اقتصادی

اسلامی: برای بودن در کنار صنعت غذایی و کشاورزی اعلام آمادگی می‌کنیم

اسلامی: آمادگی داریم در کنار صنعت غذا و کشاورزی باشیم

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تاکید می کنیم برای صنعت غذا و کشاورزی آمادگی داریم تا زنجیره غذایی در فرآیندهای صنعتی و تولیدی که ایجاد می شود موفق شود. امیدوارم این رابطه به خوبی انجام شود.

اسلامی: آمادگی داریم در کنار صنعت غذا و کشاورزی باشیم

به گزارش امروزنگار، محمد اسلامی در همایش توسعه کاربرد تشعشعات در صنایع غذایی که صبح سه شنبه در سازمان انرژی اتمی برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه غذا و امنیت غذایی و افزایش ظرفیت از مزرعه تا میز کار می کنیم. از پرتوها برای جایگزینی وضعیت فعلی خود استفاده کنیم. میزان ضایعات در مواد غذایی و کشاورزی زیاد است و مهم ترین گام در این مورد حذف ضایعات به نحوی است.
وی ادامه داد: صرف نظر از تاثیرات و تاثیرات سیاسی در بخش صادرات مواد غذایی، نبود ظرفیت توسعه استفاده از تشعشعات باعث شده بسیاری از محصولات ما بازگردانده شوند و این یک فاجعه برای کشور است. بر اساس بررسی های انجام شده، دروازه قطب توسعه تیرآهن و کارکرد آنها را شناسایی می کنیم که از این طریق از علاقمندان به سرمایه گذاری و مشارکت در این بخش با سازمان دعوت می کنیم. این بخش مهم از توسعه استفاده از تشعشعات در این راستا قرار ندارد و تاثیر توسعه استفاده از تشعشعات در زندگی انسان را در نظر نگرفته است و از تاثیر اقتصادی فناوری هسته ای غافل شدیم. ما غنی سازی هسته ای را می دانیم و با وجود اینکه هر روز می گوییم به دنبال سلاح هسته ای نیستیم، استراتژی امنیت ملی ما چنین اقدامی را تعریف نمی کند، اما ادعاهای زنان همچنان ادامه دارد. تا زمانی که این ویژگی را اجرا نکنیم، انگشت اتهام را به سمت ما دراز خواهند کرد.
وی ادامه داد: توسعه ایستگاه های رادیویی گام دیگری به موازات استفاده از تشعشعات است. دیروز در بازدیدی که از شرکت ایزوتوپ پارس داشتم از سه رادیو داروی جدید رونمایی کردیم که انشالله پژوهشکده آنها را در اختیار شرکت ایزوتوپ پارس قرار خواهد داد تا فرآیندهای تکمیلی برای اخذ مجوز و گنجاندن آنها در داروسازی انجام شود. کشور و زنجیره پزشکی
اسلامی گفت: در بحث تلاش برای بهره برداری از پتانسیل تشعشعات در تولید برق و آب شیرین کن ها. در لایحه 1401 ما پیشنهاد ایجاد 10000 مگاوات جدید نیروگاه هسته ای جدید را دادیم و امیدواریم که قانونگذاران و سایرین به ما کمک کنند در مدت 15 سال 40 میلیارد دلار سرمایه گذاری کنیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: از دیگر اقدامات ما تمرکز بر تحقیق و توسعه منابع انسانی است تا بهره برداری از نیروی انسانی لازم در چرخه تخصصی، عملی و اثربخش در دستور کار قرار گیرد. سند جامعی که برای سازمان انرژی اتمی تهیه می شود، بر توسعه نیروی انسانی و تحقیقات همزمان متمرکز است و ما به این حوزه توجه ویژه ای خواهیم داشت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا