اقتصادی

احتمال واردات بنزین درصورت ادامه رویه فعلی مصرف

مدیر هماهنگی و نظارت بر عملیات شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی هشدار داد که تولید و مصرف بنزین به پایان رسیده است اما در حال حاضر برنامه ای برای واردات بنزین وجود ندارد و باید با مدیریت مصرف این وضعیت اصلاح شود.

به گزارش امروزنگار، مروج سعید مداح در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر برنامه ای برای واردات بنزین وجود ندارد، افزود: ما به دنبال اصلاح و مدیریت مصرف هستیم و قرار نیست بنزین وارد کنیم، کما اینکه مصرف به همین صورت است. در حال ورود به یک جاده نامحدود هستند، بنابراین زیرساخت ها باید بهبود یابد و خودروها باید مطابق با استانداردهای کلاس جهانی تولید شوند.

وی ادامه داد: میانگین مصرف خودرو در داخل ساختمان تقریباً سه برابر مصرف استاندارد جهانی است. اگر این شرایط بهتر شود، ناوگان حمل و نقل شهری و مترو توسعه پیدا کند و شرایط بهتر شود، نیازی به واردات نداریم. اما اگر قرار باشد با همین رویه پیش برویم، احتمال واردات بنزین برای سال آینده دور از ذهن نیست. در حالی که امسال این اتفاق نخواهد افتاد، اما ممکن است در سال آینده شاهد واردات بنزین باشیم.

مدیر هماهنگی و نظارت بر عملیات شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به آخرین آمار تولید و مصرف بنزین گفت: در سال 1399 متوسط ​​مصرف 76 میلیون لیتر در روز بود که در سال 1400 به 86 میلیون لیتر در روز رسید. .آره.

وی ادامه داد: امروز در نیمه دوم خرداد 1401 می توان گفت میانگین مصرف در نیمه اول این ماه حدود 102 میلیون لیتر در روز بوده است اما به طور کلی در سال 1401 از ابتدای سال سال، یعنی میانگین مصرف 96 میلیون است.» لیتر در روز.

مروج با اشاره به آخرین وضعیت تولید گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر در حال تعمیر تاسیسات هستیم، میانگین تولید حدود 95 میلیون لیتر در روز است و زمانی که دوره تعمیرات تمام شود این میزان حدود 102 میلیون لیتر است. می توان گفت اگر روند مصرف بنزین به همین منوال پیش برود، اکنون حجم تولید و مصرف در حالت سر به سر است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای تامین گازوئیل مشکلی وجود ندارد، گفت: وضعیت عرضه گازوئیل خوب است و اکنون تولید استاندارد نفت و گاز 44 میلیون لیتر و تا پایان امسال حدود 16 میلیون لیتر است. لیتر نفت و گاز معمولی پالایشگاه اصفهان.» تولید خواهد شد و تولید پالایشگاه تبریز از 2.5 میلیون لیتر در ماه های آینده به پنج میلیون لیتر خواهد رسید. به این ترتیب کل مصرف نفت و گاز کشور که حدود 55 تا 60 میلیون لیتر است از نفت و گاز استاندارد تامین می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا