اقتصادی

افزایش چشمگیر صادرات به عراق از مسیر دریایی بندر خرمشهر

امروزنگار/خوزستان مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: با توجه به محدودیت ظرفیت گمرکات عراق در پذیرش همزمان کالاهای تجاری و زائران و نزدیک شدن به اربعین حسینی، حجم مبادلات و تردد کالاهای صادراتی از دریای مسیر. بنادر خرمشهر به عراق افزایش چشمگیری داشته است.

نورالله اسعدی در گفت وگو با امروزنگار، با اشاره به صادرات از مسیر دریایی بنادر خرمشهر، اظهار کرد: با توجه به محدودیت ظرفیت گمرکات عراق در پذیرش همزمان کالاهای تجاری و زائران و نزدیک شدن به اربعین حسینی، صادرات به عراق انجام می شود. از طریق مسیر دریایی خرمشهر افزایش یافته و در حال انجام است.

وی افزود: شرایط مرزی عراق به گونه ای است که در برخی از مرزهای زمینی شاهد توقف صادرات بوده ایم و به همین دلیل حجم مبادلات و تردد کالاهای صادراتی از مسیر دریایی بندر افزایش چشمگیری داشته است. خرمشهر به عراق.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: با توجه به زیرساخت های مناسب و امکانات مدرن بارگیری و تخلیه در بندر خرمشهر، صاحبان کالاهای صادراتی و کامیون ها می توانند کالاهای خود را از مسیر دریایی بندر خرمشهر به کشور عراق صادر کنند.

اسعدی با بیان اینکه بندر خرمشهر آماده ارائه هر نوع خدمات به صاحبان کالا است، گفت: امیدواریم صادرات کالاهای تجاری از مسیر دریایی بندر خرمشهر به کشورهای حوزه خلیج فارس همچنان توسعه یابد. فعالیت های خرمشهر و برای ترویج. بندر.

وی با اشاره به مزیت های ویژه بندر خرمشهر به دلیل قرار گرفتن در منطقه آزاد اروند گفت: دارای 20 لات، 230 هکتار مساحت، تجهیزات پیشرفته، استفاده از سیستم حمل و نقل چند وجهی و ارتباط با کریدور امام است. بنادر خمینی در بندر خرمشهر. ) سومین بندر آزاد کشور در خلیج فارس محسوب می شود و از ظرفیت بسیار بالایی برای صادرات به عراق برخوردار است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا