اقتصادی

استان مرکزی می‌تواند در تولید زیرساخت مولد برق تجدیدپذیر پیشتاز باشد

امروزنگار/مرکزی استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی به دنبال ظرفیت های بالا در تولید تجهیزات و زیرساخت تولید برق تجدیدپذیر است و می تواند در این حوزه پیشتاز باشد.

فرزاد مخلص‌الائمه ۱۴ بهمن در آیین افتتاح خط جدید و مدرن منسوجات الیاف شیشه در مجتمع کارخانجات ساینا دلیجان که همزمان با ایام دهه فجر انجام شد با بیان اینکه به میانه دهه پنجم انقلاب نزدیک می شویم اظهار کرد: این یک میانه منحصر به فرد است، در حالی به میانه دهه پنجم می رسیم و درحالی گام دوم انقلاب را برمی داریم که بسیاری از انقلاب های مهم و معاصر جهان نتوانستند از دهه سوم عمر خود عبور کنند. مهمترین ورق از اوراق کتاب قطور تاریخ در ایام الله دهه فجر رقم خورده است و یک دوره مستبد و فاسد به دست نهضت امام راحل سرنگون شد. 

وی افزود: نظام رسانه ای غرب تلاش می کند ادراک و القا جامعه را تغییر دهد و  اجازه ندهد پیشرفت ها دیده شود، اما تاکنون موفق نشده است. رسانه های ضدانقلاب تلاش می کنند توان کشور و مدیریت کشور را ضعیف نشان دهند. 

مخلص‌الائمه تاکید کرد: به دنبال به سرانجام رساندن کلنگ هایی هستیم که در ادوار گذشته بر زمین زده شده و به نتیجه نرسیده است و به همین دلیل از کلنگ‌زنی جدید بیم داریم. 

وی با اشاره به حوزه انرژی با اشاره به اینکه شرکت گاز متعهد به تامین گاز صنایع به مدت ۸ ماه در سال است بیان کرد: در این حوزه به نفع صنعت در تابستان و  زمستان، محدودیت هایی برای باقی بخش ها ایجاد شد تا صنایع دچار مشکل نشوند. 

استاندار مرکزی ادامه داد: با توجه به اینکه منابع تمام شدنی از جمله گاز و نفت یکروز تمام می شوند لذا از صنعتگران تقاصا داریم خود را به منایع تمام شدنی و پایان پذیر متصل نکنند و در حوزه انرژی تجدیدپذیر و تمام نشدنی سرمایه گذاری کنند که یک کار سودآور نیز هست. استان مرکزی به دنبال ظرفیت های بالا در تولید تجهیزات و زیرساخت تولید برق تجدیدپذیر است و می تواند در این حوزه پیشتاز باشد. 

وی خاطرنشان کرد: ایران در توسعه بهره برداری گاز به شدت تلاش کرده و در توسعه پوشش گاز برای مصرف خانگی رتبه اول در جهان با فاصله زیاد از باقی کشورها دارد. 

مخلص الائمه بیان کرد: هفته گذشته مهمترین رویدادهای اقتصادی و اقتصاد صنعتی استان در تاریخ صنعت این استان با حضور گروهی اقتصادی در حوزه صنعت دریا شکل گرفت و ستاد معین اقتصاد دریا در استان تشکیل شد. استان مرکزی در زنجیره راهبردی اقتصاد دریا می تواند نقش آفرین باشد و دلیجان به عنوان شهر صنعتی مهم استان می تواند در این حوزه فعالیت داشته باشد. 

بهروز محمدی، مدیرعامل مجتمع کارخانجات ساینا دلیجان نیز در این نشست اظهار کرد: ۳۰ دی ماه سال گذشته کلنگ این واحد بر زمین زده شد که امروز بنابر قولی که داده بودیم به بهره برداری رسید، با افتتاح این واحد زنجیره تولید مصنوعات الیاف شیشه برای استفاده دنیا تکمیل شد. 

وی ادامه داد: مجتمع کارخانجات ساینا دلیجان سال گذشته و امسال بالغ بر ۴۸ میلیون دلار صادرات داشته و اگر موانع حاکمیتی پیش رو برداشته شود این واحد ظرفیت صادرات ۱۰۰ میلیون دلاری را دارد. 

محمدی تاکید کرد: با افتتاح این واحد ۱۵۰ اشتغال جدید اضافه خواهد شد و میزان اشتغال این مجتمع به هزار نفر می رسد. 

وی خود را سرباز صنعت عنوان کرد و گفت: تحریم های داخلی مانع افتتاح زودتر این پروژه شد، بخش خصوصی با توجه به مشکلاتی از جمله در حوزه انرژی نیاز به حمایت حاکمیت دارد. 

محمدی ادامه داد: این واحد با سرمایه گذاری ۲ و هشت دهم میلیون دلار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا