سلامت و تندرستی

تنهایی چه بلایی بر سر مغز شما می‌آورد؟

آفتاب نیوز:

خدمات بهداشتی – تحقیقات جدید نشان می دهد که تنهایی می تواند باعث شود مغز شما نسبت به روابط متقابل اجتماعی واکنش منفی نشان دهد و باعث شود احساس جداتر از دیگران شود.

طبق این گزارش اخبار سانی؛ ناحیه ای از مغز که به عنوان MPFC شناخته می شود ، نقشه ساختاری از چرخه اجتماعی یک فرد را در خود نگه می دارد. روابط اجتماعی به مغز اجازه می دهد تا روی دیگران کار کند و به دیگران پاسخ دهد. هنگامی که افراد به تنهایی زندگی می کنند ، احتمال ارسال پیامدهای عصبی بین آنها و دیگران کمتر است. نقشه های مغزی روابط ما با دیگران مدت هاست که یک راز بوده است.

تنهایی چگونه به مغز شما آسیب می رساند؟

این مطالعه در مورد نحوه عملکرد مغز می تواند اثرات تنهایی را روی مغز نشان دهد و توسط محققان آمریکایی انجام شده است.

این مطالعه نشان داد که افراد دارای روابط زیاد با افراد دیگر علائم مشابه فعالیت مغز را در هنگام فکر کردن در مورد خود و دوستانشان نشان داده اند ، حتی اگر افرادی که فعالیت مغزی دارند به تنهایی شکل نامتعادل دارند و وقتی به او فکر کردند او و دیگران فکر کردند که او متفاوت است.

محققان آزمایشگاه علوم اعصاب رفتاری در نیوهمپشایر از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی (fMRI) برای اسکن مغز برای ضبط هنگامی که افراد به فکر خود و دیگران هستند ، استفاده کردند تا اینکه چقدر احساس نزدیکی با دیگران دارند. برای فهمیدن فعالیت مغز انسان ارتباط نزدیکی با تغییرات جریان خون دارد. جامعه مورد مطالعه در این مطالعه از 18 تا 47 سال بود. قبل از اسکن مغز افراد ، از آنها خواسته می شد که نام آنها و چقدر نزدیک به دیگران باشند. در طول اسکن ، فعالیت مغز آنها نشان داد که آنها در مورد حروف چه حسی دارند. نتایج این اسکن ها نشان داد که مغز افراد مجزا تمایز کمتری بین دوستان نزدیک و دیگران نسبت به افراد اجتماعی قائل شده است.

دکمه بازگشت به بالا