سلامت و تندرستیمعرفی کسب و کار

برای جراحی بینی چه آزمایشاتی لازم است؟

قبل از جراحی بینی، آزمایشات لازم برای اطمینان از سلامت بیمار انجام می شود. در مشاوره قبل از عمل، متقاضی جراحی بینی باید یک سری اطلاعات از قبیل سابقه پزشکی، نوع بیماری و داروهای مصرفی خود را در اختیار پزشک قرار دهد و بر اساس آن پزشک آزمایشات مربوطه را تجویز خواهد کرد. . بر اساس شرایط متقاضی و اگر متقاضی مشکل خاصی داشته باشد باید قبل از انجام جراحی بینی تحت درمان قرار گیرد.

قبل از جراحی بینی چه آزمایشاتی انجام می شود؟

در این قسمت به بررسی آزمایشات قبل از جراحی بینی می پردازیم که ممکن است همه آنها ضروری نباشد و پزشک با صلاحدید خود تعدادی از آنها را برای کاندیدای جراحی بینی تجویز کند.

آزمایش خون: یکی از آزمایشاتی که قبل از جراحی بینی انجام می شود، آزمایش خون است که برای بررسی مشکلات خونی و اختلالات لخته شدن خون استفاده می شود.

آزمایش خون موارد زیر را بررسی می کند:

HBS: گلوکز خون ناشتا. قند خون بالا و دیابت عمل زیبایی بینی را دشوار می کند. به همین دلیل قبل از جراحی بینی باید قند خون کنترل شود.

PT و PTT: کنترل مشکل لخته شدن خون. هنگامی که قسمتی از بدن آسیب می بیند و خونریزی می کند، عوامل انعقاد خون به محل خونریزی رفته و باعث تشکیل لخته و لخته شدن خون در آن ناحیه می شود و از خونریزی جلوگیری می کند و اگر میزان این عوامل بیشتر یا کمتر باشد، انعقاد خون می شود. . . و فرآیند انعقاد خون مختل می شود.این دو آزمایش می تواند به بررسی این اختلال و همچنین تأثیر داروهای تجویز شده به این معنا کمک کند.در حین عمل بینی مویرگ های بافت بینی پاره شده و باعث خونریزی می شود که اگر عوامل انعقادی در صورت وجود مشکل، خونریزی قطع نمی شود و برای فرد مشکل ایجاد می کند.

β-HCG: تست بارداری برای زنان. خانم هایی که ممکن است باردار شوند باید قبل از انجام جراحی بینی تست بارداری انجام دهند، زیرا بیهوشی قبل از جراحی و استفاده از مسکن ها بعد از جراحی می تواند سلامت جنین را به خطر بیندازد.

HIV: برای آزمایش آلودگی خون به ویروس ایدز

HBsAg: برای بررسی آلودگی خون هپاتیت B

HCV Ab: برای کنترل آلودگی خون هپاتیت C

گروه خونی RH: برای آزمایش آنتی ژن Rh موجود در سلول های خونی است که به عنوان یک نوع گیرنده در نظر گرفته می شود و از والدین به ارث می رسد. افرادی که این آنتی ژن را دارند Rh + و کسانی که این آنتی ژن را ندارند. آنها آنتی ژن Rh را ندارند.

شمارش سلول های خونی (CBC): شمارش و اندازه گیری فاکتورهای قابل اندازه گیری در خون.

کراتینین (Cr): این یک نوع ماده آلی است که در ماهیچه ها ساخته می شود. هر چه مقدار توده عضلانی بیشتر باشد، میزان این ماده در خون بیشتر می شود.

مراقبت های بعد از جراحی بینی

دیفرانسیل (DIFF): تعیین درصد گلبول های سفید خون

هماتوکریت (HCT): برای بررسی نسبت بین حجم سلول های خونی و قسمت مایع خون

هموگلوبین (Hb): برای بررسی میزان هموگلوبین خون. عدم تعادل هموگلوبین می تواند نشان دهنده مشکلات خونی باشد. هموگلوبین پروتئینی در خون است که اکسیژن را از ریه ها به سایر قسمت های بدن می رساند، سطح پایین این پروتئین نشان دهنده کمبود آهن، کم خونی، بیماری های کبدی و سرطان است و سطح بالای آن نشان دهنده بیماری قلبی یا ریوی است.

نیتروژن اوره خون: برای اندازه گیری نیتروژن اوره خون. این آزمایش عملکرد کلیه را ارزیابی می کند. اوره با خوردن پروتئین تولید می شود و از طریق ادرار دفع می شود.

الکتروکاردیوگرام: الکتروکاردیوگرام برای اندازه گیری سیگنال های الکتریکی که ریتم قلب را کنترل می کنند استفاده می شود. آزمایش EKG هرگونه ضربان قلب نامنظم و همچنین شواهدی از حملات قلبی قبلی را نشان می دهد.

رادیوگرافی قفسه سینه: این آزمایش برای بررسی مشکلات ریوی برای تعیین وضعیت تنفسی بیمار در حین بیهوشی انجام می شود.

معاینات فیزیکی: برای تایید سلامت جسمانی متقاضی. تست های فیزیکی قبل از جراحی بینی انجام می شود.

سی تی اسکن: اگر کاندیدای جراحی بینی دارای شکاف بینی یا حفره بینی باشد، در صورت دستور پزشک باید قبل از جراحی بینی سی تی اسکن از بینی و صورت انجام دهید.

چه زمانی باید قبل از جراحی بینی آزمایشات انجام شود؟

معاینه قبل از جراحی بینی باید سریع انجام شود زیرا اگر مشخص شد کاندید مشکل خاصی دارد باید سریع درمان شود تا زمان جراحی بینی به تاخیر نیفتد. توصیه می شود سه هفته قبل از عمل جراحی بینی را آزمایش کنید.

رینوپلاستی مانند هر جراحی دیگری نیاز به ارزیابی قبل از عمل دارد. برای این منظور، دکتر. به گفته عبدالمطلبی، این آزمایشات قبل از جراحی بینی در حین و بعد از جراحی مفید است.

آزمایشات لازم قبل از رینیت – Dr. فرشته عبدالمطلبی

معاینات لازم قبل از جراحی بینی

تست های فیزیکی: این تست فیزیکی توسط داوطلب برای بررسی سلامت جسمی و جسمی وی قبل از جراحی بینی انجام می شود.

آزمایش خون: آزمایش خون برای بررسی بیماری های خونی در فرد مانند کم خونی انجام می شود. این آزمایش همچنین سطح الکترولیت خون و عملکرد هورمون تیروئید را بررسی می کند. شمارش گلبول های قرمز و سفید خون نیز در این آزمایش مهم است.

توموگرافی کامپیوتری: این آزمایش در افراد مبتلا به بیماری های تنفسی و اختلالات مربوط به بینی انجام می شود.

آزمایش خون: این آزمایش برای تعیین فشار خون فرد انجام می شود. اگر کاندیدای جراحی بینی دارای فشار خون بالا باشد، باید جراح بینی خود را مطلع کند.

تست بارداری: خانم های 25 تا 40 ساله و خانم های متاهل تست می شوند. در واقع اگر خانمی باردار باشد امکان عمل بینی برای این فرد وجود ندارد.

تست قند خون: تمام افرادی که برای جراحی ارتوپدی اقدام می کنند، آزمایش خون خواهند داشت. همچنین این آزمایش برای افرادی که سابقه دیابت دارند یا از دیابت رنج می برند با دقت انجام می شود. آزمایش خون در مرحله اول ناشتا و در مرحله دوم بعد از غذا انجام می شود. اگر فردی مبتلا به دیابت باشد، پس از معاینه لازم، جراحی زیبایی بینی انجام می شود.

آزمایش ادرار: این آزمایش توسط جراح بینی فقط برای بررسی عفونت در دستگاه ادراری و کلیه های بیمار تجویز می شود.

آزمایش انعقاد خون: از آنجایی که در جراحی بینی خون ترشح نمی شود، این آزمایش قبل از جراحی بینی از بیمار گرفته می شود، آزمایش انعقاد خون برای بهبودی در حین جراحی بعد از جراحی بینی، حجم لخته و بهبود زخم می باشد، مطمئن شوید. خیلی راحته

قبل از جراحی زیبایی بینی در شیراز، باید در مشاوره قبل از عمل، اطلاعاتی در مورد سابقه پزشکی و مصرف دارو در اختیار پزشک قرار دهید. قبل از شروع عمل بینی باید معاینات و آزمایشات تجویز شده توسط پزشک متخصص برای بررسی و تعیین عوامل متعددی انجام شود.

دکمه بازگشت به بالا