سلامت و تندرستیمعرفی کسب و کار

خرما چه فایده هایی دارد

در رژیم غذایی جهان امروز، تلاش بر این است تا از مواد مغذی‌ای که در طبیعت یافت می‌شود بیشتر استفاده کرده و مصرف شیرینی‌جات و غذاهای چرب و پر کالری به حداقل برسد. یکی از این مواد با ارزش که اتفاقا در کشور ما انواع و اقسام آن به وفور یافت میشود خرماست. ما در این متن در تلاشیم تا شما را با خواص خرما برای چشم، خواص خرما برای کمر، خواص خرما برای اسپرم، خواص خرما برای کرونا، خواص خرما برای ریه، خواص خرما سیاه، خواص خرما برای زنان، خواص خرما در بدنسازی، خواص خرما خشک، خواص خرما و گردو، خواص خرما زاهدی، خواص خرما ناشتا و خواص خرما برای معده آشنا کنیم. از قدیم یکی از میوه‌های محبوب در بین ایرانیان بوده‌است. یادم می‌آید که قبل‌از این‌که خوردن شیرینی و شکلات در کنار چایی باب شد، مادرم همیشه در کنار چای خود بعد از غذا یک خرما می‌خورد.

خرما یک میوه گرمسیری است که از نخل‌های خرما و در جنوب کشورمان رشد می‌کند. خرما یک پوسته چروکیده و قهوه‌ای رنگ دارد و گوشت آن نرم است و طعم خیلی شیرینی دارد. قند خرما طبیعی است. برای همین، خیلی از افراد که فشار خونشان افتاده و می‌خواهند گلوکزشان را بالا ببرند، اما نمی‌خواهند قندهای صنعتی را مصرف کنند خرما انتخاب خوبی برای رژیم غذایی آن‌ها است. اما علاوه‌بر قند خرما و شیرین بودن آن، خرما خواص و فواید دیگری هم برای بدن ما دارد که دانستن آن می‌تواند خیلی مفید باشد و به ما کمک کند تا قدر این میوه را بهتر بدانیم. ما در این مقاله در مورد خواص خرما بار برای چاقی صورت و فوایدی که می‌تواند برای بدن ما داشته باشد صحبت خواهیم کرد.

خرما دارای آنتی‌اکسیدان‌های بی‌شمار است در خرما انواع آنتی اکسیدان‌ها وجود دارند که آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن ما نقش مهمی دارند. ما روزانه در بدنمان موادی بنام رادیکال‌های آزاد در پاسخ به آلودگی هوا و مواد غذایی فرآوری شده ترشح می‌شوند. مقدار زیاد این مواد می‌تواند برای سلامت ما خطرناک باشد و ریسک بروز بیماری‌هایی مثل بیماری‌های سرطانی را افزایش دهد. آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن ما می‌توانند اثرات این مواد مخرب را خنثی کنند و از ریسک بروز بیماری‌های این‌چنینی جلوگیری کنند.  دمنوش گیاهی قاشقی دکتر بیز را میتوانید سفارش دهید .

خواص خرما سیاه

خرما و خرما سیاه پر از مواد غذایی مثل مس، سلنیوم و منیزیوم هستند. این ۳ عنصر در داشتن استخوان‌های سالم و قوی و جلوگیری از اختلالات استخوانی بسیار مهم هستند. علاوه‌براین، یکی دیگر از خواص خرما سیاه این است که خرما سیاه سرشار از ویتامین ک است که می‌تواند به انعقاد خون و متابولیسم استخوان‌ها کمک کند. همچنین، برخی از افراد که از عارضه پوکی استخوان رنج می‌برند احتمال این‌که در استخوان آن‌ها شکستگی‌های کوچک به وجود بیاید بیشتر است. یکی از خواص خرما سیاه این است که خوردن آن می‌تواند به تقویت استخوان‌ها و استحکام آن‌ها کمک کند و به این صورت، می‌تواند برای افرادی که پوکی استخوان دارند مفید باشد.

خواص خرما ناشتا اگر شما خرما را ناشتا و بر روی شکم خالی بخورید می‌تواند فواید زیادی برای شما داشته باشد. یکی از فواید آن این است که ترکیب انواع قند در خرما باعث می‌شود که بدن شما سریعاً انرژی را از خرما دریافت کند. علاوه‌براین، خرما در زمره غذاهایی با میزان کم شاخص گلیسمی قرار دارد و خوردن آن باعث علاوه‌بر دادن احساس سیری به افراد، انرژی زیادی را هم برای بدن تأمین می‌کند و باعث می‌شود که شما با خوردن آن تا مدتی پرانرژی باشید. یک خوبی دیگر که خواص خرما ناشتا دارد این است که در آن مواد غذایی و ویتامین‌هایی وجود دارند که برای قابلیت‌های یادگیری و تمرکز مغز مفید هستند. در خرما ویتامین ب، سلنیوم، ویتامین ث، مس، پتاسیم و منیزیم وجود دارند. اگر شما خرما را در اول روز و پیش‌از صبحانه مصرف کنید این مواد غذایی برای تمرکز ذهنی شما و قابلیت‌های یادگیری مغزتان بسیار مفید هستند.

  1. خواص خرما برای پوست: حاوی مقادیر بالای ویتامین C و ویتامین D خوردن خرما به دلیل خواص خرما برای پوست هم مفید است. در خرما مقدار زیادی ویتامین ث و ویتامین دی و وجود دارد که این دو ویتامین برای حفظ ارتجاع و کشسانی و صاف ماندن بافت پوستتان بسیار مهم هستند. علاوه‌براین، خواص خرما برای پوست ویژگی‌های ضد سال‌خوردگی آن و جلوگیری از تجمع ملانین هم هستند که جلوگیری از تجمع ملانین می‌تواند از لکه گیری بر روی پوستتان جلوگیری کند. دمنوش دکتر بیز یکی از محبوب ترین های این روز ها .
  2. خواص خرما در بدن‌سازی: یک میان وعده‌ی مغذی اگر شما خرما را هر روز پیش‌از صبحانه مصرف کنید، خوردن آن می‌تواند انرژی زیادی را برای بدن شما تأمین کند. همچنین، خرما می‌تواند برای لاغری شما هم مفید باشد. یکی از خواص خرما در بدن‌سازی این است که شما در هر زمان که در طول بدن‌سازی‌تان می‌خواهید استراحت کنید و احتیاج به غذایی دارید تا انرژی خودتان را تأمین بکنید، خرما می‌تواند یک میان وعده غذایی خیلی مناسب برای شما باشد. در یک عدد خرما کالری زیادی وجود ندارد و خوردن یک یا دو خرما زحمت‌های شما برای لاغر شدن و بدن‌سازی را از بین نخواهد برد.
  3. خواص خرما برای مردان: افزایش دهنده تعداد اسپرم یکی از خواص خرما برای مردان و همچنین، زنان کمک به سلامت مغز و درمان بیماری آلزایمر است. بیماری آلزایمر، بیماری است که می‌تواند قابلیت فکر کردن افراد را تحت تأثیر قرار دهد. در هر خرما ماده‌ای بنام کولین که یک نوع ویتامین‌ب است وجود دارد. ویتامین ب ماده‌ای است که خیلی برای یادگیری و فرایند حافظه افراد مهم است.

(ما سعی کرده‌ایم در فروشگاه شکلات و تنقلات فروشی حاجی بادومی انواع مختلف را فراهم کنیم.) با خوردن منظم خرما شما می‌توانید ریسک ابتلا به آلزایمر را کاهش دهید اگر مردان خرما را به‌طور منظم مصرف کنند ریسک بروز بیماری‌های زوال حافظه مثل بیماری آلزایمر و افزایش عملکرد مغز در آن‌ها خیلی کمتر خواهد شد. علاوه‌براین، یکی دیگر از خواص خرما برای مردان و زنان کاهش التهاب و جلوگیری از تشکیل پلاک در مغز است که این‌هم یک عامل دیگر در کاهش ریسک بیماری آلزایمر در افراد است.

(از محصولات صفحه بازدید کنید.) خواص خرما برای اسپرم یکی دیگر از فوایدی که مردان می‌توانند با خوردن خرما به بدن خودشان برسانند، استفاده از خواص خرما برای اسپرم و افزایش قوای جنسی مردان است. تحقیقاتی که درمورد خواص خرما برای اسپرم انجام شده‌اند نشان می‌دهند که مردان با خوردن منظم اسپرم می‌توانند قوای جنسی خود را افزایش داده و تعداد اسپرم‌ها و تحرک جنبندگی آن‌ها را بیشتر کنند. از محصول  و انواع آن در آجیل فروشی حاجی بادومی دیدن کنید.)

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا