اقتصادی

تولید سالیانه بیش از ١۴ هزار تن شیر و گوشت قرمز در شهرستان خاش

تولید سالیانه بیش از ١۴ هزار تن شیر و گوشت قرمز در شهرستان خاش

امروزنگار / سیستان و بلوچستان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش گفت: خاش یکی از مراکز دامپروری استان است که سالانه 5 هزار راس دام سبک و سنگین و بیش از 24 هزار تن شیر و گوشت قرمز تولیدی این شهرستان به بازار عرضه می شود.

به گزارش امروزنگار – شیرزاد کمالی افزود: خاش یکی از شاخص های بخش کشاورزی در تولید گوشت مرغ است.

مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: در این شهرستان با 35 مرغداری فعال ، با تولید سالانه 5500 تن گوشت مرغ ، بیشترین تولید گوشت مرغ در استان است و از این نظر شهر نه تنها خودکفا بلکه مازاد دارد. تولید نیز به شهرهای مجاور می رود.

کمالی با بیان اینکه صنایع تبدیلی و مکمل و مواد غذایی مکمل زنجیره ارزش در بخش کشاورزی است افزود: 12 واحد صنایع تبدیلی و غذایی در زمینه تولید خوراک دام ، محصولات لبنی ، کشتار دام و طیور ، پسته و ذرت و سایر بخشهای مرتبط فعالیت هستند.

وی همچنین به بخش کشاورزی شهرستان اشاره کرد و گفت: کل تولیدات بخش کشاورزی شهرستان بالغ بر 350 هزار تن است که بیشترین زمینه اشتغال را برای مردم منطقه فراهم کرده است.

شیرزاد کمالی افزود: حدود 2 هزار هکتار از اراضی شهرستان خاش زیر کشت محصولات زراعی و گندم و جو، ذرت، سبزیجات برگی، علوفه، برنج و … است.

وی با اشاره به توانایی شهرستان در تولید محصولات باغی گفت: مساحت باغ پنج هزار هکتار است که سالانه 40 هزار تن میوه مانند خرما ، انار ، پسته ، زردآلو ، هلو ، بادام ، مرکبات ، زیتون ، توت بازار گردو تولید می کند.

کمالی شاخص های اصلی خاش در محصولات کشاورزی و باغی را در تولید سبزیجات برگی و غده ای، علوفه ای، پسته، انار، زردآلو، توت و خرما برشمرد و گفت: خرمای خرگوش ارگانیک روتک شهرت جهانی دارد.

دکمه بازگشت به بالا