اقتصادی

ثبت دومین افت متوالی دلار

شاخص دلار برای دومین روز متوالی سقوط کرد.

به گفته رویترز ، سال 2020 برای دلار رو به پایان است زیرا خسارت گسترده تاج به اقتصاد و چاپ بانک مرکزی مجبور به تحمیل مبالغ زیادی پول در برابر دلار تحت فشار زیادی شد. دلار در برابر ارزهای اصلی جهانی در سال 2020 به طور متوسط ​​شش درصد کاهش یافت که یکی از بدترین سالهای دلار در یک دهه گذشته است. بسیاری از کارشناسان ارز معتقدند که وام های سنگین مشاغل آمریکایی و کاهش قدرت مالی مصرف کنندگان آمریکایی ، دلار را در ماه های اول سال 2021 تحت فشار قرار داده و رقبا را برای رقبای اصلی خود دشوارتر می کند.

اقتصاد ایالات متحده به شدت تحت تأثیر تاج قرار گرفته است و اکنون کانون اصلی آن تاج است. به همین دلیل بزرگترین اقتصاد جهان از نظر رشد اقتصادی عملکرد بدتری نسبت به چین دارد. در آخرین برآورد خود از اقتصاد چین ، بانک جهانی پیش بینی کرده است که اقتصاد آن سال آینده 7.9 درصد رشد کند که در صورت دستیابی ، 5.9 درصد بالاتر از آنچه در سال جاری ثبت شده است ، خواهد بود. به گفته آژانس ، اقتصاد چین به لطف بهبود شرایط بازار کار و افزایش تقاضای مصرف کننده و هزینه های خانوار ، در سال آینده می تواند به شرایط قبل از ویروس کرونا بازگردد.

یک سالی است که جهان در معرض ویروس کرونا قرار گرفته است و با توجه به روند فعلی در سال 2021 ، خواهیم دید که این ویروس در راس توجه تجار باقی خواهد ماند. جهان در حال ورود به سال جدید است زیرا هنوز محدودیت های زیادی در تجارت خارجی ، گردشگری و سیاست های پولی وجود دارد و قدرت اقتصادی مشاغل به دلیل پیامدهای اقتصادی و تجاری تاج تا حد زیادی کاهش یافته است. کمبود نقدینگی و کاهش قابل توجه جریان سرمایه مهمترین دلایلی است که می تواند بر احیای رشد اقتصادی در مناطق مختلف جهان تأثیر بگذارد.

اخبار مربوط به جهش ویروس کرونا در جنوب و شرق انگلیس ، به ویژه در لندن ، نگرانی بازرگانان در مورد بازگشت کابوس ویروس کرونا را بیان کرده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده ، شیوع جهش تاج در انگلیس 9 برابر بیشتر از ویروس قبلی است ، اما هنوز کشنده تر از حد نرمال تایید نشده است. به دنبال شیوع ویروس جدید ، شاهد قرنطینه گسترده ای در انگلیس بودیم و بسیاری از پروازهای بین المللی به انگلیس به حالت تعلیق درآمد. نگرانی اصلی تاجران این است که ویروس جهش یافته در برابر واکسن مقاومت بیشتری دارد. نسخه جهش یافته دیگری از تاج در نیجریه گزارش شده است.

داده های منتشر شده تغییرات قیمت اروپا همچنان ناامیدکننده سیاست گذاران اروپایی است: طبق مرکز آماری اتحادیه اروپا ، میانگین نرخ تورم در 19 کشور منطقه یورو در دوازده ماه منتهی به ماه نوامبر 0.1 درصد کاهش یافته است در مقایسه با رقم در پایان ماه گذشته ، این نرخ به منفی 0.3 درصد رسید و تورم را بالاتر از هدف 2 درصدی تعیین شده توسط بانک مرکزی منطقه قرار داد. در سطح اتحادیه اروپا ، میانگین نرخ 0.2٪ بود که نسبت به ماه قبل 0.1٪ کاهش داشت.

با توجه به اینکه انگلیس هنوز قادر به توافق کامل با اتحادیه اروپا در مورد آینده روابط پس از انتخابات است ، تأثیرات کرون ضربه سختی به اقتصاد وارد کرده و روند بازار کار به همان اندازه ای است که مرکز آمار انگلستان می گوید. . نرخ بیکاری کشور در شش ماه اول ماه اکتبر 0.1 درصد افزایش یافت و نسبت به سال قبل 4.9 درصد افزایش یافت که بالاترین میزان از اوت 2016 است. تعداد افراد بیکار در این کشور 209 هزار نفر افزایش یافته است به 1،520،000 نفر.

تمایل معامله گران برای حفظ دلار از ماه های ابتدایی سال 2020 به شدت کاهش یافته است و با پیشرفت در تاج و رویکرد متوسط ​​تر دولت در ایالات متحده ، ارزهای با ریسک بیشتر مورد توجه بیشتر معامله گران قرار می گیرد. آره. در حالی که انتظار نمی رود دلار ارزان سقوط کند ، بسیاری از تحلیلگران بازار ارز معتقدند که مقدار کافی برای وارونه سازی دلار در شرایط فعلی وجود دارد و دلار می تواند تا چند ماه آینده به عنوان یک سنگر دفاعی فعلی باقی بماند. 2021

با وجود تلاش های دولت ترامپ برای به راه انداختن جنگ تجاری با چین ، آمار جدید نشان می دهد که واردات ایالات متحده از چین با واردات ایالات متحده از چین در 10 ماهه نخست امسال (ژانویه تا اکتبر) به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. 8. درصد بالاتر از رقم مربوط به مدت مشابه سال گذشته. همچنین در ماه نوامبر ، واردات ایالات متحده از چین در سطح قابل توجهی 51.98 میلیارد دلار رشد کرد که 46.1 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت. این به معنای افزایش بیشتر کسری حساب تجاری ایالات متحده است.

تاکنون بیش از 79 میلیون و 469 هزار و 667 مورد بیماری ویروس کرونا قلب گزارش شده است و 744 هزار و 814 نفر در میان آنها جان خود را از دست داده اند. در بین کشورهای مختلف ، بیشترین تلفات در ایالات متحده با 335،299 نفر ، برزیل با 189،419 نفر ، هند با 147،097 نفر ، مکزیک با 120،311 نفر و ایتالیا با 70،900 نفر بوده است. .

تسریع در شیوع ویروس کرونا منجر به ثبت سوابق جدید مرگ روزانه توسط ویروس ویروس کرونا شده است ، به طوری که در 17 دسامبر ، با رکورد 13702 فوت در روز ، رکورد قبلی در 16 دسامبر با رکورد 13558 فوت بود. ، شکست

کیت جوکیس ، استراتژیست ارز در General Societe Bank گفت: “به زبان ساده ، ارزش فعلی دلار برای معامله گران بیش از حد است ، به همین دلیل فکر می کنم روزهای بد دلار همچنان ادامه دارد.” بازارها به آنچه در سیاست های پولی اتفاق می افتد پاسخ می دهند و با شرایط فعلی فشار زیادی بر دلار وارد می شود. در مقایسه با ماه های اول سال ، جذابیت دلار برای بسیاری از معامله گران کاهش یافته است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز را در برابر سبد ارزهای جهانی اندازه گیری می کند ، در معاملات امروز 90.25 واحد کاهش یافت که نسبت به روز گذشته 0.1 درصد افت داشت. نرخ ارز فرانک سوئیس 1.122 دلار اعلام شد (نرخ های فوق با توجه به ساعات پایانی معاملات در بازارهای ارز نیویورک محاسبه می شود).

ارزهای اروپایی

در آخرین معاملات اخیر ، پوند با 0.23٪ افزایش به 1.353 دلار رسید. یورو پس از ماندن در 1.21 ، 0.03 درصد سقوط کرد و در 1.217 دلار باقی ماند.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیا دلار با افزایش 0.08 درصدی به 103.699 ین رسید. در مقابل یک همتای استرالیایی ، هر دلار آمریکا 1.317 دلار معامله شد. نرخ دلار نیز 6،531 یوان چین اعلام شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا