جامعهمعرفی کسب و کار

انتخاب پرستار سالمند روازنه یا شبانه روزی

انتخاب بین پرستار روزانه یا پرستار شبانه روزی سالمند، مساله ای است که حین استخدام پرستار برای والدین تان ذهن شما را درگیر کرده است. پرستاران از نظر زمان کار به دو گروه شبانه روزی و روزانه تقسیم بندی می شوند. نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل برای سالمندانی که تنها زندگی می کنند و دارای ناتوانی هستند می تواند گزینه ی مناسبی باشد. اما درصورتی که سالمندان نیاز به کمک در کارهای روزانه داشته باشند، می توان پرستار سالمند روزانه استخدام نمود.

این دو گروه از لحاظ زمان کاری و نوع فعالیت با یکدیگر فرق دارند. انتخاب بین این دو نیرو کارآمد به نیاز شما بستگی دارد. در ادامه درباره شرایط کاری این دو پرستار صحبت می کنیم، مقاله ما را از دست ندهید.

پرستار شبانه روزی کیست؟

در پاسخ به سوال پرستار شبانه روزی بهتر است یا پرستار روزانه، کار و مهارت های این دو گروه را با یکدیگر مقایسه می کنیم. پرستار شبانه روز یک نیرو حرفه ای است، که در تمام ساعات شبانه و روز از جمله؛ شب ها، آخر هفته ها و تعطیلات، به بیماران مراقبت ارائه می دهد.

انتخاب پرستار سالمند روازنه یا شبانه روزی

این نوع پرستاری از اهمیت به سزایی برخوردار است، زیرا بیماری ها و حوادث ناگهانی هیچ وقت به زمان یا روز های خاصی محدود نیستند. پرستاران شبانه روز معمولاً در محیط های پربار از جمله؛ بیمارستان ها، واحد های مراقبت ویژه، مراکز بهداشتی، خانه های سالمندان و مراکز مراقبت از بیماران خارج از بیمارستان فعالیت می کنند.

آن ها مسئولیت های گسترده ای نظیر؛ ارائه مراقبت به بیماران در تمام طول شبانه روز، اندازه گیری فشار خون و دمای بدن، تزریق دارو ها، تعقیب و نظارت بر علائم حیاتی بیماران و ارائه پشتیبانی روانی و اجتماعی به بیماران و خانواده هایشان را بر عهده دارند.

پرستار روزانه کیست؟

پرستار روزانه یک حرفه ای و کاربلد در زمینه مراقبت از سالمندان می باشد، که در ساعات اداری و روزانه فعالیت می کند. این گروه از پرستاران در زمان هایی که اعضای خانواده در بیرون از خانه مشغول هستند، مسئولیت مراقبت از  سالمندان را بر عهده می گیرند.

پرستاران روزانه طیف گسترده ای از مراقبت های درمانی برای سالمند را انجام می دهند. انجام فعالیت های پزشکی نظیر؛ تغییر بند ها، انجام آزمون های پزشکی، ارائه مشاوره و آموزش به بیماران و خانواده هایشان از خدمات اصلی این گروه است.

 

تفاوت های پرستار شبانه روزی با روزانه

اگر می خواهید این پرسش را از نظر علم پزشکی مورد بررسی قرار دهید، با کارشناسان و شرکت های معتبر در ارتباط باشید. شرکت خدمات مراقبتی کیان مهر در تهران یکی از بهترین شرکت ها جهت اعزام پرستار سالمند به منازل شما می باشد. پرستار شبانه روزی و پرستار روزانه، هر دو حرفه ای هستند، اما از لحاظ شرایط کاری با یکدیگر تفاوت های بسیاری دارند. در زیر به بررسی تفاوت های اصلی این دو گروه می پردازیم؛

  • ساعات کار: همانطور که در مطالب بالا نیز اشاره شد، پرستاران شبانه روزی در تمام ساعات شبانه روز فعالیت می کنند، اما پرستاران روزانه از نظر ساعات کاری محدود هستند.
  • نوع مراقبت: پرستاران شبانه روزی معمولاً با موارد اورژانسی، نیاز های فوری بیماران و موارد پیچیده تر مواجه می شوند، در حالی که پرستاران روزانه بیشتر در ارائه مراقبت های روزمره، انجام فعالیت های پزشکی معمولی و ارائه آموزش به بیماران و خانواده هایشان مشغول هستند.
  • توانمندی ها: پرستاران شبانه روزی باید دارای توانایی های خاصی مانند؛ تصمیم گیری سریع در شرایط اورژانسی و کار در شرایط استرس زا باشند. در صورتی که پرستاران روزانه با تکیه بر مهارت های ارتباطی خود، از پی مراقبت های مستمر فرد بر می آیند.

 هر دو نوع پرستار نقش بسیار حیاتی در ارائه مراقبت به بیماران دارند و با توجه به نیازهای مختلف بیماران، هر یک از آن ها نقش مهمی در بهبودی بیماران ایفا می کنند.

سخن پایانی

در مقاله بالا به سوال پرستار شبانه روزی بهتر است یا پرستار روزانه؟ پاسخ دادیم. اگر می خواهید در طول روز پرستار مراقب پدر یا مادرتان باشد، فرد منتخب خود را از گروه روزانه انتخاب کنید. در غیر این صورت پیشنهاد ما پرستاران شبانه روزی می باشد.

دکمه بازگشت به بالا