عمومیمعرفی کسب و کار

انواع پیچ های صنعتی

پیچ ها مجموعه ای از اتصال دهنده ها هستند که برای بستن دو قسمت به یکدیگر استفاده می شوند. بدنه این اتصال شامل یک سیم است و معمولاً از آهن یا فولاد ساخته می شود. پیچ ها استانداردهای متفاوتی دارند و کاربردهای متفاوتی دارند. این کانکتورها در تمامی صنایع از جمله چوب، متالورژی، ساخت و ساز و یا تولید قطعات و ماشین آلات صنعتی کاربرد فراوانی دارند.

از پیچ استفاده کنید

پیچ ها (پیچ ها) با نوک رزوه تیز برای محکم شدن کار و روی سطوح فرورفته، یک رزوه در مقابل سوراخ یا با خود پیچ ​​رزوه شده (مانند پیچ ​​خودکار) داشته باشید.

گاهی برای اتصال قطعات از پیچ هایی با مهره های نر و ماده همسان استفاده می شود.

انواع پیچ

پیچ و مهره آرتا انواع مختلفی دارند مانند: سر شش گوش، آلن، سر مته، محفظه، سیلندر، سر گنج، دم کبوتر، چوب، ام دی اف، سر مربع و ….

پیچ چوب:

یکی از پرکاربردترین بست ها بست های چوبی هستند. روکش های چوبی دارای دانه ای متوسط ​​تا درشت با فاصله وسیع هستند. از این صفحه برای اتصال انواع چوب، ام دی اف و فایبرگلاس استفاده می شود. نوک کاتر چوب تیز است و در قطعه فرو می رود و نیازی به سفت شدن ندارد.

تخته ام دی اف:

در این نوع گلپیچ به شکل گنجینه چهار وجهی است و ریشه آن بزرگ است و معمولاً به رنگ سیاه تولید می شود.

با توجه به نوع رزوه و پیچ، پیچ MDF باید داخل قطعه مورد نظر قرار گرفته و سفت شود. بنابراین نیازی به آجیل ندارد و عموماً در نجاری و کابینت سازی کاربرد زیادی دارد.

موتور یا سرسیلندر:

یکی دیگر از پیچ های مفید به عنوان پیچ مکانیکی شناخته می شود. این مدل پیچ به طور کامل در امتداد محور بریده شده و برای اتصال به مهره نیاز دارد.

پیچ فلزی:

که برای اتصال فلزات، ورق های فلزی و در برخی موارد پلاستیک و فایبرگلاس استفاده می شود. پیچ های فولادی برای اتصال فلز و چوب بسیار مفید هستند. زیرا این نوع پیچ ها دارای رزوه های کوچک با فاصله کم و طول زیاد می باشند. پیچ های استیل دو طرفه، چهار طرفه و واشر در بازار موجود است.

پیچ های سر فولادی ضد زنگ:

همچنین یک الگوی پیچ مشابه پیچ فلزی وجود دارد. که دارای سر مته است. برای باز کردن جاده در حین حفاری و به آن مته پیچی می گویند.

پیچ یا چرخ دنده شش گوش:

در صنعت، پیچ شش گوش رایج ترین پیچ در بین تمام پیچ ها است. پیچ شش گوش به شکل شش ضلعی است. و برای باز و بسته شدن از یک کلید یا کلید استفاده می شود.
برای خرید پیچ و مهره استیل کلیک کنید.

براکت، بادامک یا پیچ درپوش:

نوعی پیچ در جایی استفاده می شود که در اثر حرکت و لرزش می لرزد و ممکن است پیچ از جای خود خارج شود. دارای سر نیمه حلال و زیر آن قسمت مربعی دارد که کاملاً در داخل کار فرو رفته است تا در هنگام لرزش پیچ شل نشود.

تاخیر پاکت نامه:

شبیه پیچ چوبی است. اما سر شش گوش یا مربع است. و در آخر به شکل مخروطی بافته می شود. پیچ های تاخیری برای مواد پایه ای استفاده می شود که برای سفت شدن پیچ نیاز به گشتاور بالایی دارند.

ما یک پیچ و تاب داریم.

مدل پیچ با سر شش ضلعی و شش ضلعی. برای باز و بسته کردن از کلید آلن استفاده کنید.

Insexmutter:

از آجیل برای بستن سطوح استفاده می شود. و معمولاً به صورت آلن تولید می شوند. و چون پیچ ندارند در قطعه فرو می روند.

پیچ های چشمی:

پیچ های چشمی پیچ هایی با سر حلقه هستند. و زمانی استفاده می شود که پیچ تحت بارهای زیاد یا زاویه دار نباشد. پیچ های چشمی گاهی روی مهره ها استفاده می شود. و به عنوان پشتیبان کار استفاده می شود.

آسانسور سلطنتی:

یک پیچ کاربردی که برای اتصال سطوح نرم و پلاستیکی مانند تسمه نقاله استفاده می شود، پیچ بالابر یا آسانسور است. این نوع پیچ دارای قطر زیاد و یقه مربعی صاف و باریک و در برخی مدل ها ردیف مثلثی است تا در کار نچرخد. صاف بودن این نوع پیچ باعث می شود که پس از نصب صاف و صیقلی شود.

پیچ های نئوپان:

این یک کد یا ورودی است. که شبیه یک پیچ درپوش با رزوه هایی است که دقیقاً شبیه یک دسته نازک است.

بتون نوربت:

که به نام‌های پیچ بنایی و پیچ آبی نیز شناخته می‌شود، از نوع مخروطی است و برای اتصال مواد مختلف مانند چوب، فلز و … استفاده می‌شود. در بتن یا سایر مصالح ساختمانی. جنس این پیچ فولاد ضد زنگ یا کربن استیل پیچ بتن معمولاً آبی است و برای نصب بهتر است از مته چکشی برای ایجاد سوراخ راهنما برای پیچ استفاده شود.

پیچ گوشتی یا پیچ رولپلاک

این نیز یک پیچ سر فرو رفته است. و برای ایجاد ارتباط پنهان بین دو تکه چوب استفاده می شود.

دیوال پیچ:

که یک پیچ جهانی با سر مخروطی شکل است که برای اتصال قطعات مختلف به دیوار استفاده می شود.

اوینا وینتی:

برای نصب آینه استفاده می شود. این نام به این پیچ داده شده است که سر پیچ با رزوه ای مسطح است که روی آن یک ردیف آینه ای شکل دایره ای قرار گرفته است. در واقع این پیچ همان پیچ چوبی با شکل سر متفاوت است.

توپ لنگر:

پیچی است با نوک غیر مخروطی که بخشی از آن داخل بتن و قسمتی خارج از بتن است. این پیچ به پیچ لنگر نیز معروف است و دارای طراحی L شکل است

دکمه بازگشت به بالا