معرفی کسب و کار

کاربردهای فلومتر چیست؟

کاربردهای فلومتر چیست؟

اندازه گیری با ابزار سنجش فلومتر

اندازه گیری جریان یکی از مهمترین موارد در صنعت ابزار دقیق است. از ابتدای فرآیند تا پایان فرآیند چندین بار استفاده می شود. یکی از دلایل اهمیت اندازه گیری این پارامتر در صنایع این است که فرآورده های نفتی بر اساس حجم آنها بیشتر به فروش می رسد. بنابراین، اندازه‌گیری جریان مایع یکی از مهم‌ترین ابزارها در میان ابزارهای دقیق است. در این مقاله می خواهیم فلومتر یا فلومتر را معرفی کنیم. همچنین معرفی شرکت اندرس روزمونت وگا که بزرگترین تولید کننده فلومتر است.

فلومتر چیست؟

اندازه گیری میزان جریان آب برای مدت طولانی افراد را به خود جذب کرده است. امروزه اندازه گیری آب در بسیاری از صنایع اهمیت زیادی دارد و یکی از مهمترین سیستم های اندازه گیری (بعد از اندازه گیری دما) در صنایع مختلف می باشد.مصرف. این نرخ را زیاد به اشتراک نگذارید.

ایمنی، کنترل فرآیند، کیفیت محصول، راندمان تولید و مدیریت هزینه از دلایل اهمیت این تجهیزات در صنایع مختلف است. فلومترها با نام های فلومتر و فلومتر نیز شناخته می شوند.

این ابزار وسیله ای ایده آل برای اندازه گیری میزان عبور مواد در زمان است. دستگاهی که برای اندازه گیری حجم یا جرم یک سیال (مایع، گاز) استفاده می شود، دبی سنج نامیده می شود.

اولین قدم انتخاب فلومتر یا فلومتر مناسب است

گرما برای همه کاربردها مناسب نیست. اولین قدم برای یافتن سیستم مناسب، توجه به سیستم و محیط است. برای انتخاب نوع مناسب فلومتر برای هر فرآیند؛ ما باید اطلاعات کافی در مورد ماشین آلات آب داشته باشیم.

کاربردهای فلومتر چیست؟
کاربردهای فلومتر چیست؟

کاربردهای فلومتر

اندازه گیری جریان یا جریان سیالات (مایع، گاز یا بخار)

جریان کوچک یا جریان بسیار بزرگ را اندازه گیری کنید

گاز یا بخار در لوله.

ورودی و خروجی تصفیه خانه فاضلاب

اندازه گیری فشار و دمای آب

در ایستگاه پمپاژ

انواع كابالمتر یا كابالمتر

فلومتر توربین

فلومتر اولتراسونیک

فلومتر مغناطیسی یا فلومتر الکترومغناطیسی

دبی سنج ونتوری

فلو پاپ کورن های مختلفی می خواند

جریان سنج گردابی

فلومتر با صفحه بازشو

دبی سنج کوریولیس

دبی جرم سنج حرارتی

آواز می خواند فرقی نمی کند

دبی سنج روتامتر

مارک های تولید کننده دبی سنج

برخی از معروف ترین مارک های فلومتر یا فلومتر عبارتند از:

روزمونت

زیمنس

FlussMag

یوکوگاوا

آندرس هاوزر

همانطور که در متن مقاله اشاره شد، اندازه گیری جریان یک قطعه بسیار مهم از تجهیزات است و استفاده از دبی سنج در اکثر صنایع اجتناب ناپذیر است. همچنین اندازه گیری دقیق جریان به دلایل مالی هنگام خرید و فروش مقادیر مشخصی از کالاها و لوازم، مانند کنتور گاز خانگی و مبادلات نفت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دکمه بازگشت به بالا