اقتصادی

اختلالات تولید روزانه نفت به ٥ تا ٦ میلیون بشکه رسید

محاسبات رویترز نشان می دهد که تحریم های عرضه جهانی نفت به دلیل تحریم ها، اختلافات و مشکلات زیرساختی بین پنج تا شش میلیون بشکه در روز رسیده است.

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در 16 مارس اعلام کرد که تحریم‌های آوریل مانع از ورود سه میلیون بشکه در روز نفت روسیه به بازار و بازار در سه ماهه دوم سال 2022 با 700 هزار بشکه در روز کاهش می‌شود. مواجهه با تحریم های غرب علیه مسکو و عدم تمایل خریداران به واردات از روسیه.

تاجران هشدار دادند که بازارهای انرژی هضم ضرر حدود دو میلیون بشکه در روز ناشی از عرضه نفت روسیه را دشوار خواهد کرد زیرا حتی قبل از شروع حمله نظامی روسیه به اوکراین در 24 فوریه، ظرفیت مازاد کمی وجود داشت.

Trans-Oil، اپراتور سیستم خط لوله نفت روسیه، عرضه نفت را محدود کرده است زیرا مخازن ذخیره سازی داخلی به سرعت پر می شوند.

قزاقستان باید تولید نفت خود را 320000 بشکه در روز کاهش دهد که معادل یک پنجم کل تولید است، پس از خسارت طوفان.

برخی از اعضای گروه اوپک پلاس که اکثراً اعضای آفریقایی هستند، در تلاش برای رسیدن به سهمیه تولید هستند در حالی که با کاهش ظرفیت تولید به دلیل خرابکاری و عدم سرمایه گذاری در تولید جدید مواجه هستند. این گروه حدود 1.1 میلیون بشکه در روز کمتر از هدف تولید در فوریه تولید کرد که در مقایسه با 0.97 میلیون بشکه در روز در ژانویه افزایش داشت.

تولید نفت لیبی که در حال حاضر حدود 1.3 میلیون بشکه در روز است، کمتر از سطح 1.6 میلیون بشکه در روز قبل از شروع جنگ داخلی 2011 است که منجر به از دست رفتن تولید موقت بیش از 300000 بشکه در روز شد.

ایران حدود 2.6 میلیون بشکه در روز نفت تولید می کند که حدود 1.2 میلیون بشکه در روز کمتر از سال 2018 است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به طور یکجانبه از برجام خارج شد. کشورهای مذاکره کننده در این توافقنامه سعی در احیای آن دارند که می تواند منجر به تولید بیشتر شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا