فرهنگ و هنر

کارِ تلویزیون سنتی تمام است؟

گاردین با انتشار گزارشی از آینده شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در سراسر جهان، پیش‌بینی کرد که پخش سنتی رادیو و تلویزیون خاموش شود و تمامی کانال‌ها و برنامه‌های آن‌ها از طریق رسانه ایرلندی در اختیار بینندگان قرار گیرد. اینترنت.

به گزارش امروزنگار، در این مطلب ابتدا به روزهای حساس پخش جام جهانی اشاره شده و یادآوری می شود که در یکی از این روزها، از یک سو، بازی تیم ملی فوتبال انگلیس در جام جهانی از شبکه های تلویزیونی این کشور پخش شد. اولین قسمت از مستند جنجالی «مگان و هری» که این روزها مورد استفاده خانواده سلطنتی قرار گرفت از شبکه نتفلیکس پخش شد و همزمان با این دو برنامه، مت هنکاک (سیاستمدار بازنشسته انگلیسی) در یک برنامه چالشی حضور یافت.

با این حال، نویسنده گزارش گاردین معتقد است که دلایل محکمی وجود دارد که نفس پخش سنتی شبکه های رادیویی و تلویزیونی به شماره افتاده است.

همین چند هفته پیش بود که بی‌بی‌سی اعلام کرد که آماده می‌شود تا سیستم پخش سنتی برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی خود را ببندد تا ده سال آینده به یک سرویس آنلاین تبدیل شود.

دیوی، مدیر کل بی بی سی، در این زمینه گفت: «دنیایی را تصور کنید که در آن فقط اینترنت وجود دارد. جایی که پخش سنتی شبکه های تلویزیونی و رادیویی به پایان رسیده و انتخاب مخاطب نامحدود است. تعطیلی به مرور زمان اتفاق می‌افتد و باید اتفاق بیفتد و ما باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم.»

او توضیح داد: «بی‌بی‌سی متعهد به پخش زنده است، اما انگلیسی‌ها باید خود را برای تعطیلی بسیاری از کانال‌ها و ایستگاه‌های رادیویی تا دهه 2030 آماده کنند». با گذشت زمان، این به معنای خدمات پخش خطی کمتر و فعالیت آنلاین مداوم و گسترده تر خواهد بود.

با توجه به این گونه اظهارات رسمی، به نظر می رسد این طرح پس از سال ها شایعه شایعه سازی، این بار در حال اجرایی شدن است و تا 10 سال آینده تمامی خروجی های شبکه های سیما به صورت آنلاین در دسترس خواهد بود. در چنین شرایطی شبکه های سنتی صدا و سیما با برنامه های روزانه خود محکوم به فنا هستند.

در حال حاضر برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی با هدفی «برنامه‌ریزی‌شده» و از پیش تعیین‌شده وارد خانه‌های مردم می‌شوند، اما مدیرکل بی‌بی‌سی در روزهای اخیر مؤدبانه از بینندگان انگلیسی خواسته بود «دنیایی را تصور کنند که فقط اینترنت در آن جریان دارد». تلویزیون و رادیو در حال مرگ است و انتخاب بی پایان است.”

آنها امیدوارند که سرمایه گذاری از چنین تغییرات سریعی حمایت کند. به طوری که هیچ کس عقب نماند، نه بیننده و نه خود شرکت پخش.

در عین حال، گاردین اشاره می‌کند که این تعهد بی‌بی‌سی بینندگان را از خاطرات نوستالژیک دورانی که گزینه‌های تماشا واقعاً محدود بود، دور می‌کند. روزهایی که ویژه برنامه کریسمس در سال 1977 پخش شد، همزمان بیش از 20 میلیون بیننده داشت.

لورین هگیسی، یکی از مجریان سابق BBC1، معتقد است که چنین لحظات مشترک و پیوندی دیگر هرگز تکرار نخواهد شد. او می‌گوید: «من یاد گرفته‌ام که هرگز آینده را پیش‌بینی نکنم، زیرا آینده آنطور که شما انتظار دارید پیش نمی‌رود، اما مشاهده جمعی مهم است و خواهد بود. تجربه ای که اهمیت آن اخیرا با ثبت آمار بالای مخاطب برای مستندی مانند «هری و مگان» در نتفلیکس یا نمایش «من یک سلبریتی هستم» یا پخش مسابقات ورزشی ثابت شده است.

با این حال، حرکت به سمت پخش آنلاین منجر به گزینه های گیج کننده برای بینندگان خواهد شد که به طور بالقوه منجر به رقابت و رویکرد ارائه تولید بیشتر از پلت فرم های صوتی و تصویری می شود.

«سالمندان بیشتر به تماشای برنامه ها تمایل دارند[bealaí traidisiúnta]و اگر آنها در منطقه ای با پهنای باند کند هستند یا مردم تلویزیون های قدیمی دارند، پخش دیجیتال می تواند کار را دشوار کند.

وی در عین حال خاطرنشان می کند: همه این سختی ها به مرور زمان ساده می شود.

در همین حال، توصیه او به بی بی سی این است که یک کانال پخش خطی را حفظ کند. نه فقط برای بینندگان مسن تر، بلکه برای نشان دادن تولیدات شبکه به افرادی که به دنبال کیفیت بالا و نوعی جهت هستند. بی بی سی هنوز یک راهنمای عالی است و بینندگان آن را تماشا خواهند کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا