اقتصادی

از حذف عوارض صادراتی مرغ تا علت گرانی برخی صیفی جات

در هفته جاری اخبار مهمی در بخش کشاورزی منتشر شد که یکی از مهمترین آنها لغو عوارض صادرات مرغ است.

به گزارش امروزنگار، هفته جاری در بخش کشاورزی با خبر «مصرف سرانه تخم مرغ به 15 کیلوگرم» آغاز شد. رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار تهران با اشاره به اینکه سرانه مصرف تخم مرغ در کشور به 15 کیلوگرم رسیده است، گفت: هزینه هر کیلوگرم تخم مرغ برای مرغداران 43 هزار تومان و تخم مرغ است. در بازار قیمتی وجود دارد که کمترین آنها خرید و فروش می شود.

از دیگر اخبار منتشر شده در این مطلب «ثبات در بازار میوه و صیفی» بود. مشاهدات میدانی نشان داد که بازار میوه و تره بار نسبت به هفته گذشته با ثبات بوده اما همچنان قیمت برخی اقلام برای مصرف کنندگان بالاست.

«ورودی است اما نقدینگی وجود ندارد» نیز در این هفته منتشر شد. رئیس هیئت مدیره انجمن مردان گاو با اشاره به اینکه صادرات دام سنگین وجود ندارد، گفت: مشکلی در تامین نهاده های دامی نداریم، در واقع نهاده ها وجود دارد اما نقدینگی وجود ندارد.

خبر دیگری در این مطلب منتشر شده است: «700 سال طول می کشد تا یک سانتی متر خاک تشکیل شود». وزیر جهاد کشاورزی در روز جهانی خاک اعلام کرد که برنامه های زیادی از جمله کاشت یک میلیارد اصله نهال برای حفاظت از خاک داریم.

خبر اینکه «استفاده از سموم دوستدار محیط زیست در دستور کار قرار گیرد» نیز این هفته در معاونت جهاد کشاورزی منتشر شد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه حفاظت از جنگل واقعاً حفاظت از خاک است، گفت: گفت باید. برای حفاظت از منابع خاک کشور باید از سموم سازگار با محیط زیست استفاده کند.

«تخصیص ردیف بودجه مستقل برای حفاظت خاک در سال آینده» نیز در این هفته منتشر شد. معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه امیدواریم با کمک همه نهادهای مرتبط، حکمرانی یکپارچه در مدیریت خاک داشته باشیم، از در نظر گرفتن ردیف مستقل حفاظت خاک در بودجه سال آینده خبر داد. .

خبر دیگر این هفته خبری با تیتر «اراضی کشاورزی نباید به شهر تبدیل شود» بود. رئیس انجمن خاک شناسی ایران از حفاظت از زمین های کشاورزی و عدم اختصاص این زمین ها به توسعه مسکن خبر داد.

از جمله اخبار مهمی که در هفته جاری در حوزه کشاورزی منتشر شد، علت افزایش قیمت برخی محصولات کشاورزی بود. رئیس اتحادیه میوه و تره بار فروشان تهران می گوید: در فصل سرما قیمت محصولات کشاورزی اندکی افزایش می یابد زیرا هزینه ها افزایش می یابد و محصولات دیرتر در دسترس هستند.

آخرین خبر در بخش کشاورزی در هفته جاری «صفر شدن مشکلات صادرات مرغ» بود معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه با توجه به تداوم و سیاست‌گذاری منظم در حوزه تولید گوشت مرغ و همچنین، گفت: با توجه به حمایت بخش تولید، صادرات مرغ گوشتی پیگیری جدی صورت گرفته و با حذف عوارض صادراتی می توان صادرات انجام داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا