سلامت و تندرستی

تمهیدات هلال احمر برای بازگشت زمینی زائران اربعین و اخذ تست کرونا در مرزها

به گزارش شفاف ، محمد حسن قوسیان مقدم وی در خصوص اقدامات جمعیت هلال احمر برای بازگشت زائران اربعین به کشور گفت: وارد سرزمین می شوند.

وی ادامه داد: در این راستا 52 شغل امدادی دائمی و موقت در استان های ایلام و خوزستان برای اسکان زائران ایرانی که از عراق باز می گردند ، ارائه می شود. علاوه بر این ، 410 امدادگر هلال احمر در قالب 82 تیم عملیاتی آماده کمک به هرگونه حادثه احتمالی هستند.

به گفته دبیرکل جمعیت هلال احمر ، 33 دستگاه از سازمان امداد و نجات ، چهار اتوبوس آمبولانس ، سه وسیله ارتباطی رادیویی و یک هلیکوپتر هلال احمر تجهیزاتی بود که تا ظهر سه شنبه 5 آنلاین در اختیار تیم های عملیاتی قرار گرفت.

قوسیان در مورد آزمایش کرونری حجاج بازگشتی گفت: با توجه به قیمت بالای آزمایش کرونا در عراق ، ما به دنبال ارائه آزمایش فوری برای زائران ایرانی در مراکز درمانی هلال احمر عراق تا فردا هستیم. و اگر چنین است حجاج با این آزمایش ها به کشور باز می گردند ، این قابل قبول است.

وی ادامه داد: همچنین در مرزها ، تمهیدات لازم برای اخذ آزمایشات کرونری از مسافران ورودی به کشور اندیشیده شده است و همچنان در حال ادامه همکاری با وزارت بهداشت هستیم تا تجهیزات آزمایشگاهی را در اختیار ما قرار دهد.

قوسیان همچنین در مورد خدمات جمعیت هلال احمر به زائران در مسیر عتبات گفت: با توجه به اینکه سفر زمینی به عراق انجام نشده است ، هیچ ترتیبی در این زمینه نداریم و زیر ستاد اربعین هستیم. اقدامات لازم را در پایانه های زمینی و هوایی انجام دادیم.

دکمه بازگشت به بالا