اقتصادی

به‌جای درخواست قطع اینترنت، نظارت را تقویت کنید

در آستانه برگزاری مرحله اول کنکور با تصویری جدید; اظهارنظر اخیر یکی از مسئولان سازمان سانسه مبنی بر قطع اینترنت کل کشور برای جلوگیری از کلاهبرداری ابهامات زیادی ایجاد کرده است، اما برخی از تحلیلگران معتقدند که سازمان سنش به جای تلاش برای قطع اینترنت باید خود را تقویت کند. ابزارهای ارتباط الکترونیکی و نظارت میدانی کند

به گزارش امروزنگار، ظهور قمار و لو رفتن سوالات کنکور دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، نگرانی ها و بلاتکلیفی های زیادی را در اذهان عموم مردم به ویژه داوطلبان این رشته های پرطرفدار دانشگاهی ایجاد کرده است و اینک اگرچه کشور فضای علمی خود را برای برگزاری نوبت اول کنکور سراسری 1402 در پایان ماه جاری آماده می کند، هفته گذشته حسن مروتی – نماینده امور امتحانی سازمان سنسه – در یک برنامه تلویزیونی از برنامه ریزی اینترنت در سال جاری خبر داد. کل کشور با همکاری وزارت ارتباطات در زمان کنکور

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر احتمال بریدگی اینترنت در ایام امتحان برای کاهش احتمال تقلب گفت: سال گذشته در مقطعی اینترنت را قطع کردیم، اما برخی توانستند به این نتیجه برسند. کمک از سایر آنتن ها و به اینترنت وصل شوید. پس در نظر داریم انشالله در ایام امتحان اینترنت رو کلا قطع کنیم!

پس از انتشار این خبر و مسائل پیش آمده، عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سازمان سنجش درخواست داده است زیرا ابزار و تجهیزاتی پیدا شده است که می توان از آن در پذیرش آزمون استفاده و تقلب کرد و با اتصال به سامانه اینترنت برای حفظ حقوق شرکت کنندگان در کنکور باید اینترنت در زمان کنکور قطع شود به گفته زارع پور این درخواست در حال بررسی است و هنوز چیزی تایید نشده است. من تصمیم گیرنده نیستم و شورای امنیت ملی باید تصمیم بگیرد.

اگرچه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دلایلی از جمله برگزاری کنکور سراسری موضوع قطع اینترنت را رد و بر آن تاکید کرده است، اما تاکنون چیزی در این زمینه تایید یا اعلام نشده است، اما از سوی وزیر علوم تایید می شود که اینترنت فقط در مناطقی که کنکور برگزار می شود قطع می شود. این در حالی است که قائم مقام سازمان سانسه در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد قطع آنتن موثر نبوده و همین موضوع انگیزه سازمان سانسه را برای قطع اینترنت در سراسر کشور در ادامه معاینه افزایش داده است.

این اتفاق در سال 1400 رخ داد و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت قبل با تایید غیرفعال شدن شبکه این اپراتور در مرکز مونتاژ، گفت: این موضوع مناطق مجاور آن را تحت تاثیر قرار داده و کیفیت شبکه را تحت تاثیر قرار داده است.

اما چند روز پس از انتشار این خبر و سایر تحولات، عبدالرسول پورعباس – معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزشی کشور در نشست خبری سازمان سنجش آموزش کشور که صبح دیروز برگزار شد، در رابطه با ورودی گفت: امتحان اینترنت به عنوان لینک امنیتی نهایی برای امتحان در نظر گرفته می شود. بر اساس مصوبه دستورالعمل شورای امنیت ملی، قطع اینترنت در کنکور به صورت سراسری یا نقطه به نقطه برنامه ریزی شده است. در این زمینه درخواست خود را به دبیرخانه شورای امنیت ملی ارسال کرده ایم و در صورت تایید به اطلاع خواهد رسید. نحوه اجرا و بهره برداری متعلق به وزارت ارتباطات است و این وزارتخانه دارای اختیارات کامل است.

وی ادامه داد: لیست تمامی امتیازات مورد نظر را برای امضای وزیر علوم و سازمان سنجش آموزش کشور ارسال کرده ایم و انتظار داریم به تصویب برسد.

پورعباس معتقد است این مسیر خواسته مردم و داوطلبان است زیرا بین 8 تا 16 میلیون نفر درگیر این موضوع هستند و برای رسیدن به این مرحله زحمت کشیده اند. ما نمی خواهیم عکس و فایل ارسال و دریافت کنیم، نه اینکه اینترنت کاملا قطع شده باشد.

وی در عین حال گفت: همه ابعاد محتوا پیش بینی شده است و نقطه کمال آن محدود کردن اینترنت است و این محتوا بستگی به نظر وزارت ارتباطات دارد زیرا از نظر فنی زیر نظر وزارتخانه است. محمد احسان خرمید – رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و انتظار داریم تا سه ساعت پس از برگزاری آزمون، وزارت ارتباطات به جوانان و داوطلبان امنیت بدهد تا دانش آموزان بتوانند با خیال راحت در امتحانات خود شرکت کنند. سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در فضای مجازی اعلام کرد که بارها گفته شده و چندین بار هم تکرار خواهد شد. بگذریم، اخبار و پیش بینی ها در خصوص قطع اینترنت نیست، بلکه مانع از آرامش جامعه است. انتظار می رود که مردم سخنگوی سازمان ها و نهادهای مربوطه خود باشند. توصیه می شود سازمان نظارت به جای درخواست قطع اینترنت با ابزارهای نوین ارتباطی و نظارت میدانی الکترونیکی خود را تقویت کند.

بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد سایر مسئولان کشور با طرح مورد بحث موافق نیستند و گفته‌اند که اگر عملکرد ابزارهای ردیابی برخی تجهیزات الکترونیکی مورد تایید سازمان تشخیص قرار گرفته باشد، برش معنا ندارد. از اینترنت در آن مناطق، اما اگر به ابزارهای خود اعتماد ندارند و احتمالاً باعث نگرانی می شوند، این کار را انجام دهید. بنابراین قطع اینترنت در کل کشور به دلیل کنکور منطقی نیست، بنابراین توصیه کمیسیون آموزش و تحقیقات قطع اینترنت در نقاطی از محدوده محل برگزاری کنکور و ورودی است. . روز جمعه بررسی انجام شد تا قطعی اینترنت بر کسب و کار مردم تاثیر بگذارد.

بر اساس این گزارش توصیه می‌شود در صورتی که به گفته کارشناسان برای جلوگیری از بروز چنین موقعیت‌هایی هنگام انجام یک پروژه خاص، پارازیت‌ها، پارازیت‌ها و یا دستگاه‌های مسدودکننده امواج وای‌فای در آنجا حضور داشته باشند، پیشنهاد می‌شود راه‌حلی برای قطع شبکه اینترنت انتخاب شود. استفاده می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا