اقتصادی

ترمیم ۷۸۴ دکل فوق توزیع در شبکه برق خوزستان

ترمیم ۷۸۴ دکل فوق توزیع در شبکه برق خوزستان

امروزنگار/خوزستان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از ترمیم ۷۸۴ دکل فوق توزیع در راستای پایداری شبکه برق منطقه‌ای خوزستان خبر داد.

محمود دشت بزرگ در گفت و گو با امروزنگار، اظهار کرد: در سال جاری ۱۹۵ هزار و ۴۶۹ کیلوگرم نبشی برای رفع کسری ۷۸۴ دکل برق این شرکت مورد استفاده قرار گرفته است و با این اقدام این تعداد دکل ترمیم شد.

وی افزود: این شرکت با وسعت ۸۰ هزار و ۳۰۵ کیلومتر مربع در جایگاه پنجم کشور و از لحاظ کیلومتر مدار خط با دارا بودن ۹۳۵۵ کیلومتر مدار در جایگاه ششم کشور قرار دارد که با توجه به وجود خطوط متعدد نیروگاهی و تبادلی با سایر استان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با بیان اینکه برای ساخت دکل‌های برق از نبشی‌های گالوانیزه استفاده می‌شود، گفت: در سالیان اخیر دکل ها به علت شرایط جوی مانند طوفان، تندباد و افزایش سرقت نبشی، کاهش استقامت مکانیکی دکل و بروز حوادثی همچون سقوط دکل، نیاز به ترمیم و احداث مجدد داشته‌اند.  

دشت بزرگ تصریح کرد: در همین راستا شرکت در سال ۱۴۰۱ پس از بازدیدهای مداوم از دکل‌های برق و گزارش حوادث رخ داده، به منظور رفع کسری نبشی ۷۸۴ دکل، به انجام کسری‌بندی به میزان ۱۹۵ هزار و ۴۶۹ کیلوگرم با ارزش ریالی ۲۰۰ میلیارد ریال اقدام کرده است.

وی با بیان این‌که شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد، عنوان کرد: از تعداد دکل‌های ذکر شده بیشترین دکل‌های رفع کسری به ترتیب در ناحیه مارون با ۱۳۷ دکل و ناحیه شمال با ۱۱۸ دکل بوده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا