اقتصادی

حمایت صندوق کارآفرینی امید از ۱۷۰۰ طرح در خراسان رضوی/ اشتغال‌زایی برای ۵۰۰۰ نفر

امروزنگار/کراسان رضوی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به اینکه این صندوق از 1700 طرح در خراسان رضوی حمایت کرده است، گفت: این طرح ها بیش از 5 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است.

نعمت الله رضایی امروز ۲۱ آبان ماه در مراسم افتتاحیه طرح تولید کیف چرم در مشهد و با حضور خبرنگاران، یکی از اولویت های دولت سیزدهم مردم را ایجاد اشتغال در مناطق مختلف کشور به ویژه دانست. . مناطق محروم و مناطق روستایی در راستای اجرای این سیاست، صندوق کارآفرینی امید از تمام توان خود برای ایجاد منابع مورد نیاز برای ایجاد اشتغال مستقیم برای افرادی که دارای تخصص و مهارت لازم هستند، اما سرمایه لازم برای هدایت را ندارند، استفاده کرد.

وی گفت: صندوق کارآفرینی امید امسال از 33 هزار طرح کارآفرینی در سراسر کشور حمایت کرده و بیش از 5 هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات در این حوزه پرداخت شده که برای 100 هزار شغل ایجاد شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: صندوق سرمایه گذاری امید از 1700 طرح در خراسان رضوی حمایت کرد و این طرح ها بیش از 5000 شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرد. بر این اساس 1960 شغل به صورت مستقیم در سامانه نظارت ثبت می شود.

رضایی گفت: فعالیت صندوق باید متناسب با ویژگی های منطقه باشد; به عنوان مثال، طرح امروزی برای تولید چرم مشهد به ویژه مربوط به صنایع مرتبط با چرم است که صنایع دستی و بسیار کاربردی هستند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید افزود: طرح تولید چرم در مشهد برای 500 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است که 20 نفر در این طرح مشغول به کار هستند و 500 نفر دیگر نیز افرادی هستند که توسط کارآفرینان توانمند شده و کارهای نیمه تمام انجام شده است. به آنها ارائه شده است. این افراد صنایع دستی را به صورت دستی در منازل خود تولید می کنند و به کارگاه تحویل می دهند و به بازار می فرستند.

در حال تکمیل خبر…

دکمه بازگشت به بالا