سلامت و تندرستیمعرفی کسب و کار

درباره حیوان خود با دامپزشک صحبت کنید تا بهترین توصیه را ارائه دهد

همچنین در کمپینی دیگر به حضور دست جمعی سگ ها در زمان استراحت شبانگاهی اشاره و اینگونه ثبت شده است که منطقه گلستان شمالی، محدوه بلوار بیات، بلوار هاشمی، ذاکری و اطراف آن از معضل سگ های ولگرد و فراوانی آن که تهدیدی برای امنیت و سلامت اهالی است، رنج میبرد، این مشکل در طول شب و در بازه زمانی استراحت شبانه صد چندان میشود به نحوی که از حدود ساعت 3 نیمه شب تا حدود طلوع خورشید، به صورت دست جمعی شروع به پارسهای شبانه می کنند که نه تنها موجب سلب آسایش از ساکنین این منطقه گردیده است بلکه تنشهای عصبی و ناراحتیهای قلبی را نیز برای برخی موجب شده است لذا ساکنین این مناطق تقاضا دارند که در راستای احقاق حقوق شهروندیشان هر چه سریعتر و قبل از آنکه فاجعه غیرقابل جبرانی پیش بیاید، نسبت به جمعآوری سگهای ولگرد اقدام گردد. در مورد خرگوش های چاق یا دچار بیماری انجام این عمل جراحی چندان توصیه نمی گردد ، زیرا این حیوانات از ریسک بالایی برای عوارض ناشی از جراحی برخور می باشند ( حیوانات حتی بعد از عقیم سازی چاق تر هم می شوند ) .

درباره حیوان خود با دامپزشک صحبت کنید تا بهترین توصیه را ارائه دهد. مراقب علائم ناراحتی در گربه خود باشید. عجیبتر از پست حسینپور، پست همسر وی سیما حق شناس در فقدان گربه مردهشان بود که از «مشا» بعنوان پدر و مادر خود دانسته است! وی با اشاره به اینکه شهرداری شیراز از خرداد 1393 اجرای دستورالعمل مذکور را در دستور کار خود قرار داده است افزود: طبق دستورالعمل یک مرکز نگهداری موقت در همان سال نیز با تجهیزات نگهداری موقت احداث گردید و در حال حاضر با توجه به گستردگی مناطق خدماتی شیراز و همچنین دسترسی به شهرهای جدید و روستاهای اقماری، نمیتوان آمار دقیقی در این خصوص ارائه نمود. انجام این کار هم برای شما و هم برای حیوان خانگیتان مزایای زیادی دارد. جدای از اینکه آیا عقیم کردن سگ کار درستی است یا خیر، عقیم کردن سگ ماده به صورت های مختلفی امکان پذیر است. اندام های تناسلی رشد نکرده، مخصوصا در مردان، و به مشکلات ادرار منتهی می شود. انجام این عمل جراحی با وجود این که احتمال مشکلات و عفونت های رحمی را کاهش می دهد از وقوع آن ها به طور کامل جلوگیری نمی کند. گربه های مو کوتاه 1 الی 2 بار در هفته و گربه های مو بلند هر روز باید برس زده شوند تا از گره خوردن و بلعیده شدن موها جلوگیری شود .

اگر میخواهید سگ رفتارهای بزرگسالی بیشتری از خود نشان دهد، مسئولیت بیشتری بر عهده بگیرد و مانند یک «سگ نگهبان» رفتار کند، باید عقیم سازی را دیرتر انجام دهید. اگر حیوان پیش از اولین چرخه جنسی خود عقیم شود، احتمال سرطان در او کاهش می یابد. یکی از کارهایی که برای حفظ سلامت سگ ها اننجام می شود، عقیم کردن آنهاست. این روش هیچ گونه خللی در روند سلامت جنسی حیوان ماده وارد نکرده و همانند شرایط طبیعی سگ ماده وارد دوره های جنسی شده و در صورت وجود سگ نر جفت گیری کرده ولی باردار نمی شود. در این صورت سگ ماده به حیوانی آرام، باوقار و فرمان بردار تبدیل شده و دوره های جنسی در او مشاهده نمی شود. برداشت رحم به تنهایی نیز با وجود این که مانع بروز آبستنی می شود ولی فعالیت جنسی سگ را متوقف نکرده و دوره های او همچنان ادامه خواهد داشت. عقیم سازی گربه ماده قبل از اولین دوره فحلی به مقدار قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان های گردن رحم و تخمدان را کاهش می دهد ، از آنجا که بیرون آوردن تخمدان ها باعث کاهش سطح هورمون هایی است که رشد تومورهای سرطانی را افزایش می دهند و بدین ترتیب عقیم سازی گربه ماده شانس ابتلا به سرطاه پستان را در گربه ها بشدت کاهش می دهد.

به نظر می رسد کاهش پروژسترون و افزایش پرولاکتین عامل ظهور این علائم باشد. افزایش اشتها و چاقی، بی اختیاری در دفع ادرار و التهاب بافت فرج از پیامدهای آن محسوب می شود. بنابراین ریسک عمل بالا بوده و احتمال خونریزی آن در مقایسه با شرایط دیگر بیشتر است. بنابراین امکان برش و خونریزی آن ها بیشتر است. دامپزشک بهترین کسی است که میتواند بهترین زمان را برای عقیم کردن گربه شما تشخیص بدهد و بر اساس شرایط و سن گربه این سن مشخص میشود ولی در بیشتر موارد شاید بهترین سن برای عقیم سازی گربه در سن شش ماهگی باشد. این شرایط جدی نیستند و به راحتی با دارو برطرف میشوند. این مقام مسئول به حمایت جدی شهردار اهواز برای کنترل سگهای بلاصاحب به روش بهداشتی و علمی اشاره کرد و گفت: شهردار اهواز راه علمي جمع آوري سگ های بلاصاحب را برگزيده و روش اتلاف سگ ها را ممنوع كرده است. در این راستا رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز در گفتگو با خبرنگار فارس با اشاره به دستورالعمل کنترل جمعیت سگهای ولگرد در ستاد مرکزی اظهار داشت: کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان در سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در سال 87 با هدف کنترل بیماری های قابل انتقال بین حیوان و انسان از طریق شناسایی کانون تجمع سگهای ولگرد و کنترل جمعیت آنها با انتخاب روش مناسب و ارتقای سطح آگاهیهای عمومی توسط کلینیک حیوانات درخصوص رعایت اصول بهداشتی در مواجهه با حیوانات مزاحم تصویب شد.

دکمه بازگشت به بالا