان می دهد خدمات را از طریق مراکز مراقبت گسترش دهند و از آنها استفاده کنند.

در عین حال، گارانتی ایسوس کمی متفاوت و گیج کننده است. ایسوس دوره زمانی متفاوتی را برای هر جزء کامپیوتر خود تضمین می کند. در نتیجه برخی از مدل های لپ تاپ این برند دارای گارانتی جامع نیستند. برخی از قطعات ایسوس بیش از یک سال گارانتی دارند و برخی دیگر کمتر از یک سال گارانتی دارند.

طراحی و ظاهر

وقتی صحبت از ظاهر به میان می آید، به نظر می رسد هر دو برند از نظر طراحی و زیبایی شناسی نسبتاً استاندارد هستند. لپ تاپ های اچ پی ظاهر مدرن تری دارند و طراحی آنها معمولا ساده است. در ترکیب رنگی محصولات این مجموعه از رنگ های مات مشکی و نقره ای استفاده شده است. ایسوس همچنین از طراحی های خلاقانه و نسبتاً آوانگارد در لپ تاپ های خود استفاده می کند.

در برخی از کامپیوترهای این برند، موارد جدید و جالبی مانند نورپردازی RGB یکپارچه روی کیبورد وجود دارد.

اجزاء

در مقاله لپ تاپ ایسوس یا اچ پی، ایسوس از بسیاری از قطعات ساخت چین در رایانه های خود استفاده می کند. اچ پی نیز برای تولید لپ تاپ های خود از قطعات و ترکیبات مختلفی استفاده می کند. قطعات داخلی اچ پی از کشورهای مختلف تهیه می شود و برخی در آمریکا ساخته می شوند. در نهایت تمامی قطعات داخلی لپ تاپ اچ پی به مراکز تولیدی در آمریکا منتقل شده و مونتاژ نهایی در آنجا انجام می شود.

از نظر چیپست، هر دو شرکت از چیپست های اینتل و AMD استفاده می کنند. اگرچه HP شناخته شده است که قطعات با کیفیت بهتری نسبت به ایسوس دارد، اما بسیاری از قطعات مورد استفاده در هر دو برند لپ تاپ بسیار شبیه به هم هستند.

گزینه های بیشتر

هر دوی این شرکت ها از لپ تاپ ها و سخت افزارهای متفاوتی استفاده می کنند. چه به دنبال کامپیوترهای کوچک و چه لپ تاپ های بزرگ و پیچیده باشید. هر دو برند کلمات خوبی دارند. وقتی صحبت از تنوع و مدل های مختلف به میان می آید، HP حق انتخاب کمتری دارد و ایسوس در صدر قرار می گیرد. با این حال، HP در شخصی سازی مدل های خود قوی است.

بازی

لپ‌تاپ‌های ایسوس و اچ‌پی برندهای جداگانه‌ای را برای طراحی و ساخت رایانه‌های شخصی بازی و لپ‌تاپ توسعه داده‌اند. لپ تاپ گیمینگ ایسوس که با نام Republic of Gamers یا ROG نیز شناخته می شود در سال 2006 عرضه شد. ویژگی برجسته این طیف از لپ‌تاپ‌ها، مدل ROG Zephyrus است که می‌تواند تمامی برنامه‌های بازی مدرن و پیچیده را اجرا کند.

سری لپ تاپ های گیمینگ اچ پی با نام Omen در بازار موجود است در واقع اچ پی یک شرکت مستقل با همین نام را خریداری کرده است. بیست سال قبل از ظهور رایانه های گیمینگ، بازی های رایانه ای جذابی می ساخت، بنابراین سری بازی های Omen سابقه طولانی تری نسبت به Asus ROG دارند، اما هر دو برند در تولید محصولات بازی بسیار موفق هستند.

فرایند ساخت

HP یک شرکت آمریکایی است که محصولات نهایی خود را در ایالات متحده تولید و مونتاژ می کند. دو کارخانه اصلی تولید HP در ایندیاناپولیس و هیوستون، ایالات متحده آمریکا هستند و بسیاری از سرورها، قطعات، رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌ها را مونتاژ می‌کنند. ایسوس نیز یک شرکت تایوانی است و تولیدات زیادی در کشورهای آسیایی دارد. اکثر لپ تاپ های ایسوس ساخت تایوان یا چین هستند. ایسوس همچنین دارای امکانات تولید دیگری در مکزیک و جمهوری چک است. این شرکت در واقع به عنوان یک گروه بین المللی و چند ملیتی کار می کند.

لپ تاپ ایسوس بهتره یا اچ پی

هنگام خرید لپ تاپ و تصمیم گیری بین لپ تاپ ایسوس یا اچ پی، به هدف و شرایط آن توجه کنید.

اگر به دنبال یک لپ تاپ ارزان هستید

اگر بودجه محدودی دارید و می خواهید هزینه کمتری برای لپ تاپ بپردازید، لپ تاپ های ایسوس مناسب تر از HP هستند. بخشی از این امر به این دلیل است که HP بیشتر در آمریکا ساخته می شود. این مکان بسیاری از قطعات ASUS را از کشورهای اطراف ارائه می دهد. ایسوس تعداد زیادی لپ تاپ را با همان ویژگی های HP و با قیمت های مناسب تولید می کند. به طور کلی، هر دو مدل بسته به نوع بودجه شما گزینه های خوبی هستند، اما اگر نگران کیف پول خود هستید، ایسوس قطعا دوست شما خواهد بود.

اگر به دنبال یک لپ تاپ سبک وزن هستید

بهترین انتخاب برای فعالیت های کاری، تجاری و آموزشی؛ لپ تاپ HP است. اچ پی بر توسعه سخت افزارهای تخصصی برای اهداف تجاری تمرکز دارد. چه به دنبال یک لپ‌تاپ تجاری یا یک گزینه برای مدرسه و کالج باشید، HP برندی است که شما را تحت پوشش قرار می‌دهد.

اگر هدف شما یک لپ تاپ قدرتمند است

HP سابقه ای طولانی در جلب رضایت گیمرها دارد و در سرتاسر جهان به دلیل کیفیت خوب بازی شناخته شده است. اگرچه سری ROG ایسوس به عنوان یک برند قوی در صنعت بازی کار می کند، اما وزن و کیفیت لپ تاپ های اچ پی بهتر از ایسوس است. لپ تاپ های بازی Omen بسیار محبوب تر از دستگاه های ROG هستند و فروش بیشتری دارند. سری Omen در واقع طیف گسترده ای از لپ تاپ های مختلف بازی را برای سطوح مختلف گیمر ارائه می دهد. اگر می خواهید تنها یکی از این دو برند را برای بازی انتخاب کنید، HP را به شما پیشنهاد می کنیم.

از کچا لپ تاپ بخریم؟

ما به شما فروشگاه ebuy را معرفی میکنیم.

دکمه بازگشت به بالا