سلامت و تندرستی

ماشین اپل نیامده بازار را به هم ریخت

اگرچه اپل هنوز هیچ اشاره ای به خودروی خود به نام «Apple Car» نکرده و تاکنون تنها شایعات و گزارش های مختلفی در مورد آن منتشر شده است، اما طبق یک نظرسنجی جدید، یک چهارم خریداران خودروهای جدید اپل را خریداری کرده اند. آنها آن را انتخاب جدید خود می دانند و تحت تاثیر کیفیت آن قرار گرفته اند.

شرکت مشاوره Strategic Vision در گزارشی جدید توضیح می‌دهد که برای نزدیک به سه دهه از صاحبان خودروهای جدید در مورد خودروهایی که قصد خرید آن را دارند و اینکه چگونه کیفیت آن خودروها را ارزیابی می‌کنند، نظرسنجی کرده است. هر نظرسنجی شامل بیش از 45 خودرو است و برای سال 2022، Apple Car به لیست اضافه شده است.

برتری و محبوبیت اپل کار نسبت به رقبای خود

با توجه به توضیحات رئیس این شرکت و همانطور که در نمودار زیر (از بلومبرگ) مشاهده می کنید، اپل در این نظرسنجی سومین برند برتر اعلام شد و 26 درصد از مشتریان اعلام کردند که به فکر خرید خودرو با اپل هستند. . برند در آینده همچنین اپل در این جدول پس از تویوتا (38 درصد) و هوندا (32 درصد) قرار گرفته است و شاهد محبوبیت خودروهای فورد (21 درصد) و تسلا (20 درصد) هستیم.

الکساندر ادواردز، مدیر عامل استراتژیک ویژن، در ادامه توضیح می دهد: «قدرت اپل به همین جا ختم نمی شود. چیزی که دیگران باید نگران آن باشند این است که اپل بیش از هر شرکت خودروسازی دیگری مشتاقان را به خود جذب می کند، دو برابر بیشتر از نیروگاه هایی مانند هوندا، تویوتا و تسلا. به عنوان مثال، بیش از 50 درصد از دارندگان تسلا قطعا در آینده به فکر خرید یک خودروی اپل هستند.

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می شود، 24 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی هنگامی که در مورد کیفیت برند پرسیده شد، بالاترین گزینه ممکن (من آن را دوست دارم) علامت زدند، که نشان می دهد اپل بسیار جلوتر از رقبای خود است. برای تسلا، تویوتا و هوندا این میزان به ترتیب 11، 15 و 13 درصد بوده است.

با این حال، هنوز راه زیادی تا ورود اپل خودرو به بازار باقی مانده است. طبق شایعات، این خودرو از سال 2014 و قبل از عرضه اولین نسخه اپل واچ در دست ساخت بوده است، اما اکنون انتظار می رود زمانی پس از سال 2024 عرضه شود.

5858

دکمه بازگشت به بالا