عمومیمعرفی کسب و کار

انواع رنگ سقف شیروانی ویلا

شیروانی یکی از سازه هایی است که به عنوان سقف برای خانه ها، ویلاها، سوله ها و غیره به کار می رود. انتخاب بهترین رنگ برای سقف شیروانی یکی از مراحل مهم در انتخاب ورق شیروانی است. سقف های شیروانی دارای ویژگی هایی همچون نصب سریع، وزن سبک، عایق در برابر رطوبت و حرارت می باشند، به همین دلیل انتخاب مناسبی برای سقف خانه ها و ویلاها هستند.ما در این مقاله قصد داریم تا به شما در انتخاب بهترین رنگ برای سقف شیروانی کمک کنیم. شما می توانید پس از مطالعه این مقاله برای مشاهده به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به خرید یا کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس بگیرید.

آشنایی با سقف شیروانی

سقف شیروانی نوعی سقف است که از دو ضلع شیب‌دار تشکیل شده است که در بالا یک برآمدگی یا قله را تشکیل می‌دهند. سقف شیروانی یکی از رایج‌ترین و قابل تشخیص‌ترین سقف‌ها در مناطق سرد و پرباران است و اغلب در ساخت‌وسازهای مسکونی و تجاری دیده می‌شود.ساخت سقف‌های شیروانی نسبتاً ساده و ارزان است و تهویه مناسب و نور طبیعی را فراهم می‌کند.

آن‌ها همچنین در ریختن آب باران و برف موثر هستند و به جلوگیری از نشت و آسیب به ساختار سقف کمک می‌کنند. شیب تند سقف همچنین امکان نصب آسان پنل‌های خورشیدی یا سیستم‌های تهویه اتاق زیر شیروانی را فراهم می‌کند.سقف‌های شیروانی برای طیف وسیعی از مناطق و اقلیم‌ها از جمله مناطق پرباران و نیز مناطقی با تابستان‌های گرم مناسب هستند. اما استفاده از این سقف‌ها در مناطقی با وزش شدید باد نیازمند مهاربند و پشتیبانی سازه است. به طور کلی، سقف‌های شیروانی یک انتخاب همه کاره و محبوب برای بسیاری از ساختمان‌ها و محیط‌ها هستند.

تناسب رنگ در سقف های شیروانی

اگر قصد خرید و به کار گیری سقف شیروانی ()‌ در خانه ی خود را دارید، باید در ابتدا به تناسب اجزای نما با ساختار و رنگ سقف شیروانی توجه کنید. طراحان این ساختمان ها پیشنهاد می کنند که اگر نمای ساختمان شما دارای رنگ های تیره یا مشکی است، بهترین رنگ برای سقف شیروانی رنگ خاکستری با تناژ آبی است. علاوه بر آن سقف های شیروانی قرمز و سبز نیز جلوه ی زیبایی به ساختمان می بخشند.نکته ی دیگری که باید به آن توجه کنید خطای دید به دلیل رنگ انتخابی می باشد. به طور معمول رنگ های روشن فضای موردنظر را بزرگتر و رنگ های تیره فضا را کوچک تر نشان می دهند.

پس بنا به هدف خود می توانید هر یک از این دسته رنگ ها را برای سقف شیروانی خود انتخاب کنید.نکته ی دیگری که در هنگام بررسی بهترین رنگ برای سقف شیروانی باید به آن دقت کنید سلیقه ی شخصی خودتان است. به سراغ رنگی بروید که در طولانی مدت از انتخاب آن پشیمان نشوید و همیشه برایتان جذاب و مورد پسند باشد. علاوه بر آن رنگی را انتخاب کنید که همه پسند باشد، تا اگر قصد فروش خانه تان را داشتید، مجبور به تعویض سقف شیروانی نشوید.

آشنایی با انواع رنگ بندی طرح شینگل مخصوص شیروانی

پر استفاده ترین پوشش سقف شیروانی، پوشش شینگل می باشد که از زیبایی بسیار بالایی برخوردار است. این پوشش در طرح های و رنگ های بسیار متنوعی در بازار عرضه می شود و به همین دلیل طرفداران زیادی دارد. انواع رنگ بندی و طرح بندی سقف شیروانی به شرح زیر است.

  1. سقف شیروانی آجری (قرمز، توسی، ذغالی)
  2. سقف شینگل نامنظم یا گوتینگ (توسی، ذغالی)
  3. سقف شینگل لانه زنبوری (قرمز، قهوه ای، ذغالی)
  4. سقف شیروانی دراگون (ذغالی، مشکی)
  5. سقف شیروانی کینگستون (قرمز، آجری، آبی، توسی، مشکی)

تناسب رنگ سقف شیروانی

اولین نکته ای که در انتخاب رنگ سقف شیبدار مهم میباشد این است که رنگ سقف با جزای ساختمان هماهنگ باشد.
به گفته طراحان ساختمان اگر رنگ نمای ساختمان رنگی تیره و مشکی باشد میتوان از رنگ خاکستری و یا ابی استفاده کرد.که جلوه خیلی زیبایی را به نمای ساختمان میدهد.اگر از رنگ سبز یا قرمز هم استفاده شود به نمای ساختمان زیبایی خاصی میدهد رنگ های روشن و کرم به رنگ خنثی معروف هستند.رنگ خنثی برای سقف های شیبداری استفاده خواهد شد که رنگ بدنه انها رنگی تیره داشته باشد.رنگ ها ممکن است در انسان خطای دید ایجاد کنند همچنین رنگ های رنگ های روشن فضا را بیشتر نشان میدهند.

ولی رنگ های تیره فضا را کمتر نشان می دهند.حتما باید هنگام انتخاب رنگ  به سقف های شیروانی خانه های مجاور دقت کرد.چرا که از رنگ تکراری بهتر است دوری شود تا جلوه زیبایی ساختمان پیدا کند.و بهتر است رنگی انتخاب شود که مورد پسند همه ی افراد باشد چرا که ممکن است روزی ساختمان برای فروش قرار بگیرد.امروزه سقف های شینگل در میان افراد طرفدار پیدا کرده است.سقف شینگل دارای رنگ و طرح های مختلفی میباشد و انتخاب برای همه افراد بسیار ساده است.و با انتخاب سقف های شینگل هزینه کمتری را نسبت به سقف های دیگر پرداخت خواهند کرد.

انواع رنگبندی شینگل

  • شینگل آجری :ذغالی قرمز توسی
  • شینگل لانه زنبوری:ذغالی قرمز قهوه ای
  • شینگل گوتیک یا نامنظم :توسی ذغالی
  • شینگل دراگون:مشکی ذغالی
  • سقف شیبدار کینگستون
  •  رنگ های کینگستون
  • ابی اسمانی
  • ابی مشکی
  • طوسی
  • قرمز
  • اجری
  • قرمز مشکی
  • قهوه ای تیره
  • قهوه ای روشن
  • شکلاتی
  • مشکی
  • مشکی طوسی
  • خاکی

رنگها و تاثیرات انها…زمانی رنگ به وجود می آید که فرکانس نوری در محیطی مناسب بیشتر شود و خودش را نمایان کند.رنگ ها باعث ایجاد انگیزه هوس شادمانی ساختاری و حتی هیجان خواهند شد.هر رنگ دارای ویژگی های مخصوص به خود میباشد رنگ ها حتی میتوانند تا درک و فهم و حتی شعور انشان ها تاثیر داشته باشند ،پس میتوان از این مبحث زیبا این نتیجه را گرفت.

که انتخاب رنگ برای هر وسیله ای حتی انتخاب برای اجزای به کار برده در ساختمان میتواند حتی در اعماق وجود انسان ها هم تاثیر بگذارند و احساسات انها را تحریک نماید.پس مهم است حتی افرادی که دز زمینه ساخت و ساز فعالیت دارند.
باید برای انتخاب رنگ ها ارزش زیادی قائل شوند و با اطلاعات دقیق رنگی مناسب با شرایط انتخاب کنند.اگر به عنوان مثال یک ساختمان را با نما در نظر بگیریم این را خواهیم فهمید.

که روزانه بیشترین تعداد از افراد نمای ساختمان را خواهند دید و ممکن است همان نما خیلی زیبا نباشد.اما با توجه به رنگ هایی در ان به کار رفته است احساس ارامشی را به فر بدهد.در حالی که ممکن است در ساختمانی که خیلی نمای زیبایی دارد ولی ممکن است رنگ ان خوب نباشد.یا به عبارتی احساس منفی بودن را در انسان ایجاد میکند و احساسات انسان را جریحه دار خواهد کرد.به همین علت سازنده ی ساختمان حتی رنگ سقف های ساختمان را جوری باید تعیین کند که احساس ارامش را به ارمغان بیاورد.رنگ ها حتی ممکن است روی قیمت های ساختمان ها هم تاثیر بگذارند.

رنگ ها را می توان به سه گروه اساسی  تقسیم کرد.

نخستین گروه (گروه اصلی) ‌قرمز – زرد – آبی.
گروه دوم همان رنگ هایی که از ترکیب رنگ اصلی به وجود میایند،و گروه سوم نیز از ترکیب رنگ های اصلی با رنگهای نوع دوم حاصل می شود.
برای مبارزه با ناراحتی ها و بیماریها استفاده از رنگها در علم پزشکی پیشرفته شاید چاره ساز نباشد.و این پیشنهادات در کنار بهره گیری از سایر موارد درمان می تواند بسیار اثر داشته باشد باشد و بهبودی را سریعا برای انسان به وجود بیاورد.

انتخاب بهترین رنگ برای سقف شیروانی

رنگ ها جز مواردی هستند که می توانند زیبایی خاصی را ایجاد کنند و این شامل تمام موارد هم می شود که در این مقاله در خصوص است که در انواع طرح ها و رنگ ها می باشد و هم چنین انتخاب رنگ مناسب برای سقف شیروانی می‌تواند بسته به سلیقه شخصی و استایل دکوراسیون داخلی فضا، ترجیحات فردی و اهداف طراحی متفاوت باشد.

در واقع سقف ها جز مهمی در اجزای منزل هستند که نوع های مختلفی از آن ها وجود دارد و امروزه سقف های شیبدار از جمله سقف های مدرن و جذاب محسوب می شوند که با توجه به طراحی مدرنی که دارند مورد توجه سازندگان قرار گرفته اند چرا که در انواع مختلفی می باشند و با هر سبکی همخوانی دارند.هم چنین بیش ترین کاربردی که این سقف ها دارند برای ویلاها و ساختمان های مسکونی می باشد.
در ادامه، چند راهنمایی برای انتخاب رنگ مناسب برای سقف شیروانی را می‌توانید در نظر بگیرید:

۱-رنگ سفید

رنگ سفید برای سقف شیروانی یک انتخاب محبوب است. این رنگ باعث نمایش فضای بزرگتر و روشن‌تر به نظر می‌رسد و به احساس آرامش و صفای فضا کمک می‌کند.همچنین، رنگ سفید سقف می‌تواند به عنوان پس زمینه مناسبی برای تزیینات دیگر در فضا عمل کند و آنها را به خوبی برجسته کند.

۲- رنگ‌های نیوترال

رنگ‌های نیوترال مانند آفتابی، کرم، بژ و خاکستری همچنین معمولاً برای سقف شیروانی استفاده می‌شوند.این رنگ‌ها به فضایی ظریف و آرام می‌انجامند و با طیف گسترده‌ای از رنگ‌های دیگر در دکوراسیون داخلی هماهنگ می‌شوند.

۳- رنگ‌های تیره

اگر فضای شما بزرگ و بالاست و می‌خواهید آن را کوچکتر و صمیمی‌تر به نظر برسانید، انتخاب رنگ تیره برای سقف شیروانی می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد.رنگ‌های تیره مانند مشکی، نیرویی و بنفش تیره باعث ایجاد اثر جذاب و دلنشینی در فضا می‌شوند.با این حال، مطمئن شوید که فضای دیگر اتاق روشن است و مورد توجه قرار می‌گیرد تا جلوه و تعادل رنگ‌های تیره را حفظ کند.

۴- طرح و تزیینات

به جای استفاده از یک رنگ صاف برای سقف شیروانی، می‌توانید از طرح‌ها، نقوش و تزیینات دیگر نیز استفاده کنید.این طرح‌ها و نقوش می‌توانند جلوه و جذابیت بیشتری به سقف شیروانی شما ببخشند و فضایی منحصر به فرد را ایجاد کنند.مهم ترین نکته در انتخاب رنگ سقف شیروانی، تطابق آن با سایر عناصر داخلی اتاق است.بهتر است نمونه‌های رنگی را در فضای مورد نظر تست کنید و با روشنایی و سایر رنگ‌های دکوراسیون هماهنگی مناسب را بررسی کنید.

دکمه بازگشت به بالا