اقتصادی

تعیین آنتی بیوتیک مناسب برای رفع عفونت‌های بدن با محصول دانش‌بنیان ایرانی

یکی از شرکت های دانش بنیان برای سنجش حساسیت دارویی و تعیین آنتی بیوتیک مناسب برای درمان عفونت های بدن، محصول نانویی تولید کرده است.

به گزارش امروزنگاریکی از شرکت های دانش بنیان موفق به تولید قرص آنتی بیوتیک شد. تست‌های حساسیت آنتی‌بیوتیکی یا دارویی، آزمایش‌هایی هستند که برای تعیین اینکه کدام آنتی‌بیوتیک در برابر میکروب‌های مورد نظر مؤثر است، انجام می‌شود.

دیسک یا قرص آنتی بیوتیک تولید شده در این بدنه در لوله های رنگی بر اساس خانواده آنتی بیوتیکی تهیه می شود و برای تست حساسیت آنتی بیوتیکی یا دارویی استفاده می شود. از مزایای این محصول نانو می توان به نتایج با کیفیت بالا، سریع تر و دقیق تر و استفاده آسان تر اشاره کرد.

اریترومایسین، پنی سیلین، سولفونامید، تتراسایکلین و وانکومایسین از جمله دسته بزرگی از داروهایی هستند که رشد باکتری ها (باکتریوستاتیک) را متوقف می کنند یا باکتری ها را از بین می برند (باکتری کش)، به نام آنتی بیوتیک.

برای تعیین اینکه کدام آنتی بیوتیک روی باکتری موثر است، از آزمایش آنتی بیوتیک استفاده می شود و این نمونه ها شامل خون، مدفوع، ادرار و خلط است که معمولاً تحت آنتی بیوتیک قرار می گیرند تا با استفاده از نتایج این، داروی مؤثری تجویز شود. تست کنید سریعتر بهتر شوید

پس از کشت نمونه به دست آمده در محیط کشت مناسب، در صورت مساعد بودن شرایط و وجود باکتری در نمونه، باکتری در نمونه رشد می کند. پس از رشد باکتری، رنگ آمیزی شده و آزمایش آنتی بیوتیک انجام می شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني معاونت علمي رئيس جمهور، براي اين منظور بخشي از نمونه برداشته شده و در محيط كشت آنتي بيوتيك كشت داده مي شود، سپس ديسك هاي آنتي بيوتيك روي محيط كشت قرار مي گيرد و پس از 24 تا 48 ساعت پاسخ بررسي مي شود. .

این شرکت همچنین یک کیت آنتی بیوتیک برای انجام آزمایشات تولید کرده است. این دستگاه مستقل بوده و نیازی به کامپیوتر ندارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا