سلامت و تندرستی

خطر آلوده شدن “بهترین ماده غذاییِ طبیعت” به مواد شیمیایی

خطر آلوده شدن "بهترین ماده غذاییِ طبیعت" به مواد شیمیایی

یک مطالعه جدید میزان مواد شیمیایی بتونه (مواد شیمیایی پایدار) در نمونه های شیر 50 مادر آمریکایی را “نگران کننده” توصیف کرده است.

به گزارش امروزنگار ، نتایج این مطالعه که برای اولین بار در گاردین منتشر شد ، نشان می دهد که میزان مواد شیمیایی سمی در شیر این مادران حدود 2000 برابر آنچه ادعا شده توسط متخصصان بهداشت سالم بوده است.

اریکا شرودر ، نویسنده مشترک گزارش ، به گاردین گفت: ”این مطالعه نشان می دهد که شیر مادر می تواند در سراسر ایالات متحده مسموم شود و این مواد شیمیایی بهترین مواد غذایی را در طبیعت آلوده کرده اند.

عناصر پلی فلوئور فلوروکربن و پرها که به عنوان “PFA” یا “مواد شیمیایی پایدار” شناخته می شوند با آزاد شدن در جو به راحتی حل نمی شوند.

این طیف از مواد شیمیایی به دلیل خاصیت مقاوم بودن ، در محصولات مختلف مصرفی مانند مواد تمیز کننده ، ظروف آشپزخانه ، بسته بندی مواد غذایی و ظروف فرآوری مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده می گوید برخی از مواد “پیافیا” نیز در بدن انسان و حیوان در آزمایش خون نشان داده شده است.

وی می افزاید: “در حالی که اطلاعات مربوط به عواقب احتمالی تجمع برخی از” PFA ها “هنوز در حال بررسی است ، شواهدی وجود دارد که (این مواد) می تواند خطرات جدی برای سلامتی باشد.

خطر شیردهی در یک کمین آمریکایی

در این گزارش که توسط متخصصان دیگر تأیید شده و در مجله Environment Science and Technology منتشر شده است ، آمده است که میزان مواد شیمیایی خطرناک پایدار در نمونه های مادر (شیر) از 50 قسمت در تریلیون (ppm) تا بیش از 1850 پیپت است. .

در حالی که هیچ استاندارد خاصی برای میزان مواد شیمیایی موجود در شیر مادر وجود ندارد ، اما دستورالعمل هایی از طرف کارگروه محیط زیست ، گروه حمایت از سلامت عمومی ، صادر شده است که حداکثر میزان مواد شیمیایی در آب آشامیدنی را یک درصد تعیین می کند.

آژانس دیگری ، آژانس فدرال کنترل و کنترل بیماری ، وابسته به وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده ، سطح مواد شیمیایی پایدار را در آب آشامیدنی کودکان 14 ppm تعیین کرده است.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که دامنه این آزمایشات فقط به 50 نمونه محدود می شود.

شیلا ساتیانارایانا ، نویسنده دیگر مطالعه و متخصص اطفال در دانشگاه واشنگتن ، گفت: “نتایج این تحقیق نشان می دهد که این مواد شیمیایی عناصر زیادی (زندگی و تغذیه) به خود گرفته اند و به سختی می توان گفت که کدام قشر بیشتر در معرض آنها قرار گرفته است.”

هزاران ماده شیمیایی در تولید کالاهای کارخانه ای استفاده می شود. گاردین خاطرنشان می کند که این مطالعه با ادعای صنعت شیمی مبنی بر اینکه نسل های جدید پیافیا در بدن انسان جمع نمی شود ، مغایرت دارد.

به گزارش ایندیپندنت ، شرودر همچنین می گوید که شواهد بیشتری در این مطالعه وجود دارد مبنی بر اینکه شرکت ها در حال حاضر از مواد موجود در محصولات خود استفاده می کنند که مانند سموم آفلاین عمل می کنند. این مواد در مرحله بسیار آسیب پذیر از رشد ، وارد شیر مادر می شوند و کودک را به خطر می اندازند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا