عمومیمعرفی کسب و کار

مدیریت تغییر از نگاه ناربن

بعضی هزینه ها هستند که به موارد مختلفی بستگی دارند؛ مثلاً فرض کنید شما در کنار سفارشهایتان یک پاکت نامه و فاکتور هم ارسال میکنید؛ حالا اگر فروش شما 2 برابر شود، هزینه کاغذ و فاکتور هم دو برابر خواهد شد. اگر بازار کشش افزایش ظرفیت تولید را ندارد شما باید از سهم رقبا برای خود جذب کنید. در این دوره روشهای جذب مشتری، افزایش فروش و تمام راه و چاه اصول بازاریابی دیجیتال را به شما آموزش میدهیم. در ضمن، بد نیست بدانید که طبق آمار موجود، فروش خالص این برند در سال 2017 حدود 379 میلیون دلار بوده است. مثالی که برای این بخش در نظر گرفتهام، برند محبوب کفشهای TOMS است. ارتباط برند TOMS با مشتریان به دو شکل آنلاین و آفلاین انجام میشود. دو دسته از فعالیتها هستند که برای TOMS مهمند و بهنوعی این برند را میسازند. شاید لازم باشد برای دانستن این مواد از اطرافیانتان هم کمک بگیرید. مشتریها از برند تامز کفش و عینک میخرند تا هم شیک و بهروز بهنظر برسند و هم با کمک کردن به دنیایی که در آن زندگی میکنند، احساس بهتری کنند. اما قبل از آن برایتان یک پیشنهاد جذاب داریم.

شاید برایتان جالب باشد که به مدل کسبوکار تامز، one-for-one یا یکی برای یکی میگویند. این استارتاپ یک سری هزینههای دیگر هم دارد که همیشگی هستند و برای حفظ و توسعه بیزینس صرف میشوند؛ هزینههای بازاریابی نمونهای از هزینههای همیشگی هستند. این مدل به برند تامز کمک میکند تا از طریق بازاریابی دهان به دهان و کمپینهای شبکههای اجتماعی، با کمترین تلاش، فروش و درآمدشان را افزایش دهند. اما چیزی که این برند را تا این حد موفق و دوستداشتنی کرده، چیست؟ این ارزش، همان چیزی است که باعث میشود آدمهای باهوش، سازمانهای خیریه و تمام کسانی که به فکر بهتر کردن جهان اطرافشان هستند، مشتری تامز باشند. یک دوره کامل «آموزش فروش اینترنتی» که به شما یاد میدهیم چطور در اینترنت هر چیزی که میخواهید بفروشید و درآمد میلیونی داشته باشید. با بالا رفتن تعداد دنبالکنندگان مخصوصا اگر صفحه مربوطه در زمینهی فروش و خدمات فعالیت کند، روزانه باید تعداد زیادی از پیامها را جوابگو باشد و به امور مختلفی رسیدگی کند. بومی سازی مفاهیم و متدهای مشاوره مدیریت و اصرار بر استفاده از تکنیک های قدیمی و دلایل دیگر ، فعالیت بسیار مهم مشاوره مدیریت در کشور رشد چندانی نداشته است . استانداردهای مربوط به حوزه تحلیل و کسب و کار در تلاش هستند یک چارچوب ساختارمند و فرایند محور را برای بحث تحلیل کسب و کار ارائه کنند؛ به طوری که اگر شما بخواهید در سازمان خود این کار را انجام دهید، کسب و کار خود را بررسی کنید، مشکلات و فرصتها را بیابید و برای آن راه حل مناسب داشته باشید بتوانید با استفاده از الگوهای این استانداردها کارها را به با اطمینان بیشتری به جلو ببرید و به صورت همه جانبه و یکپارچه فرایندهای تحلیل را انجام دهید.

مطالعات زیادی نشان میدهد که پیروی از استانداردهای حسابداری به تنهایی نمیتواند کیفیت صورتهای مالی و اقلام مندرج در آن را تضمین کند (آنینگ سجاتی،2009؛ فاسیو،2007، چنی و دیگران،2012)؛ زیرا عوامل دیگری نیز بر روی کیفیت گزارشگری مالی تأثیر دارند. ما باید بدانیم که مشتری حاضر است بابت ارزشی که در ذهن او ایجاد کردهایم چقدر پول پرداخت کند؛ بر این اساس استراتژی قیمتگذاری که در پیش گرفتهایم درست و موثر هستند یا نه؛ مشتری در نهایت چند بار از ما خرید میکند و چیزهای دیگری از این دست که به بخشهای دیگر بوم بیزینس مدل مربوط میشوند. دوستخواه پس از دوره دانشسرای مقدّماتی، به آموزگاری در یک روستا مشغول شد و در دومین سالِ آموزگاریاش به سببِ درگیری در مبارزاتِ سیاسی، بازداشت و بیکار شد و عنوانِ «منتظرخدمت» و سپس «آمادهبهخدمت» یافت. در این دوره شما 40 ساعت فیلم آموزشی دریافت خواهید کرد. بهزادحسین عباسی هم اکنون موسس دو استارتاپ مطرح در کشور بوده که به همراه سابقه تدریس و مشاوره در کسب و کارهای مختلف اکنون با بررسی پایه ای شرکت ها و سازمانها راهکارهای مناسبی را برای برون رفت و یا ارتقاء ، گسترش و تصحیح وضعیت موجود ارائه نموده و این مورد را در قالب سمینارها و دوره های آموزشی و مشاوره مدیریت ارائه می نماید.

MBA در فرهنگ لغت مخفف عبارت مدیریت کسب و کار است، که در مراکز آموزشی ایران با نام مدیریت بازرگانی نیز شناخته می شود. وجود یک دولت منسجم و دارای برنامه توسعه بلندمدت میتواند پشتوانه این صنعت باشد، منتها به شرط اینکه بپذیرد به اندازه سهامش که اقلیت است، در مدیریت شرکت مشارکت کند و نه بیشتر. همانطور که گفتم، در این بخش نقش استراتژی قیمتگذاری خیلی پررنگ میشود؛ پس اگر خواستید واقعا مدل بیزینستان را طراحی کنید، به مقالۀ «با شناخت روش های قیمت گذاری فروش خود را بیشتر کنید» بروید و با انواع استراتژی و مدل های قیمتگذاری آشنا شوید. به منابع مختلفی که درآمد یک شرکت یا سازمان وابسته به آنهاست (مانند فروش کالا یا ارائه خدمات)، جریان درآمدی گفته میشود. طرحهای داخلی، اگرچه به تجزیهوتحلیل نقطه سربهسر و ارائه جریان نقدینگی میپردازد، اما در آن ترازنامهای که ۳ تا ۵ سال را پیشبینی نماید، وجود ندارد. تا اینجا، ارزش پیشنهادی را فهمیدیم و همکاران کلیدی تامز را هم شناختیم؛ حالا باید دید که چه کسانی به دلیل این ارزشها از تامز خرید میکنند. آنها در نهایت چندبار از شما خرید میکنند؟ ارتباط آنلاین به این شکل است که شما میتوانید اینترنتی خرید و لحظه به لحظه وضعیت سفارشتان را چک کنید.

اطلاعات بیشتر در مورد مدیریت تغییر را از اینجا بخوانید.

دکمه بازگشت به بالا