سلامت و تندرستی

التهاب و خارش پوست را با 7 روش تضمینی، درمان کنید

گاهی اوقات پوست به هر دلیلی شروع به لایه برداری می کند، مشکلی که بسیار ناراحت کننده است و در بیشتر مواقع در فعالیت های روزانه فرد اختلال ایجاد می کند. اگر به دنبال علت خارش هستید، باید بگوییم که ممکن است پزشکان حتی دلایل مشابهی برای این علائم و نشانه ها نداشته باشند و باید آزمایش های مختلفی انجام شود. اما التهاب و آلرژی های پوستی از اولین مقصران این عارضه هستند که راه های درمان آن ها را باید طبق دستور پزشک دنبال کرد. اما در این مقاله سعی شده است برخی از راه حل های کلی که اغلب به عنوان راهی برای خلاص شدن از خارش پوست استفاده می شود، بررسی شود. با ما در سفری اکتشافی به سمت خارش پوست همراه باشید.

  1. از کرم ها و لوسیون های با کیفیت بالا استفاده کنید

درمان التهاب و خارش پوست با ۷ روش تضمینی

شما باید لوازم آرایشی خود را از برندهای معتبر انتخاب کنید. در حال حاضر چند شرکت خوب از ایران محصولات خوبی در این زمینه تولید می کنند و در این روزها که نرخ ارز و دلار بالاست، انگیزه خوبی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی مرغوب هستند و اکنون می خواهیم برند آنها را تبلیغ کنیم و محصولات باکیفیت وارد کشور شوند. . انواع لوازم آرایشی گیاهی با قیمت مناسب. بنابراین برای کاهش التهاب پوست و خارش پوست می توانید لوسین ها و کرم های گیاهی آنها را امتحان کنید.

  1. چای سبز بخورید

استفاده از چای سبز یک داروی گیاهی خانگی برای بیماری ها و مشکلات پوستی به ویژه التهاب و خارش است. این مایع سبز رنگ حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان های زیادی است که خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی دارند و به همین دلیل یکی از بهترین راه ها برای درمان خارش است. اما فراموش نکنید که چای سبز برای خارش و التهاب پوست باید به صورت محدود مصرف شود در غیر این صورت اثر دیگری خواهد داشت و منجر به التهاب پوست می شود. می توانید در حین نوشیدن چای سبز را پودر کرده و روی ناحیه آسیب دیده بمالید و بعد از 5 دقیقه پوست خود را بشویید. یا برگ های چای سبز را بشویید و در آب بجوشانید و پس از جوش آمدن، مخلوط را خنک کرده و روی پوست بمالید.

  1. لباس سبک بپوشید

پوشیدن لباس های سبک می تواند پوست شما را خنک نگه دارد و با حرکت دادن هوا در آنها، احساس خارش را کاهش دهد. لباس های نخی معمولا می توانند به حرکت بهتر هوا کمک کنند، بنابراین بهتر است به دنبال لباس هایی باشید که مواد مصنوعی دارند. این لباس ها معمولا پوست شما را خارش و حساس می کنند.

  1. گیاه آلوئه ورا، محبوب همه شرکت های آرایشی و بهداشتی

درمان التهاب و خارش پوست با ۷ روش تضمینی

آلوئه ورا و عصاره آن به رفع خارش پوست و درمان سوختگی، بریدگی و حتی آفتاب سوختگی کمک می کند. عصاره این گیاه در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی یافت می شود و به تسکین خارش پوست، کهیر و قرمزی پوست کمک می کند. به عنوان مثال، با خرید محصولات پوست و مو سینره، البته انواع اصلی آنها انتخاب خوبی برای خداحافظی با التهاب پوست است. این محصولات با استفاده از عصاره آلوئه ورا و فرمولاسیون مناسب، نتیجه مطلوب را در مدت زمان کوتاهی ایجاد می کنند.

  1. دوش آب گرم

می توانید از آب ولرم در وان و از نمک حمام یا جوش شیرین در وان استفاده کنید. خارش مزمن پوست را تسکین می دهد، در حالی که دوش آب سرد می تواند پوست شما را تسکین دهد. در دوش آب گرم یا سرد، بهتر است از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید و پوست خود را به طور کامل نشویید. سپس باید پوست را کاملاً بشویید. در نهایت می توانید پوست را به آرامی خشک کنید و از مرطوب کننده استفاده کنید.

  1. نوشیدن مقدار زیادی آب

آب فراوان به کاهش سریع علائم خارش و التهاب کمک می کند. 70 درصد بدن ما از آب تشکیل شده است و این آب در سراسر بدن پخش می شود و نقش حیاتی در حفظ گردش خون دارد. اگر بدن خود را به اندازه کافی هیدراته نگه دارید، بسیاری از مشکلات پوستی مانند آلرژی از بین خواهند رفت. معمولاً خارش پوست و آلرژی؛ آنها بیشتر از سایر پوست ها خشن تر هستند و رطوبت کافی دریافت نمی کنند. ضایعات پوستی در آنها تشدید شده و باعث ایجاد چین و چروک های دائمی روی پوست می شود.

نوشیدن آب همچنین به کاهش گرما و خنک شدن بدن شما کمک می کند و می تواند آلرژی های ناشی از تغییرات آب و هوایی را کاهش دهد. برای تعادل بدن باید بر اساس وزنتان آب بنوشید. مردان به ۲ تا ۳ لیتر آب در روز و زنان به دو یا دو و نیم لیتر آب برای حفظ فعالیت های خود نیاز دارند.

  1. مشاوره تخصصی، اولین قدم مهم

درست است که راه های خوبی برای کاهش التهاب و خارش پوست وجود دارد، اما اگر خارش و التهاب تشدید شد، خوددرمانی را کنار بگذارید و با پزشک متخصص مجرب مشورت کنید تا کارهای لازم را برای بهبود وضعیت شما انجام دهد. . یعنی این مرحله اولین کاری است که باید برای بهبود یک عضو مهم و حساس بدن (پوست) انجام داد.

نویسنده: وحیده امینی

* گزارش مستعار

دکمه بازگشت به بالا