سلامت و تندرستی

انجام پیوند عصب ۸۰ سانتی‌متری به دست کودک ۷ ساله در بیمارستان طالقانی تهران

انجام پیوند عصب ۸۰ سانتی‌متری به دست کودک ۷ ساله در بیمارستان طالقانی تهران

آیت الله طالقانی فوق تخصص جراحی عروق بیمارستان از پیوند عصب با موفقیت به بازوی کودکی خبر داد که حدود شش ماه پیش بر اثر تصادف دستش از ناحیه کتف از بین رفته بود.

به گزارش امروزنگار، دکتر محمدحسنی فوق تخصص جراحی عروق بیمارستان طالقانی و از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: این پسر بچه هفت ساله اهل شهرستان آمل بود. ناحیه شانه

به گفته این عضو هیئت علمی، در پی این حادثه نوزاد 17 شهریورماه به بیمارستان آمل منتقل شد و کادر پزشکی اقدامات درمانی لازم، قطع خونریزی و نگهداری از اندام قطع شده را در کمترین زمان ممکن انجام دادند. طالقانی به بیمارستانی در تهران منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد: کادر جراحی بیمارستان بلافاصله پس از انتقال کودک به بیمارستان طالقانی (کمتر از 10 ساعت پس از حادثه) عمل جراحی دست را انجام دادند. موفق باشید.

در مورد پیوند، دکتر. محمدحسنی: اندام فوقانی کودک کاملا از بین رفته بود، در اتاق عمل کاملا شسته شد و شب اول موفق به بازسازی و گرفتن شریان و رگ بیمار شدیم و خوشبختانه باقی ماند.

به گفته این فوق تخصص جراحی عروق، به دلیل وسعت آسیب، عفونت در ناحیه زخم وجود داشت که با شستشوی مکرر و رفع فشار زخم در اتاق عمل، درمان شد. در نهایت پس از دو ماه عفونت و کنترل زخم بهبود یافت، رگ‌ها و رگ‌های بیمار باز شد و اندام فوقانی کودک حفظ شد.

دکتر دکتر با اشاره به پیوند عصب انجام شده حدود شش ماه پس از پیوند اولیه در این نوزاد. حسنی افزود: در مرحله دوم درمان بیمار تحت عمل پیوند عصب قرار گرفت و امیدواریم در نهایت حرکت دست کودک به حالت عادی بازگردد.

محمدعلی اخوت پور – جراح ارتوپد و زیرگونه در جراحی ترمیمی بیمارستان طالقانی وی در این خصوص گفت: پنج ماه پیش بر اثر تصادف این کودک که اهل یکی از روستاهای آمل است، دست وی به طور کامل از ناحیه کتف جدا شد.

وی با اشاره به تکثیر کامل اندام فوقانی کودک از ناحیه شانه به همراه ترقوه و کتف و آسیب به عروق، وریدها و اعصاب، گفت: خوشبختانه با کمک تیم جراحی عروق و بیهوشی این مشکل انجام شد. با موفقیت انجام شد و عضو پیوند شده سالم است.

این فوق تخصص جراحی ترمیمی دست خاطرنشان کرد: در این مرحله از درمان به دلیل نقص عمده شبکه بازویی کودک، ترمیم عصب انجام شد.

به گفته وی، برای ترمیم اعصاب این کودک مازندرانی که 40 سانتیمتر از پای خود بیمار برداشته شده بود، حدود 120 تا 140 سانتیمتر اعصاب نیاز بود و دیروز 80 سانتیمتر دیگر از پدر بیمار گرفته شد و در حال آماده سازی برای آنها است. پیوند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر اخوت پور پیشنهاد داد در این مرحله عصب گرفته شده از کودک و پدرش در ناحیه نقص عصبی قرار گیرد و این عمل پیوند عصب با موفقیت انجام شد.

پدر این کودک مازندرانی با اشاره به حادثه 27 رمضان امسال حوالی ساعت 18 گفت: بلافاصله پسرم را با عضو قطع شده به بیمارستان شهریور آمل بردیم. با تلاش کادر درمانی، خونریزی قطع شد و پس از تزریق خون و شستشو، اندام ضایع شده در یخ نگهداری شد و کادر درمانی آن بیمارستان، انتقالات به تهران را انجام و آن را پیوند زدند.

وی گفت: با هماهنگی مرکز حوادث و فوریت های پزشکی برای پیوند به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شدیم که پنج ماه و نیم گذشته زنده مانده ایم.

پدر این کودک با تقدیر از تلاش کادر درمانی و اساتید و همکاران بیمارستان طالقانی در راستای مداوای فرزندش گفت: ان شاء الله این عمل به نتیجه برسد و پسرم بتواند دست خود را حرکت دهد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا