اتوماسیون اینستاگرام و نحوه تسهیل بازاریابی اینستاگرام با خودکارسازی
در فرایندهای مختلف سازمانی، کارهایی تکراری وجود دارند که کارکنان مدام باید آنها را تکرار کنند. این مسئله در حوزه ی بازاریابی و فروش نیز وجود دارد. تکرار چنین فرایندهایی توسط افراد، ممکن است که با خطای انسانی همراه شود و کاری طاقت فرسا باشد. همچنین، تمرکز روی کارهای تکراری، کسب وکارها را از فعالیتهای مهمتر، مانند به روزرسانی و ارتقای فرایندها، باز می دارد. به خاطر همین، کسب وکارها از ابزارها و نرم افزارهایی برای اتوماسیون بازاریابی و خودکارسازی فروش استفاده میکنند. به همین منظور، در این مقاله، به سراغ مکانیزاسیون بازاریابی رفته ایم تا ببینیم که چگونه میتوانید با اتوماسیون فروش، سودآوری کسب وکار خود را بهبود ببخشید.

خودکارسازی فروش کارایی بسیار بالایی دارد و باعث میشود که برندها بتوانند محتوای تبلیغاتی مناسبی را در زمان مناسب، به مشتریان خود ارائه کنند. به این ترتیب، کارکنان از انجام کارهای تکراری فارغ میشوند و میتوانند تمرکز خود را روی فرایندهای سطح بالاتری بگذارند. همچنین، مکانیزاسیون بازاریابی باعث حذف خطای انسانی میشود و دقت انجام امور را بسیار بالا میبرد. در همین راستا، برخی از فرایندهایی را که میتوان با اتوماسیون بازاریابی خودکار کرد، عبارتند از:
- بازاریابی پیامکی و ایمیلی
- ارسال پست در شبکه های اجتماعی
- ارزیابی و رتبه بندی مشتریان بالقوه
- ریتارگتینگ یا ریمارکتینگ
- و…
اتوماسیون بازاریابی چه کمکی به کسب و کار شما میکند؟
خودکارسازی بازاریابی با حذف برخی از کارهای تکراری و خسته کننده، به شما این فرصت را میدهد که بر برقراری ارتباط با مشتریان تمرکز کنید. ابزارها و نرم افزار اتوماسیون بازاریابی به شما کمک میکنند که در زمان و هزینه صرفه جویی کرده و تبلیغات کارآمدتری داشته باشید. علاوه بر آن، با مکانیزاسیون فروش میتوانید از ابزارهای تحلیلی برای استخراج دقیق اطلاعات استفاده کنید. این مسئله به شما کمک میکند که تصمیمات آگاهانه تری را بگیرید. به این ترتیب، میتوانید برای مشتریانتان پروفایل دقیقی را شکل دهید و آنها را به خوبی دسته بندی کنید.
اتوماسیون بازاریابی چگونه کار میکند؟
- بازدید مشتریان از صفحات مختلف وبسایت شما
- اضافه کردن محصولات به سبد خرید
- خرید محصولات
- بازکردن ایمیلها
- تعامل افراد با صفحات شما در شبکه های اجتماعی
- و…
با استفاده از این اطلاعات، نرم افزار اتوماسیون بازاریابی میتواند پروفایل مشتریان را ایجاد کرده و آنها را در گروههای مختلف دسته بندی کند. سپس، از این دسته بندیها میتوانید برای ایجاد محتوا و پیامهای تبلیغاتی شخصی سازی شده استفاده کنید.
علاوه بر آن، ابزارهای خودکارسازی فروش میتوانند نحوه ی برخورد مخاطبان را با پیامهای شما بسنجند و به شما کمک کنند که بهترین روش را برای معرفی محصولات و خدماتتان استفاده کنید. از این طریق، میتوانید محتوایی را برای مخاطبان ارسال کنید که آنها را به انجام فعالیتی، مانند خرید، ترغیب میکند.
مزایای اتوماسیون بازاریابی چیست؟
با استفاده از اتوماسیون بازاریابی کیفیت خدمات تیمهای مختلف شما افزایش مییابند. در واقع، مکانیزاسیون فروش به شما کمک میکند که از رقبا سبقت بگیرید. به این ترتیب، برخی از مزایای خودکارسازی بازاریابی عبارتاند از:
- صرفه جویی در زمان: اتوماسیون فروش میتواند کارهای دستی و تکراری را خودکارسازی کند. از این طریق، وقت کمتری صرف این فرایندها میشود و میتوانید تمرکز خود را روی تعامل بیشتر با مشتریان بگذارید.
- صرفه جویی در هزینه: ازآنجاییکه اتوماسیون بازاریابی وظایف چندین نفر را در مدت بسیار کمتری انجام میدهد، طبیعتاً هزینه ی پرداختی شما برای انجام این کارها کاهش می یابد.
- امکان شخصی سازی: جمع آوری دقیق اطلاعات، ساخت پروفایل برای مشتریان و دسته بندی آنها به شما کمک میکنند که محتوایی شخصی سازی شده را برای مشتریان فعلی و بالقوهی خود ارسال کنید.
- اولویت بندی محتوا: خودکارسازی بازاریابی باعث سنجش محتوای ارائه شده میشود و شما میتوانید آنها را بر اساس میزان موفقیت و اثربخشی اولویت بندی کنید.
- حضور در زمان و مکان مناسب: با خودکارسازی فروش میتوانید محتوای موردنظر را در زمان و مکان مناسب به دست مشتریان برسانید.
اتوماسیون بازاریابی چگونه بر مشتریان اثر میگذارد؟
اصولاً مکانیزاسیون بازاریابی به کسب وکارها کمک میکند که تجربه ای منحصربه فرد را برای مشتریان خود خلق کنند. به این ترتیب، اتوماسیون فروش به روشهای زیر بر مشتریان شما تأثیر خواهد گذاشت:
- تجربه ای همه جانبه: با استفاده از اتوماسیون بازاریابی میتوانید پیامهایی را که مشتریان میبینند، دنبال کنید. در نتیجه، محتوایی جدید و غیرتکراری را به مشتریان ارائه میکنید تا حرکت آنها را به سوی خرید، ساده سازی کنید.
- برقراری ارتباط بین تیمها: ابزارها و نرم افزار اتوماسیون بازاریابی اطلاعات را از منابع مختلفی جمع آوری میکند و آنها را در اختیار تیمهای مختلف میگذارد. این اطلاعات میتوانند تیمهای مختلف را همسو کرده و ارتباطات مؤثری را در بینشان برقرار کند.
- ارائه ی تجربه ی شخصی: آمارها نشان میدهند که حدود 70 درصد مشتریان، به دنبال کسب تجربه های شخصی از برندهای مختلف هستند. به خاطر همین، با استفاده از دادهه ای به دست آمده، خواسته های مشتریان را پیش بینی کرده و محتوایی را مطابق به آن ارائه میکنید.
بهترین روش اتوماسیون بازاریابی کدام است؟
تنظیم استراتژی خودکارسازی بازاریابی به نوع کسب وکار شما بستگی دارد؛ اما رویکردهایی کلی وجود دارند که در این مسیر، به شما کمک میکنند. در این بخش، به راهکارهایی میپردازیم که برای توسعه ی اتوماسیون بازاریابی، میتوانید از آنها استفاده کنید.
یک سفر مشتری بسازید
اگرچه خودکارسازی فروش مزایای گسترده ای را برای کسب وکار شما دارد؛ اما باید ایجاد «سفر مشتری» را در اولویت تمام فرایندهای خود قرار دهید. به این ترتیب، میتوانید تجربه ای منحصربه فرد را برای مشتریان، از آشنایی با محصول تا خرید و خدمات از پس از فروش، ایجاد کنید.
هدفی در ذهن داشته باشید
داشتن هدف به تیم بازاریابی کمک میکند که در مسیر درستی گام بردارد. این هدف میتواند معیارهای شما را تنظیم کند و با ایجاد موفقیت، باعث بازگشت سرمایه شود. در نتیجه، هدف مشخص و دقیق، بر تصمیم گیری ها و نحوه ی سنجش پیشرفت تأثیر میگذارد.
در بین تیمها همکاری ایجاد کنید
فرقی نمیکند که کدام تیم با مشتری در ارتباط است؛ شما باید از تمام تیمها برای ایجاد «سفر مشتری» کمک بگیرید. حضور همه جانبه ی تیمها در اتوماسیون بازاریابی، به شما کمک میکند که همهی جنبه های کار را بسنجید و به نتایج مطلوب تری دست پیدا کنید.
فرایندها را اولویتبندی کنید
با استفاده از اطلاعات به دست آمده از خودکارسازی فروش، فرایندها را اولویت بندی کنید. به این ترتیب، میتوانید اولویت هایی را که اثربخشتر هستند، خودکارسازی کنید و نتایج بهتری را به دست بیاورید.
بهترین ابزار و نرم افزار را انتخاب کنید
بهترین نرم افزار اتوماسیون بازاریابی را بر اساس اهداف کسب وکار خود انتخاب کنید. این ابزار باید به شما کمک کند که در زمان مناسب، به تعداد مشتری یا میزان فروش مدنظر خود برسید. این نرم افزارها باید امکانات مختلفی داشته باشند و اهداف مختلف شما را پوشش دهند.
بهترین ابزار و نرم افزار اتوماسیون بازاریابی چیست؟
نرم افزارها و ابزارهای خودکارسازی بازاریابی باید ویژگیهای زیر را داشته باشند:
- زمانبندی دلخواه برای ارسال پست، ایمیل، پیامک و…
- برقراری تعامل مؤثر با مشتریان
- جمع آوری اطلاعات و ایجاد پروفایل مشتری
- اولویت بندی و بهینه سازی محتوا
در همین راستا، پلتفرم ایونکس، با تجربه ای گسترده و مؤثر در حوزه ی اتوماسیون بازاریابی، بهترین ابزارها را با توجه به اهداف فروش شما ارائه کرده است. همچنین، شما میتوانید از تجربه های مشاوران ایونکس در زمینه ی خودکارسازی بازاریابی استفاده کنید تا فروش خود را به شکلی دقیق سازماندهی کرده و بهترین نتایج را کسب کنید.
خدمات اتوماسیون بازاریابی و فروش ایونکس تمام اهداف و نیازهای شما را پوشش میدهند. از این طریق، شما میتوانید در زمان و هزینه صرفه جویی کرده و تجربه ی منحصربه فردی را به مشتریان خود ارائه کنید.
منبع: sanimata