اقتصادیمعرفی کسب و کار

ارزهای دیجیتال با پشتوانه قوی

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری غیر از بیت کوین کدامند؟ مهمترین ارزهای دیجیتال دیگری که می توانند بازدهی خوبی ایجاد کنند، کدامند؟ بهترین جایگزین برای بیت کوین چیست؟ آیا سایر ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین توسعه خواهند یافت؟ اگر علاقه مند به سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هستید، در این مقاله ما قصد داریم برترین، محبوب ترین و مهمترین ارزهای دیجیتال غیر از بیت کوین را که ارزهای رمزپایه سودآوری نیز هستند، مورد بحث و شناسایی قرار دهیم.

بهترین آلت کوین ها کدامند و مزایای هرکدام نسبت به بیت کوین چیست؟

از بین این آلت کوین ها اتریوم، ریپل و مونرو بسیار معروف شده اند. به طوری که به نوعی در دنیای ارزهای دیجیتال اتریوم نقش ملکه را بازی میکند. ریپل با صعود چشمگیری که در سال های 2017 و 2018 داشت ارزش کل بازارش بشدت بالا رفت و هم اکنون با ارزش بازاری بیش از 25 میلیارد دلار بعد از بیت کوین و اتریوم حالا به عنوان سومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا شناخته می شود. نکته جالب توجه این هست که صعود ریپل در سال های 2017 و 2018 در حالی اتفاق افتاد که بیت کوین کمی افت قیمت داشت، اما بازار با دید بسیار مثبتی داستان ریپل را از بقیه ارزها جدا کرد. در ادامه لیست ارزهای دیجیتال ترند رو معرفی خواهیم کرد.

1-اتریوم (Ethereum)

اتریوم، جایگزین شماره یک بیت کوین است و از نظر ارزش بازار در رتبه دوم پس از بیت کوین در حدود 60 میلیارد دلار قرار دارد. پس جای تعجب نیست که بسیاری از سرمایه گذاران اتریوم را به عنوان یکی از مهمترین ارزهای دیجیتال به جز بیت کوین، برای سرمایه گذاری طولانی مدت بدانند. واضح است که اتریوم از نظر فنی و تکنولوژی و همچنین پشتیبانی چشمگیر از شرکت های پیشرو در صنعت، از امتیازات خوبی برخوردار است.

در اینجا باید توجه داشته باشیم که اتر نه تنها به عنوان پول نقد دیجیتال بلکه به عنوان یک پلتفرم غیرمتمرکز که می تواند از برنامه های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند پشتیبانی کند، در سال 2015 ایجاد شد. از بلاکچین اتریوم می توان برای ایجاد ارزهای رمزنگاری شده جدید و راه اندازی پروژه های مالی غیرمتمرکز نیز استفاده کرد.

برخلاف خیلی از ارزهای دیجیتال دیگر که با بیتکوین وارد رقابت شده اند، اتریوم به جای رقابت، نقش متمم بیتکوین را ایفا می کند. درواقع اتریوم (Ethereum)  با نماد ETH ایده جذاب بلاک چین بیت کوین را برداشته است. و پلتفرمی ساخته تا از این ایده جذاب بتوان برای کارهای دیگر نظیر قراردهای هوشمند هم استفاده کرد.

2-لایت کوین (Litecoin)

لایت کوین (Litecoin) یا به اختصار LTC، بعد از بیت کوین که طلای ارزهای دیجیتال است، مانند لوگوی خود به عنوان نقره ی همتای خود بیت کوین شناخته می شود. قطعاً یکی از مهمترین ارزهای رمزنگاری شده به غیر از بیت کوین است. این بازیکن برجسته در فضای رمزنگاری و ارزهای دیجیتال در سال 2011 توسط یک فارغ التحصیل MIT و مهندس سابق گوگل به نام چارلی لی ایجاد شده است. لایت کوین یک شبکه متن باز و ارز دیجیتالی غیرمتمرکز و همتا به همتا مبتنی بر بلاک چین است.

لایت کوین ساده ترین شبکه برای افرادی است که قصد انتقال مقادیر کمتر پول را دارند. درواقع هدف لایت کوین ایجاد ارزی برای مقاصد روزمره تر و ارزان تر است. اگرچه در طول سال ها اخبار در مورد لایت کوین به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، اما حقیقت این است که لایت کوین یکی از ارزهای رمزپایه است که به طور گسترده ای در بخش مالی پذیرفته شده است و برای ماندن در اینجا حضور دارد. لایت کوین در سال 2017 به بالاترین قیمت تاریخش یعنی ۳۲۰ دلار رسید و هم اکنون نزدیک به 80 دلار قیمت دارد.

3-تتر (Tether)

در اینجا باید توجه داشته باشیم که استیبل کوین ها با ارزهای سنتی فیات پشتیبانی می شوند که برای به حداقل رساندن نوسانات و جذب سرمایه گذاران با احتیاط بیشتر به بازار ارزهای دیجیتال طراحی شده است. فراموش نکنیم که به دلیل نوسانات زیاد ارزهای دیجیتال، قیمت های آن ها می توانند 10-20٪ در یک روز معاملاتی افزایش یا کاهش پیدا کنند. در این حالت، تتر به دلار آمریکا متصل است. که قاعدتا باید برابر با کوین های USDT (همان دلار تتر که بارها قیمت آن را شنیده اید) در گردش، دلار آمریکا به عنوان پشتوانه در ذخایر نگهداری شده باشد. در حال حاضر حدود 19 میلیارد دلار، دلار تتر در گردش است.

4-ریپل (Ripple)

ریپل(Ripple) با نماد XRP، با رتبه 3 ارزهای دیجیتال بر اساس ارزش بازار یکی از ارزهای رمزنگاری شده پیشرو به غیر از بیت کوین است.

ریپل یک رمزنگاری و یک شبکه همزمان است که برای جابجایی پول در سراسر کره زمین و بدون نیاز به اشخاص ثالث استفاده می شود. در حقیقت، ریپل یکی از ارزهای رمزنگاری شده است که به طور گسترده برای اجرای پرداخت های برون مرزی استفاده می شود. و با زمان پردازش سریع حدود 3-5 ثانیه و هزینه های معامله کم، ریپل یکی از اصلی ترین رقبای سیستم SWIFT فعلی است که توسط بانک های مرکزی و موسسات مالی بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

واحد پول بومی ریپل،  XRP (با ارزشی در حدود 28 میلیارد دلار) با قیمت 0.6 دلار معامله می شود. توجه داشته باشید که برخلاف اکثر ارزهای رمزپایه دیگر، نیازی به استخراج ریپل نیست.

برخی از دلالان فکر می کنند ریپل می تواند تا سال 2023 کوین 25 دلاری را از آن خود کند. بنابراین، ریپل فرصت خوبی برای معامله گران برای خرید کم و فروش بالا در آینده است.

در پایان، یک سرمایه گذاری خوب در واقع ارزیابی ریسک ها است. در حالت ایده آل، شما می خواهید در معرض خطر قرار بگیرید و در عین حال سود را به حداکثر برسانید. ریپل کاملا متناسب با این استراتژی است. اکنون می توانید با پرداخت کمتر از 0.70 دلار در هر کوین در این شبکه پرداخت جهانی سرمایه گذاری کنید. بنابراین برای چند صد دلار می توانید مقدار قابل توجهی از ریپل را به پرتفوی خود اضافه کنید.

آیا ریپل رقیب بیت کوین است؟

شاید کمی اغراق آمیز باشد اما حالا که ارز رمزنگاری شده ریپل دارد زحمت نقل و انتقال ارزهای واقعی مثل دلار را در بین حساب های مشتریانش می کشد، در واقع بستری فراهم می کند که خود بانک ها و موسسات مالی بزرگ هم بتوانند از آن استفاده کنند و بعید نیست به زودی شاهد این باشیم که شرکت های بزرگ و تجار برای معاملاتشان بجای اینکه یورو و دلار را از طریق بانک بفرستند، به سراغ ارز دیجیتال ریپل بیایند تا با هزینه کمتر و سرعت بیشتری ارز مورد نظرشان را منتقل کنند. بنابراین ریپل می تواند انقلابی در زمینه نقل و انتقال پول های درشت در جهان راه بیندازد و شرکت ها و بیزینس ها را به خود جذب کند.

5-مونرو (Monero)

منشا مورنو که در سال 2014 راه اندازی شد، می تواند به Bytecoin بازگردد زمانی که یک عضو ناشناس کد Bytecoin را فورک کرد (به معنای شاخه) و مونرو را ایجاد کرد. ارز دیجیتال مونرو (Monero) با نماد XMR تقریبا تمام مزایای خوب ارز دیجیتال بیت کوین را در خود دارد. اما از نظر امنیتی سازنده های مونرو تصمیم گرفته اند از رمزگذاری مخصوص استفاده کنند که امنیت بسیار بالاتری به ارمغان می اورد. و البته یک مورد مهم دیگه را نیز به مونرو می افزاید و آن 100% ناشناس بودن مبدا و مقصد و میزان پول منتقل شده است.

البته ارز دیجیتال بیت کوین هم از امکان ناشناس بودن طرف های معامله بهره می برد اما ارز مونرو خواسته این مورد را به نهایت برساند و در واقع مزیت اصلی ارز دیجیتال مونرو به ارزهای دیجیتال دیگر در همین امنیت و ناشناس باقی ماندن بر می گردد. مونرو علاوه بر هدف معاملات خصوصی و ناشناس بودن، تمرکز زیادی هم بر غیرمتمرکز بودن و مقیاس پذیری دارد. مونرو از یک تأیید امضای منحصر به فرد برای محافظت از کاربران و هویت آنها در همه زمان ها استفاده می کند، و این رمز ارز را با استفاده از رمزنگاری پیشرفته، 100٪ امن، خصوصی و کاملا غیرقابل ردیابی می کند.

سخن آخر

در این مقاله با هم آموختیم که دنیای ارزهای دیجیتال تنها محدود به بیت کوین نیست. اما برای سرمایه گذاری بر روی سایر ارزهای دیجیتال باید خیلی دقت کنید، چرا که در میان آن ها پروژه ها با ارزهایی برای کلاه برداری آمده اند و شما را به سرمایه گذاری دعوت می کنند. ارزهای دیجیتالی که در این مقاله با آن ها آشنا شدید همگی پروژه های موفق، قابل اعتماد و دارای اعتبارند. اما اینکه روی کدام یک سرمایه گذاری کنید سوالی است که خود باید پس از تحقیقات کافی بنیادین راجع به ارز مورد نظر راجع به آن تصمیم بگیرید. سپس باید با دانش تکنیکال نقطه ورود مناسب را پیدا کنید تا به سود برسید.

دکمه بازگشت به بالا