اقتصادی

افزایش صادرات به قطر – امروزنگار

مدیرکل گمرک بوشهر از اختصاص دو مجوز گمرکی ویژه گمرک دیر به عنوان مهمترین پایانه صادراتی و ترانزیتی کالا از کشورمان به قطر خبر داد.

به گزارش امروزنگار، علی سلیمانی گفت: با تایید گمرک جمهوری اسلامی ایران، مجوز تشریفات گمرکی «ترانزیت با مبدا خارجی» و رویه «بلیط ورودی (ترانزیت)» به شهرستان دیر صادر شد. گمرک. فعالان اقتصادی و متقاضیان ترانزیت خارجی از گمرک دیر دیگر نیازی به مراجعه به گمرک بوشهر ندارند و می توانند کالاهای خود را مستقیماً از طریق گمرک بندر دیر حمل کنند.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرکات استان بوشهر خاطرنشان کرد: مجوزهای مذکور علاوه بر اخذ ارز و تسهیل تجارت و بازرگانی موجب کاهش هزینه های اخذ و اشتغال پایدار و رونق اقتصادی در این منطقه می شود.

سلیمانی یادآور شد: بندر دیر به دلیل قرار گرفتن در میان بنادر ایران در خلیج فارس کمترین فاصله را با بندر الرویس قطر دارد که منجر به افزایش صادرات از این گمرک به قطر شد.

من باید بگویم؛ کارنه TIR یک سند گمرکی است که برای ترانزیت بین المللی کالا در چارچوب کنوانسیون TIR در کشور مبدا صادر می شود و کالا از طریق آن با وسیله نقلیه جاده ای آنلاین و موم شده از قلمرو کشورهای بین آنها عبور می کند. ، نیازی به انجام تشریفات گمرکی مربوط به ترانزیت در مرزهای ورودی و خروجی آن کشورها طبق قوانین داخلی آنها نخواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا