اقتصادی

بهبود عمده تقاضا برای نفت در تابستان امسال

بانک آمریکایی گلدمن ساکس همچنان در مورد نفت خوشبین است و تقاضای شدید را پیش بینی می کند ، این امر به افزایش دو میلیون بشکه ای تولید روزانه اوپک پلاس در سه ماهه سوم سال جاری نیاز دارد.

به گزارش امروزنگار ، گلدمن ساکس گفت ما انتظار داریم بازیافت تقاضای نفت بیش از پیش بینی شده توسط اوپک و آژانس بین المللی انرژی باشد که تولید روزانه اوپک پلاس را بین ماه های مه و ژوئیه حدود دو میلیون بشکه افزایش می دهد. لازم بانک سرمایه گذاری ایالات متحده پیش بینی کرده است که ذخایر نفتی تا پاییز 2021 به حالت عادی برگردد.

پنجشنبه گذشته ، اوپک پلاس تصمیم گرفت برای سه ماه از ماه مه تا ژوئیه تولید یک میلیون بشکه در روز را افزایش دهد. این گروه تولید روغن را در ماه مه و ژوئن حدود 350،000 بشکه در روز و در ماه جولای حدود 400،000 بشکه در روز افزایش می دهد. عربستان سعودی به کاهش یک جانبه تولید یک میلیون بشکه در روز در مدت مشابه پایان می دهد و در ماه مه 250 هزار بشکه در روز اضافه می کند ، همین مقدار در ژوئن و 450 هزار بشکه در روز در ژوئیه است.

با وجود نگرانی های اخیر در مورد قرنطینه برای مهار تقاضا در اروپا و هند ، گلدمن ساکس در مورد تقاضای نفت خوش بین است.

گلدمن ساکس در اوایل ماه مارس پیش بینی کرده بود که نفت خام برنت در سه ماهه سوم سال جاری به 80 دلار در هر بشکه برسد که 5 دلار نسبت به دو هفته قبل افزایش دارد.

طبق گزارش Oil Price ، حتی پس از سقوط قیمت نفت در اواسط ماه مارس ، گلدمن ساکس سقوط را فرصتی برای خرید دانست و پیش بینی کرد که قیمت نفت در هر تابستان به 80 دلار در هر بشکه برسد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا