اقتصادی

دستور رئیس جمهور به همتی: درگاه‌های فروش رمزارزها مسدود نشود

اخیراً شایعاتی مبنی بر مسدود شدن صرافی های آنلاین برای فروش ارزهای رمزپایه منتشر شده بود و همچنین توسط رئیس کل بانک مرکزی رد شد و سرانجام دفتر رئیس جمهور برای جلوگیری از مسدود شدن نامه ای به رئیس کل بانک مرکزی نامه نوشت درگاه های فروش ارزهای رمزنگاری شده.

دستور رئیس جمهور به همتی: درگاه‌های فروش رمزارزها مسدود نشود

به گزارش امروزنگار ، در یک سال گذشته و پس از سقوط ارزش بازار سرمایه و از دست دادن تعداد زیادی از سرمایه گذاران ، آسیب دیدگان سقوط بورس در حال جستجوی پناهندگی در بازار ارزهای رمزپایه هستند که توجه مردم را به این بازار جلب کرد. در نتیجه پایتخت کشور به اختلافات افزود.

سرانجام ، بانک مرکزی به شاپرک اعلام کرد که اطلاعات مربوط به پرداخت دستیارها و گیرنده های پشتیبانی شده را در سیستم پرداخت کشور پایه گذاری می کند تا بنادر تأمین کننده ارز رمزپایه را مسدود کند.

پس از این سال ، در پاسخ به نوشتن نامه D ‘A به فرماندار مرکزی و وزیر به شرکت های بزرگ ارائه دهنده درگاه پرداخت تحت نظارت شاپرک ، به ویژه به صورت IPG ، برای مبادلات آنلاین که ارزهای رمزپایه می فروشند ، خدمات ارائه دهند. برای امور اقتصادی و دارایی خواستار مسدود شدن درگاه پرداخت الکترونیکی مبادلات ارز دیجیتال شد و صریحاً اظهار داشت كه فقط ممنوعیت مبادله ارزهای رمزنگاری شده توسط بانك مركزی و وزارت اقتصاد مبنی بر رهایی از مسئولیت اعلام می شود.

در نامه قالیباف همچنین تأکید شده است که بانک مرکزی به عنوان متولی اصلی سیستم پولی می تواند برآورد قابل اعتمادی از آینده این فناوری و تأثیر آن بر اقتصاد ، به ویژه سیستم پولی و مبادلات ارائه دهد. برای فعالیت های تجاری رمزنگاری ارزهای رمزپایه و فعالیت ارز رمزنگاری شده را نظام مند سازد ، و تا آن زمان ، در صورت آسیب دیدن افراد از درگاه های پرداخت مجوز از بانک مرکزی در این سایت ها ، بانک مرکزی باید پاسخگو باشد.

پس از طرح این موضوع در بازار ارزهای رمزنگاری شده ، رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ گفت که تا زمان تهیه نقشه راه در این زمینه از مسدود کردن درگاه های پرداخت خودداری می کنم ، دلیل این امر کارشناسان بانک مرکزی است. مجوزهایی را برای مبادلات صادر کرده است. وی کد ارز آنلاین را وارد نکرده است ، که از نظر وی ، با مجوز دادن به آنها ، باید تمام خطرات خود را بپذیرد.

از طرف دیگر ، وزیر اقتصاد در مورد چگونگی مدیریت بازار ارزهای رمزپایه معتقد است که این منطقه باید به طور فعال مدیریت شود و برای به حداکثر رساندن مزایای ارزهای رمزپایه و به حداقل رساندن معایب آن اقدام شود.

با این حال ، دفتر رئیس جمهور اخیراً نامه ای به رئیس کل بانک مرکزی صادر کرده است که در آن اظهار داشت: “بنا به درخواست بیش از 60،000 بازرگان و مشاغل رمزنگاری شده ، اقدامات لازم برای جلوگیری از مسدود شدن درگاه های پرداخت اینترنتی انجام خواهد شد. “انجام دادن”.

بنابراین ، با آماری که نشان می دهد 12 میلیون ایرانی به بازار ارزهای رمزنگاری شده وارد شده اند ، با 77٪ با هدف حفظ ارزش پول وارد بازار می شوند ، به طور فزاینده ای احساس می شود که سیاست ها و تصمیم گیری منطقی است. مورد نیاز مقامات است. برای از بین بردن ضرر و زیان و نگرانی مردم نسبت به سرمایه خود باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا