معرفی کسب و کار

آیا می توان از پودر دستی در ماشین لباسشویی استفاده کرد؟

آیا می توان از پودر دستی در ماشین لباسشویی استفاده کرد؟

پودر لباسشویی دستی برای ماشین لباسشویی

انواع مختلفی از مواد شوینده در بازار وجود دارد. هر کدام از مواد شوینده مخصوص شستن نوع خاصی از لباس هستند و کاربردهای خاص خود را دارند. برخی از مواد شوینده برای شستشوی دستی و برخی دیگر برای ماشین لباسشویی هستند. اما هنوز این سوال در ذهن برخی افراد وجود دارد که “آیا می توان از پودر دستی برای ماشین لباسشویی استفاده کرد؟” در این مقاله به بررسی کامل این سوال پرداخته ایم و به این سوال پاسخ داده ایم.

تفاوت پودر دستی و ماشینی

قبلا گفتیم که مواد شوینده در انواع مختلفی در بازار موجود است. پودر، مایع، آنزیمی، بدون آنزیم و غیره تنها نمونه هایی از شوینده ها هستند.مایع لباسشویی برای شستشوی مکرر لباس ها مناسب است و احتمال آسیب رساندن به پارچه لباس را به حداقل می رساند.از طرفی پودرهای لباسشویی در دو نوع دستی و ماشینی تولید می شوند.پودرهای ماشینی حاوی آنزیم های مختلفی هستند. و زمان شستشو را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.در این میان پودرهای دستی برای شستن لباس با دست و جلوگیری از آسیب پوست هستند.

مواد پودر دست

ترکیب پودر دست برای جلوگیری از آسیب احتمالی به پوست تعیین شده است. این دسته پودر لباسشویی در تماس با آب به سرعت حل می شود و کف مناسبی ایجاد می کند. با توجه به این واقعیت، لباس ها به سرعت با دست با پودر و در نتیجه در مدت زمان کوتاهی شسته می شدند. به این ترتیب مدت زمان تماس دستان شما با مواد شوینده کاهش می یابد و احتمال آسیب به پوست به حداقل می رسد.

استفاده از پودر دست در ماشین لباسشویی

بسیاری از مردم می پرسند “آیا پودر دستی را می توان با پودر ماشینی جایگزین کرد؟” پاسخ این سوال منفی است! در قسمت قبل گفتیم پودر دستی قدرت کف کنندگی بالایی دارد و در تماس با آب سریع کف می کند. به همین دلیل، با جایگزینی پودر ماشینی به جای پودر دست، کف حاصل از کنترل خارج شده و از ظرفیت ماشین لباسشویی شما بیشتر می شود. در چنین حالتی فوم اضافی وارد محفظه ماشین لباسشویی شده و از طریق آن از ماشین خارج می شود. اگر این کار را چندین بار تکرار کنید به ماشین لباسشویی آسیب می رسانید. علاوه بر این، ماشین های لباسشویی برای شستن مقدار مشخصی از طبقات تنظیم و برنامه ریزی شده اند. کف زدن زیاد باعث می شود لباس های شما به درستی و کامل شسته نشود.

روش صحیح استفاده از ماشین لباسشویی

دانستن و رعایت روش صحیح استفاده از ماشین لباسشویی به کارکرد هر چه بیشتر آن و افزایش عمر آن کمک می کند. اولین قدم در استفاده از ماشین لباسشویی، انتخاب مواد شوینده مناسب است. هنگام خرید پودر لباسشویی به این موارد توجه کنید:

آنزیم های موجود در پودر باید کار را برای شما انجام دهند.

پودر لباسشویی باید در بسته بندی مناسب عرضه شود.

پودر لباسشویی باید در هر دمایی به راحتی در آب حل شود.

تمیزکننده ای که انتخاب می کنید با استانداردهای خاصی ساخته می شود. آیا کسب و کار از قوانین پیروی می کند؟

بوی پودر لباسشویی مدتی روی لباس می ماند. بنابراین باید بوی شیرین و مطبوعی داشته باشد.

از مواد شوینده برای از بین بردن لکه و کثیفی لباس استفاده می شود به همین دلیل قدرت پاک کنندگی گرد و غبار یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که باید به آن توجه کرد.

بهتر است از پودری استفاده شود که برای انواع لباس ها و پارچه ها قابل استفاده باشد و محدودیتی در استفاده از آن نداشته باشد.

استفاده از شامپو در ماشین لباسشویی

در بین مواد شوینده و پاک کننده، صابون ها و شامپوها بیشترین ظرفیت کف کنندگی را دارند. استفاده از شامپو در ماشین لباسشویی تاثیر قوی تری نسبت به پودر دست خواهد داشت. کافی است هنگام شستن لباس ها در ماشین لباسشویی از کمی شامپو استفاده کنید و کف حاصله وارد سیستم داخلی ماشین لباسشویی شما شده و آن را از بین می برد. همچنین لباس های شما به درستی شسته نشده و چرک به طور کامل پاک نمی شود. همچنین ممکن است حباب هایی که روی لباس ایجاد می شود به درستی شسته نشده و روی لباس باقی بماند. علاوه بر لباس های کثیف، باعث پوسیدگی نیز می شود.

