معرفی کسب و کار

مهمترین ویژگی های اینورتر پنتاکس چیست؟

مهمترین ویژگی های اینورتر چیست؟

اینورتر وسیله ای است که زیاد شنیده ایم، اینورتر در بازار با نام های دیگری درایو، موتور درایو، کنترل سرعت موتور و میکرو درایو شناخته می شود. اینورتر وسیله ای است که جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل می کند. در اینورتر، ولتاژ، فرکانس، گشتاور خروجی را می توان با توجه به نیاز تغییر داد. در این مقاله به نحوه عملکرد اینورتر می پردازیم و نکاتی را در مورد آن بیان می کنیم، پس با وب سایت تک شو همراه باشید.

اینورتر پنتاکس چگونه کار می کند؟

اینورتر با تبدیل جریان مستقیم (DC) به جریان متناوب (AC) کار می کند. به عبارت دیگر اینورتر ابتدا برق AC شهر را که دارای فرکانس 220 ولت و 50 هرتز است به برق DC و سپس به برق متناوب متناوب با فرکانس و ولتاژ مورد نیاز تبدیل می کند. از طرفی سرعت موتور رابطه مستقیمی با ولتاژ و فرکانس موتور دارد و هر چه فرکانس و ولتاژ بیشتر باشد سرعت بیشتر می شود. هر زمان که بار موتور الکتریکی نیاز به فرکانس و ولتاژ کم داشته باشد، برای کاهش فرکانس و ولتاژ از اینورتر استفاده می شود، همچنین برای کاهش سرعت موتور الکتریکی از اینورتر استفاده می کنیم.

کاربردها و اثرات اصلی اینورترها

اینورتر را می توان برای هر عملیاتی که شامل موتور الکتریکی می شود استفاده کرد. به عنوان مثال، یک پمپ آب که در یک ساختمان کار می کند بسته به تعداد دریچه هایی که باز می شوند و برای جلوگیری از هدر رفتن آب استفاده می شوند، می توانند بالا یا پایین شوند. علاوه بر این، اینورتر سرعت چرخش دیگ ماشین لباسشویی را تنظیم می کند. موتور الکتریکی در صنعت نیز موثر است. از موتورهای الکتریکی در نوار نقاله، میکسر و مارپیچ استفاده می شود. علاوه بر این، از این دستگاه در سانتریفیوژ نیز استفاده می شود و می تواند ذرات ریز مواد را جدا کند.

اینورتر چه ویژگی هایی دارد؟

اینورتر مزایا و مزایای بسیاری دارد. راندمان هوشمند آن مهمترین ویژگی اینورتر است. اینورتر مقدار بار روی سمت موتور را تشخیص می دهد و سپس خروجی موتور را بر اساس آن فرمان می دهد. همچنین اینورتر باعث صرفه جویی در میزان مصرف انرژی می شود که منجر به کاهش چشمگیر هزینه ها می شود. علاوه بر این، از آنجایی که اینورتر ضربه های مکانیکی موتور را کاهش می دهد، عمر مفید قطعات مکانیکی افزایش می یابد. از طرفی با اینورتر می توان موتور را بدون نیاز به برق وصل و جدا کرد.

سایر عملکردهای اینورتر

فکر و برنامه ریزی برای حرکت بهتر موتور

سرعت و جهت موتور بدون نیاز به کوپلینگ قابل تغییر است

عمر مفید و سرعت موتور را افزایش دهید

جلوگیری از افزایش ولتاژ که می تواند به موتور آسیب برساند

منابع کافی برای شروع نیست

افزایش عمر مفید قطعات مکانیکی

مهمترین ویژگی های اینورتر پنتاکس چیست؟
مهمترین ویژگی های اینورتر پنتاکس چیست؟

نکاتی برای خرید اینورتر

هنگام خرید اینورتر باید به چندین نکته توجه کرد. قدرت موتور الکتریکی که می خواهید با آن اینورتر بگیرید بسیار مهم است. در هنگام خرید بهتر است قدرت اینورتر بیشتر از قدرت موتور باشد. به عنوان مثال، اگر موتور دارای قدرت 750 وات است، بهتر است یک اینورتر 1 یا 5.1 خریداری کنید. ضمنا قدرت اینورتر معمولی و معمولی 1400 دور در دقیقه است و برای موتورهای 2800 دور در دقیقه قدرت اینورتر نصف قدرت موتور است و برای موتورهای 700 دور در دقیقه بهتر است قدرت را در نظر بگیرید. از موتورهای الکتریکی اندازه واقعی را دو برابر کنید. نکته اصلی که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد خرید موتور برق سه فاز است. چون اینورتر خروجی سه فاز دارد. البته فرقی نمی کند برق دستگاه شما تک فاز باشد یا سه فاز، اینورتر جریان تک فاز را به جریان سه فاز تبدیل می کند.

نکته مهم دیگری که باید در نظر بگیرید نوع برق شما است. اگر منبع تغذیه شما تک فاز است باید از یک اینورتر ورودی تک فاز 220 ولت استفاده کنید و اگر منبع تغذیه شما سه فاز است باید یک اینورتر ورودی سه فاز خریداری کنید. علاوه بر این، برنامه ای که برای اینورتر و تجهیزات آن در نظر گرفته اید نیز مهم است. به عنوان مثال، جرثقیل به قدرت راه اندازی بیشتری نیاز دارد و قدرت اینورتر باید بیشتر باشد.

عوامل مهمی که قیمت اینورتر را تعیین می کنند

ولتاژ ورودی تک فاز و سه فاز

سطح فناوری و مرکز کنترل

منبع تغذیه اینورتر

گزینه های ارتباطی و سایر کنترل های صنعتی

برند اینورتر قابل اعتماد

با توجه به اهمیت و کارایی مبدل، مدل های مختلفی از آن در بازار وجود دارد. اینورتر LS در کره جنوبی، اینورتر یاسکاوا در ژاپن، اینورتر زافرون در ایتالیا، اینورتر چینی و تایوانی از جمله دیگر. برای خرید اینورترهای برندهای معتبر، بهتر است با یک برقکار یا نصاب مشورت کنید و راهنمایی بخواهید. زیرا هر کدام می توانند قیمت های متفاوت و گارانتی های متفاوتی داشته باشند. برای خرید هم ما به شما فروشگاه ثامن را معرفی میکنیم.

دکمه بازگشت به بالا