عمومیمعرفی کسب و کار

معرفی سایت علی بابا برای دراپ شیپینگ + مزایا و معایب

در این مقاله به بررسی تفاوت، مزایا و جمع بندی نهایی بین پلتفرم هایی که برای خرید محصول و تامین کالا با تعداد نسبتا بالا، قابل استفاده هستند، پرداخته ایم تا تصمیم گیری و انتخاب برای مراجعه و استفاده از آنها به بهترین و درست ترین شکل، انجام شود.تفاوت میان این دو پلتفرم به نوع نگرش شما بستگی دارد. در مستقیما با تولید کنندگان در ارتباط هستید و قادر خواهید بود تا در ابعاد بزرگ خرید کنید؛ ولی در علی اکسپرس با برند هایی طرف هستید که می توانید با پرداخت اندک مبلغی بیشتر، در مقادیر کوچکتر خرید کنید.

دراپ شیپینگ در علی بابا: راهنمای کامل - مای اف اکس زون

علی اکسپرس حکم خرده فروشیرا دارد. مالکان تجارت ها تمایل دارند تا پیش از خرید عمده از علی بابا، محصول مورد نظر را از طریق علی اکسپرس امتحان کنند.

  • می توانید هرکدام از محصولات را که نخواستید از فهرست خود حذف کنید. خرید بصورت عمده این تجارت را به تجارتی با ریسک کم تبدیل می کند.
  • تولید کنندگان می توانند با پرداخت مبلغی کمتر از مبلغ حمل و نقل و ارسال بین المللی، محصول مورد نظر مشتری تان را از سمت شما برای او ارسال کنند.
  • محصولات قابلیت خرید تکی را نیز دارند، بنابراین می توانید به همان تعداد مدنظر خرید کنید.
  • بهترین گزینه برای کارآفرینان نو پایی است که علاقه مند به زمینه های زیر هستند: امتحان کردن تجارتی جدید، تجربه کردن محدوده ای از محصولات، تجارت های با ریسک کم و اداره کردن تجارتی با درآمد انفعالی و بدون گردش مالی بالا.
  • بازه ی انتخاب و تنوع بیشتر محصولات.
  • ساخت محصول شخصی سازی شده ی مخصوص به خود با طراحی شخص خودتان.
  • کمترین قیمت فروش عمده به ازای هر محصول.
  • برای کارآفرینان با تجربه که به زمینه های زیر علاقه مند هستند بهترین گزینه است: کارآفرینانی که قصد دارند محصولات شخصی خودشان را به فروش برسانند، قادر به عرضه ی کمترین قیمت ها هستند، به زمینه ای رقابتی علاقه مند هستند و مخاطبانی کم ریسک دارند.

مقایسه بین سه پلتفرم برای تامین کالا

همانطور که در بالا اشاره کردیم، هنگام خرید ازبا سه گزینه طرف هستید. گزینه ای که انتخاب می کنید نشانگر میزان پیشرفت شما در فرآیند است. این وبسایت همواره بهترین قیمت را پیشنهاد می کند.با این وجود اگر مقادیر کم مدنظرتان است عمده فروشییا گزینه های بهتری هستند. تفاوت را با یک مثال به شما نشان خواهیم داد. برای مثال، مسواک های زغال فعال بامبو (4 عددی). ما این محصول را در هر سه پلتفرم یافتیم. هدف ما برجسته کردن اختلاف میان این محصولات است.

بررسی محصول در علی اکسپرس

  • قیمت: 2.50 دلار
  • حداقل میزان قابل سفارش: 1 بسته

آنالیز محصول در فروشگاه عمده علی بابا

  • قیمت: 1.68 دلار
  • حداقل میزان قابل خرید: 1-9999 بسته

تجزیه و تحلیل محصول در علی بابا

  • قیمت: 1.10 دلار
  • حداقل میزان سفارش: 1-999 بسته

براساس هدف خود انتخاب کنید. اگر در ابتدای راه هستید و شروع به امتحان کردن محصولات با مقادیر کم هستید، علی اکسپرس گزینه ی مناسبی است. ولی اگر قصد دارید در مقادیر بزرگتر سفارش دهید، فروشگاه عمده یگزینه ی بهتری است. اولین قدم در شروع یک کسب‌وکار نحوه انتخاب محصولات پرفروش برای دراپشیپینگ  است.

به محض اینکه در جای خود تثبیت شدید و قصد داشتید به حداکثر سود دست پیدا کنید، بهبروید و بزرگترین سفارشی را که می توانید ثبت کنید. هر کدام از این پلتفرم ها به گونه ای طراحی شده اند که مناسب با مکان و موقعیتی که در آن هستید به شما سرویس دهی کنند.

چیزی که آزار دهنده است این است که برخی از افراد هنگام استفاده از این پلتفرم ها پول از دست داده یا تجربه ی ناخوشایندی داشته اند. تلاش ما بر این است که این موضوع را پایان دهم. به همین دلیل علی بابا چیست؟

میلیون‌ها تاجر، تولیدکننده و کاربر برای خرید، فروش و اهداف تجارت بین‌المللی به علی‌بابا متکی هستند. با توجه به بخش بزرگی از تجارتی که علی بابا مدیریت می کند، اشتباه نیست که خرید از سایت علی بابا چین را به عنوان یکی از بزرگترین سازمان های تجارت الکترونیک دنبال کنیم.

آیا علی بابا ایمن است؟

آیا تا به حال با این سوال مواجه شده اید که “آیا علی بابا ایمن است؟” این پلتفرم تمایل دارد خریداران و فروشندگان را به هم نزدیک کند و در نتیجه تجارت را راحت نماید. این یک سایت کاملا ایمن است. البته اشتباه نخواهد بود اگر بگوییم سایت ممکن است چند کلاهبرداری داشته باشد که مردم باید از آنها آگاه باشند.

اما پس از آن، این مورد تقریباً در مورد هر سایت آنلاین و نه فقط علی بابا است. واردکنندگانی که به تازگی وارد این تجارت شده اند یا برای اولین بار از علی بابا استفاده می کنند، تمایلی به اعتماد کامل به عملیات آن ندارند. اگر قصد خرید محصولات اورجینال و مارک دار را دارید، علی بابا واقعاً مکان مناسبی نیست زیرا هیچ محصولی پیدا نمی کنید.

همچنین، برای خرید از سایت علی بابا چین، محصولات دارای مجوز که نوعی آرم صنعتی یا برند بر روی آنها نقش بسته است، محصولاتی نیستند که در علی بابا پیدا کنید. علی بابا امن ترین بازار B2B است، با این حال، هنوز خطرات خرید از علی بابا وجود دارد. نکاتی برای ایمن ماندن در علی بابا:
کار با تامین کنندگان با سابقه: برای اطمینان از قابلیت اطمینان و ایمنی، انتخاب تامین کنندگانی که حداقل 3 سال سابقه تجارت دارند همیشه گزینه بهتری است.

همیشه قبل از سفارش نمونه بگیرید: راه دیگر برای معامله به صورت ایمن در علی بابا، سفارش نمونه از قبل است تا مطمئن شوید که آیا واقعاً با انتظارات شما مطابقت دارد یا خیر. ثبت سفارش برای یک نمونه و مقایسه آن با سایر گزینه‌ها در هر زمان بهتر از سفارش انبوه است. اگر مطابق با انتظارات شما نباشد، آن را کنار بگذارید.

با ایمیل و چت علی‌بابا ارتباط برقرار کنید: از طریق ایمیل و چت علی‌بابا با تأمین‌کنندگان ارتباط مؤثر برقرار کنید و از آنچه تأمین‌کنندگان می‌خواهند یا هر چیزی که به تحویل، ارسال و تولید سفارش شما مربوط می‌شود، به‌روز باشید. مسیر موفقیت اولین دراپ شیپر ایرانی را برای شما عزیزان توضیح داده ایم.

سفارش خود را دقیق ارائه کنید: ترفند عالی برای به دست آوردن آنچه نیاز دارید شامل دقیق بودن سفارش خود تا حد امکان است. برای خرید از سایت علی بابا چین، از ایمیل علی بابا استفاده کنید و در مورد MOQ، ویژگی های محصول، روش پرداخت ترجیحی و انتظارات خود در رابطه با سفارش به تامین کننده بگویید.

از تضمین تجارت علی بابا استفاده کنید: خدمات تضمین تجارت علی بابا حس امنیت را بین خریداران و تامین کنندگان ایجاد می کند و از منافع خریداران از نظر پرداخت، حمل و نقل و کیفیت محصولات محافظت می کند.

علی بابا به کاربران خود این اختیار را می دهد که از اصالت تامین کنندگان خود اطمینان داشته باشند. علاوه بر این، علی بابا بستری است که در آن هر دو طرف می توانند الزامات خود را بیان کنند و در صورت وجود تردیدها را روشن نمایند.

Dropshipping

برای در نظر گرفتن ایده دراپ شیپینگ، باید یک وب سایت آنلاین داشته باشید، با تامین کننده ای تماس بگیرید که خدمات حمل و نقل فوق العاده ای را ارائه می دهد، محصولاتی را که می خواهید در وب سایت خود نمایش دهید انتخاب کنید و هنگام سفارش به تامین کننده پرداخت نمایید.

سایت های مشابه علی بابا

این واقعیت وجود دارد که علی بابا بزرگترین سایت تجارت الکترونیک یا B2B جهان است. خرید از سایت علی بابا چین نیز می تواند برای هر کاربری جذاب باشد. اما آیا تا به حال احساس کرده اید که گزینه های بیشتری را که تقریباً مشابه علی بابا هستند بررسی کنید؟ از این گذشته، اطلاع از پلتفرم هایی که خدمات معاملاتی مشابه علی بابا را ارائه می دهند، ضرری ندارد. چند سایت که حول همین مفهوم می چرخند عبارتند از:

دی اچ گیت

MIC در تبلیغ محصولات چینی تخصص دارد و تنها تامین کنندگان چینی را برای ارسال اطلاعات محصول می پذیرد. این پلتفرم تجارت است که صرفاً محصولات چینی را تبلیغ می کند. علاوه بر این، اکثر خریداران از کشورهای توسعه یافته مانند اروپا و ایالات متحده با هدف منطقه ای هستند.

معنی MOQ در علی بابا چیست؟

همچنین بستگی به هزینه‌هایی دارد که تولیدکننده ممکن است برای تولید مجموعه خاصی از محصولات در یک مرحله متحمل شود. این نه تنها هزینه های تولید را پوشش می دهد، بلکه اطمینان حاصل می کند که تامین کننده سود کسب می کند. خرید از سایت علی بابا چین می تواند تامین کنندگان و فروشندگان را حمایت کند.

در صورت عدم تطابق بین MOQ و تعداد واحدهای تولید شده، آنها نمی توانند هزینه های تولید خود را پوشش دهند یا سود کسب کنند. با این حال، یک نقطه ضعف MOQ، به ویژه برای شرکت های نوپا، ممکن است شامل پرداخت مبلغی به عنوان پیش پرداخت به شکل هنگفت قبل از شروع واقعی تولید باشد.

 

دکمه بازگشت به بالا