وایتکس در حمام

همانطور که از نام این محصول پیداست وایتکس قدرت بالایی در شستشوی لباس ها و سطوح دارد. استحکام بالای این ماده شیمیایی باعث تماس طولانی مدت آن با مواد و سطوح و پوسیدگی و شکستن آنها می شود. به همین دلیل است که استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی توصیه نمی شود. ضمن اینکه لباس های شما مدت هاست با ویتکس در تماس بوده و تجزیه آن ها وجود دارد. همچنین توجه داشته باشید که استفاده از وایتکس فقط برای شستن وسایل سفید و فقط با دست مناسب است. در غیر این صورت رنگ لباس شما از بین می رود و عمر آن کاهش می یابد.

برای اینکه سریعتر و بهتر از شستن لباس با دست به نتیجه دلخواه برسید، توصیه می کنیم مراحل زیر را دنبال کنید.

از یک لکه بر مناسب استفاده کنید.

یک قابلمه آب با دمای مناسب برای لباس خود آماده کنید.

پودر لباسشویی دستی را به ظرف آب اضافه کنید.

چند دقیقه صبر کنید تا پودر کاملا در آب حل شود.

دکمه و زیپ لباس را ببندید.

لباس ها را در یک کاسه با آب قرار دهید.

به آرامی آبکش کنید و بشویید.

لباس ها را به مدت 15 دقیقه در ظرف آب نگه دارید.

بستگی به دمای مناسب لباس دارد. باید با آب سرد شسته شود.

رطوبت لباس را بدون برش یا برش ملایم از بین ببرید.

لباس را روی یک حوله خشک و تمیز قرار دهید و آن را خشک کنید.

با فشار دادن روی لوله حوله هر گونه رطوبت اضافی از لباس جذب حوله شده و از لباس خارج می شود.

در نهایت لباس را آویزان کنید تا کاملا خشک شود.

دلیل حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی

پودرهای نامحلول در ماشین لباسشویی یکی از بزرگترین مشکلاتی است که افراد هنگام شستن لباس های خود با آن مواجه می شوند. این یکی از دلایل اصلی لکه های سفید بعد از شستن لباس است. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. دمای نامنظم آب؛ استفاده از صابون با کیفیت پایین؛ استفاده از پودر زیاد؛ آلودگی آب سخت جاپودری و غیره اینها چیزهایی هستند که می توانند مشکلاتی ایجاد کنند.

بهترین برندهای شوینده

بسیاری از برندها شروع به تولید انواع پودر کرده اند. شرکت پاکسان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به عنوان یکی از قدیمی ترین شرکت های فعال در زمینه مواد شوینده و پاک کننده، این محصولات را در اشکال مختلف عرضه کرده است. پودر تولیدی شرکت پاکسان در دو نوع دستی و ماشینی تولید می شود.

سوالات متداول

آیا می توان از مواد شوینده دیگری در ماشین لباسشویی استفاده کرد؟

خیر، پودر لباسشویی با توجه به قدرت آبکشی و قدرت ماشین لباسشویی تولید می شود. استفاده از مواد شوینده دیگر این تعادل را به هم می زند و از عملکرد صحیح دستگاه جلوگیری می کند.

آیا از پاک کننده صابون بیشتر استفاده می شود؟

خیر، انجام این کار باعث می شود تا صابون بیشتری به پارچه لباس نفوذ کند و شستن آنها را دشوارتر کند. علاوه بر این به مرور زمان گرد و غبار در خودرو یا داخل قابلمه می نشیند و باعث آلودگی و آلودگی می شود.

چگونه ماشین لباسشویی را ضد عفونی کنیم؟

برای این کار کافیست یکبار ماشین لباسشویی خود را در زمانی که کاملا خالی است و لباسی در آن نیست روشن کنید. استفاده از مواد ضدعفونی کننده مانند وایتکس در محفظه مواد شوینده، ماشین لباسشویی شما را ضد عفونی می کند.

کدام لباس ها را باید با دست شست؟

لباس های زیر به راحتی میکروب ها و کثیفی ها را جذب می کنند، توصیه می شود این لباس ها با دست شسته شوند تا کثیفی و چرک لباس های دیگر جذب نشود. همچنین بهتر است لباس‌های پشمی، ابریشمی، ابریشمی و عمومی را با پارچه‌های ظریف شستشو دهید تا احتمال آسیب‌های احتمالی کاهش یابد.

از کجا مایع لباسشویی ده لیتری بخریم؟

برای خرید میتوانید به فروشگاه های معتبر مانند باباسلمان مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا