سلامت و تندرستی

تنها مدرک معتبر واکسیناسیون ایران، کارت دیجیتال صادرشده از سوی وزارت بهداشت است

تنها مدرک معتبر واکسیناسیون ایران، کارت دیجیتال صادرشده از سوی وزارت بهداشت است

به گزارش شفاف و به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت ، دکتر علی شریفی زارچی در متن نامه خطاب به شهرام آدم نژاد – معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی: دکتر عین اللهی ، وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به ما یادآوری می کند که تنها سند منشا واکسیناسیون ایرانی ، کارت واکسن دیجیتالی است که توسط وزارتخانه مربوطه صادر شده و از طریق وب سایت salamat.gov.ir صادر شده است.

لازم به ذکر است که برای تعیین اصالت کارت واکسن دیجیتال انگلیسی (برای مسافران خارج از کشور) ، بارکد دو بعدی (QR-Code) روی کارت برای اسکن با تلفن همراه کافی است.

اگر کارت معتبر باشد ، صفحه ای با آدرس https://vaccinecard.health.gov.ir باز می شود که تصویر دقیق کارت دیجیتال شخص را نشان می دهد.

لطفاً راهنمایی کنید که موضوع فوق برای همه آژانس های مسافرتی ، خطوط هوایی داخلی و خارجی مستقر در کشور و سایر شرکت های مربوط مطرح شود.

شایسته است مشتریان این شرکتها را مطلع سازیم تا حداقل دو هفته قبل از سفر کارت واکسن دیجیتال تهیه کنند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی ، این کار را از طریق فرم اعلام خطا روی کارت واکسن انجام دهند. (موجود در همان سیستم (salamat.gov.ir) لطفاً دنبال کنید. “

دکمه بازگشت به بالا