سلامت و تندرستی

بهترین منابع غذایی برای تامین نیاز بدن به فیبر

به گزارش شفاف ، به نقل از Roista Saludkomova ، رژیم غذایی مناسب کلید سلامتی است. علاوه بر توجه به میزان پروتئین ، ویتامین ها و مواد معدنی در رژیم غذایی ، باید به میزان فیبر موجود نیز توجه ویژه شود.

الیاف دهان پلی ساکاریدهایی هستند که در گیاهان ذخیره می شوند و در معده و روده کوچک هضم و جذب نمی شوند و در روده بزرگ به میزان کمتری تخمیر می شوند. اگرچه مقدار قابل توجهی فیبر در بدن هضم نمی شود ، اما وجود آن برای عملکرد و سلامت دستگاه گوارش ضروری است.

از طرف دیگر ، خوردن غذاهایی که سرشار از فیبر هستند به حرکت مواد در دستگاه گوارش کمک می کند و در عین حال به دلیل احساس سیری در بدن به کاهش وزن کمک می کند. میوه ها ، سبزیجات و حبوبات فیبر زیادی دارند.

متخصصان تغذیه توصیه می کنند افراد توجه ویژه ای داشته باشند تا فیبر را در رژیم غذایی خود بگنجانند. به طور معمول ، یک بزرگسال باید روزانه 38 گرم و یک زن 25 گرم در روز فیبر بخورد.

برخی از بهترین غذاهای غنی از فیبر که می توانید در رژیم روزانه خود قرار دهید عبارتند از:

1- تمشک: میوه های تازه بهترین منبع فیبر هستند. در همین حال ، تمشک سرشار از فیبر محلول است. هر فنجان تمشک حاوی 8 گرم فیبر است که بالاترین مقدار میوه است.

۲- کنگر فرنگی: تحقیقات نشان می دهد که کنگر فرنگی حاوی 6٪ فیبر است و خوردن آن می تواند به کاهش سطح کلسترول و قند خون کمک کند.

۳- عدس: 25٪ عدس را فیبر تشکیل می دهد که بالاترین میزان فیبر در بین حبوبات است. در عین حال با قرار دادن عدس در رژیم غذایی می توانید اطمینان حاصل کنید که بدن به کلسیم ، آهن ، منیزیم و پتاسیم نیاز دارد.

بهترین منابع غذایی برای تأمین نیاز بدن به فیبر

4- آجیل و دانه ها: تقریباً همه آجیل ها و دانه ها درصدی فیبر دارند. با این وجود پسته ، بادام و تخمه آفتابگردان از جمله غذاهایی هستند که بیشترین فیبر را دارند.

5- در: نان از انواع مختلف غلات مانند گندم ، جو و ذرت تهیه می شود. به خصوص نان های سبوس دار که سبوس بهترین منبع فیبر است. نان یکی از بهترین منابع انرژی برای بدن است.

دکمه بازگشت به بالا