سلامت و تندرستی

اجازه ورود ویروس جهش‌یافته هندی را به کشور ندهیم/نیروهای مسلح مرزهای جنوب‌شرقی را کنترل می‌کنند

معاون وزیر امنیت منطقه و رئیس کمیته امنیتی ، اجتماعی و انضباطی مدیریت بیماری کرونا ، با اشاره به اینکه نگرانی زیادی در مورد ورود ویروس جهش یافته هند در کشور وجود دارد ؛ وی اظهار داشت: در این حالت باید تمام منابع ممکن را امتحان کنیم و با استفاده از تجربه 14 ماه گذشته سریع از قله موجود عبور کنیم و اجازه ورود ویروس جهش یافته هند به کشور را ندهیم.

به گزارش امروزنگار و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، حسین ذوالفقاری در جلسه کمیته روز شنبه (25 مه) در وزارت کشور با حضور دکتر ایرج حریرچی ، معاون وزیر بهداشت و دکتر. علیرضا رئیسی ، معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و سایر اعضای کمیته ، از جمله معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس کنفدراسیون اتحادیه های کارگری ایران ، خاطرنشان کردند که در جلسه کمیته امروز موضوع حاکمیت مورد بحث قرار گرفت. ویروس جهش یافته هند ؛ وی گفت: رئیس جمهور کشورمان امروز موضوع خطر ویروس جهش یافته هند را مطرح کرد و بلافاصله جلسه کمیته امنیتی ، اجتماعی و انضباطی با حضور معاونین وزارت بهداشت و نمایندگان برای بررسی ، ویروس را کنترل و مقابله کنید. “

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: به دلیل خطر ویروس ، کلیه پروازها بین هند و پاکستان تا اطلاع ثانوی لغو شده است ، همچنین افرادی که حدود یک ماه در هند و پاکستان بوده اند و از ورود شهروندان خود به کشور جلوگیری می کنند.

وی در این باره گفت: این موضوع از طریق سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت های هواپیمایی اعلام شده است تا از سوار شدن این افراد به هواپیما جلوگیری کند.

معاون وزیر کشور همچنین تصریح کرد: مسافران هندی و پاکستانی می توانند کشور را ترک کنند.

وی گفت: شهروندان کشورمان که هم اکنون در هند و پاکستان هستند برای بازگشت به ایران باید آزمایش کنند و هنگام بازگشت به ایران مجدداً مراحل آزمایش و قرنطینه اعمال می شود.

رئیس کمیته امنیتی ، اجتماعی و انضباطی کنترل بیماری کرونا در سخنان دیگری به موضوع مهم کنترل مرزهای جنوب شرقی کشور اشاره کرد و گفت: “در این راستا تصمیم گرفته شده که جنوب شرقی به روشی خاص “

وی گفت: بر این اساس ورود هر مسافر از هند و پاکستان ، چه مجاز باشد و چه مجاز نباشد ، از طریق مرزهای آبی و آبی ممنوع است.

ذوالفقاری با اشاره به احتمال انتقال بیماری از طریق دریانوردان خارجی در داخل کشور گفت: تصمیم گرفته شده است که دریانوردان ورودی به بنادر کشور هیچ ارتباطی با کشتی های باری نداشته باشند ، نمایندگان ایرانی با آنها برای مقابله با کرونا تماس بگیرند.

ذوالفقاری در ادامه سخنان خود بر لزوم تقویت اقدامات نظارتی در تمام ورودی های کشور تأکید کرد و گفت: “در این راستا با حمایت جدی هلال احمر ، نیروی انتظامی ، کمیته عالی بهداشت و کنترل دقیق تر توسط وزارتخانه راه و شهرسازی برای شناسایی بیماران و جلوگیری از انتقال آنها به کشور.

موضوع دیگر سخنرانی ذوالفقاری موضوع قرنطینه بود و در همین راستا وی گفت: تصمیم بر این شد که نقاط خاصی در نزدیکی مرزهای زمینی ، هوایی و دریایی کشور برای قرنطینه در نظر گرفته شود.

وی در همین رابطه گفت: هزینه قرنطینه برای مسافران مانند سایر کشورهای جهان بر عهده خود مردم است.

ذوالفقاری با بیان اینکه مسئله مهمی در کنترل بیماری عروق بیماری کرونا قلب مشاهده قرنطینه توسط افراد مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب است گفت: طبق مطالعه ای که طی یک ماه گذشته در کشور انجام شده بیش از 500 هزار مورد تخلف قرنطینه در کشور داشته ایم. “

وی در این زمینه خاطرنشان کرد: تصمیم بر این شد که به کلیه دستگاه های دولتی اجازه دسترسی به سیستم ماسک وزارت بهداشت داده شود ، بنابراین هر کسی که به هر آژانس مراجعه کند می تواند بلافاصله با ثبت نام در سیستم ، وضعیت بیماری خود را ثبت کند.
ذوالفقاری گفت: در صورت خروج از قرنطینه برای افرادی که بیماری بیماری کرونا قلب دارند خدمات ارائه نمی شود و ناجا برای همه 200 هزار تومان جریمه پلاک می کند.

وی گفت: برای افراد فاقد خودرو با هماهنگی وزارت ارتباطات میزان جریمه به صورتحساب تلفن همراه وی و در آخر برای افرادی که خودرو و تلفن ثابت به نام آنها ثبت نشده باشد ؛ مجازات از طریق حساب های بانکی اعمال می شود.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد که سرویس های امنیتی موظفند اطلاعات افراد را برای شناسایی بهتر بیماران بیماری کرونا ثبت کنند. وی گفت: این اقدام شناسایی افراد مبتلا به این بیماری را آسان تر می کند و بازدارندگی خوبی برای افراد متخلف قرنطینه خواهد بود.

رئیس کمیته امنیتی ، اجتماعی و انضباطی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اعلام وزیر کشور به ستاد استانی و شهرستانی و فعال سازی کمیته های نظارتی در مبارزه با کرونا گفت: “امروز ، کشور آماده کنترل موج چهارم بیماری است. “ما امیدواریم که این ارتباط به طور مثر تا ریشه کن شدن بیماری ادامه یابد.

ذوالفقاری همچنین به موضوع انصاف از نظر محدودیت ها اشاره کرد و گفت: مشکلی وجود دارد که برخی از مشاغل و بازاریابان در واقع از محدودیت ها پیروی می کنند و ما شاهد عدم انطباق با برخی دیگر از فعالان بازار هستیم که شکایاتی را ایجاد کرده است.
وی در این باره گفت: “محدودیتهایی باید اعمال شود كه صرفاً محافظت از سلامتی و جان شهروندان عزیز باشد.” زیر همه اقشار از جمله بازار و دفاتر باشید.

معاون وزیر کشور از استانداران سراسر کشور خواسته است هرگونه تخلف را به ستاد مرکزی و سازمانهای نظارتی جهت رسیدگی به موضوع حضور کارمندان در ادارات گزارش دهند.

ذوالفقاری گفت: با توجه به تعداد کارمندان ادارات دولتی در رابطه با وضعیت بیماری آنها ، نهادهای ملی نیز مشمول ستاد استان ها هستند. در تهران ، دفتر استاندار تهران و ستاد سلامت استان تهران مسئول نظارت بر این موضوع در سراسر استان هستند.

سرانجام ، معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: “ما امیدواریم که همه بخش ها ، از جمله فعالیت های اداری و سازمانی ، فرهنگی و اجتماعی ، تجاری ، با تمام محدودیت های اعلام شده مطابقت داشته باشند به طوری که این اوج بیماری در هر کشور جهان رخ داده است به زودی و به سرعت عبور خواهد کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا